Przeglądaj wg Autor "Jamer - Urjasz Honorata"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Formułowanie strategii produktu przedsiębiorstwa na przykładzie firmy "Kora"(2006) Jamer - Urjasz Honorata; Piekarz, HalinaSzczególne miejsce w strategii przedsiębiorstwa zajmuje produkt - swoisty łącznik wewnętrznej konfiguracji zasobów firmy z otoczeniem, stanowiący podstawę jej działalności. Sformułowanie i kształtowanie strategii produktu ma na celu stworzenie spójnej i czytelnej dla potencjalnego nabywcy oferty, stanowiącej kryterium wyróżniające daną firmę na rynku. To właśnie strategia produktu, opracowywana, a następnie formułowana w oparciu o długookresowe cele przedsiębiorstwa oraz analizę strategiczną firmy, stanowi obecnie jeden z najważniejszych instrumentów zarządzania. Celem niniejszej pracy jest identyfikacja oraz propozycja kierunków zmian w istniejącej strategii przedsiębiorstwa KORA oraz jego poszczególnych produktów. Pierwsza hipoteza badawcza zakłada, iż przedsiębiorstwo KORA posługuje się specjalistycznymi metodami w procesie kształtowania strategii Produktu, natomiast druga hipoteza zakłada, że strategia produktu funkcjonująca w przedsiębiorstwie KORA nie jest optymalna z punktu widzenia pozycji konkurencyjnej i rozwoju przedsiębiorstwa”. Opisano produkt i jego rolę, jako kluczowy czynnik sukcesu przedsiębiorstwa oraz zaprezentowano metodykę analizy strategicznej produktu. Przedstawiono charakterystykę zagadnień z zakresu kształtowania strategii produktu w ramach instrumentów polityki marketingowej oraz prezentację wariantów kształtowania strategii produktu na rynku, w tym strategii konkurencyjnych przedsiębiorstwa. Zamieszczono opis przedsiębiorstwa i jego działalności oraz scharakteryzowano otoczenie konkurencyjne firmy. Dokonano analizy strategicznej produktu przedsiębiorstwa KORA oraz zewnętrznych i wewnętrznych warunków jego funkcjonowania. Przedstawiono propozycje strategicznych rozwiązań dotyczących kształtowania strategii poszczególnych produktów firmy, stanowiących swoiste substrategie składające się na całościową strategię przedsiębiorstwa.