Przeglądaj wg Autor "Zygmunt, Maria"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Motywujące funkcje pracy dydaktyczno - wychowawczej i jej rola w rozwoju zawodowym nauczycieli na przykładzie Szkoły Podstawowej nr. 3 im. Jana Kochanowskiego w Nowym Sączu(2008) Zygmunt, Maria; Tomalska, HalinaPraca składa się z czterech części. W pierwszym zostały ujęte szybkie i ciągłe zmiany związane z gospodarką opartą na „informacji” i „wiedzy”. Zmiany te prowadzą do tworzenia się społeczeństwa informacyjnego, które jest zjawiskiem globalnym. Zjawisko globalizacji ma szczególne odbicie na naukę i oświatę. Rodzi to potrzebę, aby nauczyciele nabierali nowych umiejętności identyfikowania tych zmian (potrzeba nauczania i realizacja metod prowadząca do opanowania tych umiejętności). Zostało podkreślone jak doskonalenie zawodowe jest konieczną i znaczącą częścią ustawicznego rozwoju zawodowego nauczycieli, aby mogli funkcjonować w nowej rzeczywistości, którą niesie postęp naukowy i techniczny. W drugiej części zostały przeanalizowane podstawowe zagadnienia dotyczące motywacji, oraz współczesnych teorii motywacji. Przeprowadzono analizę roli i wyróżnienie czynników systemu motywacyjnego w środowisku szkolnym nauczycieli. W przedostatniej części zostały omówione zmiany jakie zaszły po reformie w 1990 r. związane z rozwojem zawodowym nauczycieli. W tej części ujęte są aspekty prawne w kontekście awansu zawodowego nauczycieli. Wskazano tu istotę funkcji motywacyjnych poprzez pryzmat warunkowania instrumentalnego. Na koniec została podjęta próba refleksji i oceny systemu motywacyjnego w kontekście realizacji doskonalenia zawodowego. Ostatnia część stanowi płaszczyznę odniesienia do tego co zostało zdefiniowanie w pracy, a mianowicie zbadanie systemu motywacyjnego w kontekście doskonalenia zawodowego.Pozycja Rozwój zawodowy nauczycieli poprzez kształcenie ustawiczne - cele, zadania, rezultaty na przykładzie Gimnazjum nr 2 im. Urszuli Kochanowskiej w Nowym Sączu(2013-02-25 11:20:39) Zygmunt, Maria; Tomalska, HalinaCelem pracy jest identyfikacja jakości usług edukacyjnych w Gimnazjum nr 2 w Nowym Sączu, w kontekście osiąganych przez nauczycieli sukcesów w pracy dydaktyczno – wychowawczej. Analizowałam rozwój zawodowy nauczycieli, aby ustalić, czy respondenci chętnie doskonalą się i przystępują do uzyskiwania stopni rozwoju zawodowego. Aby przybliżyć rezultaty pracy dydaktyczno – wychowawczej nauczycieli, posłużyłam się wiedzą na temat pracy nauczycieli Gimnazjum nr 2 im. Urszuli Kochanowskiej w Nowym Sączu uzyskanej od Pani Dyrektor tej placówki. Na podstawie znajomości standardów obowiązujących w polskim systemie edukacyjnym prezentowałam zarządzanie wiedzą uczniów przez nauczycieli w wymienionej placówce oświatowej. Praca liczy cztery rozdziały i składa się z części teoretycznej oraz empirycznej. Metodologia badań zawiera nakreślony problem oraz cele i hipotezy badawcze. Na tej podstawie opracowałam kwestionariusz ankietowy adresowany do nauczycieli oraz pytania do wywiadu bezpośredniego z dyrektorką gimnazjum. Sformułowane na podstawie ankiet oraz wywiadu wnioski badawcze wskazują na znaczną rolę spełnianą przez kursy w Wojewódzkim Ośrodku Dydaktycznym oraz Wewnątrzszkolne Doskonalenie Zawodowe.