Przeglądaj wg Autor "Zwolenik, Justyna"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Faktoring samorządowy – nowość na polskim rynku faktoringu(2011-12-07 14:00:27) Zwolenik, Justyna; Cwynar, WiktorFactoring samorządowy to jedna z najnowszych metod finansowania przedsiębiorstwa. Pozwala na poprawienie płynności finansowej oraz niesie ze sobą szereg wielu innych korzyści. Usługa ta, w okresie obecnego kryzysu gospodarczego pozwala na sprawne funkcjonowanie organizacji. Niniejsza praca zgłębia pojęcia z nią związane oraz przedstawia szereg przykładów odzwierciedlających jej funkcjonowanie. W pracy omówiono zagadnienie factoringu samorządowego, w oparciu o literaturę polską i obcą. Głównym celem pracy było zbadanie skali zastosowania usługi factoringowej przez jednostki samorządu terytorialnego powiatu nowosądeckiego oraz poznanie przyczyn jej słabej powszechności. W pracy określono również cele szczegółowe tj. zapoznanie się ze źródłami finansowania inwestycji gminnych, określenie rodzaju tych inwestycji, poznanie opinii pracowników gminnych na temat usługi factoringu, przedstawienie wad i zalet factoringu samorządowego, ocena poziomu wiedzy pracowników gmin z zakresu factoringu. Do osiągnięcia powyższych celów została zastosowana metoda sondażu, a wybraną techniką była ankieta. Dane zgromadzono za pomocą kwestionariusza. Pochodziły one z trzynastu gmin powiatu nowosądeckiego, województwa małopolskiego. Ankieta była anonimowa co zapewniło rzetelność udzielanych odpowiedzi przez ankieterów. Na podstawie analizy uzyskanych wyników jednoznacznie stwierdzono, że factoring samorządowy nie jest stosowany przez gminy w wybranego rejonu. Ukazano również szereg przyczyn wpływających na taką, a nie inną sytuację. Oceniono podejście pracowników do wykorzystywania factoringu samorządowego oraz określono jego korzyść dla przedsiębiorstwa.Pozycja Internacjonalizacja a rozwój przedsiębiorstwa na przykładzie firmy "OKIENKO"(2013-07-30 11:21:04) Zwolenik, Justyna; Gancarczyk, MartaGłównym celem pracy była analiza procesu i strategii internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz ocena wpływu internacjonalizacji na rozwój przedsiębiorstwa „OKIENKO”. Do osiągnięcia powyższego celu zastosowałam metodę wywiadu i analizy danych wtórnych. Jako technikę wywiadu wybrałam wywiad bezpośredni ustrukturyzowany według kwestionariusza, który stanowi narzędzie badawcze. Respondentami były osoby zaangażowane w działalność międzynarodową firmy, poczynając od zarządu, a kończąc na pracownikach działu eksportu. Na podstawie analizy zebranych wyników jednoznacznie stwierdzono, że proces internacjonalizacji pozytywnie wpłynął na rozwój firmy pomimo pewnych wyzwań i barier jakie ze sobą niesie. Ukazano również motywy jakimi firma kierowała się przy podjęciu decyzji o wejściu na rynki zagraniczne oraz ukazano etapy tego procesu. Przeanalizowana została również strategia internacjonalizacji wybrana przez badaną organizację.