Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Nowak, Barbara"

Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Wpływ innowacyjności na przewagę konkurencyjną na przykładzie Zakładu Usługowo – Produkcyjno – Handlowego „GRAND” w Jasiennej
    (2014-10-23 08:36:59) Nowak, Barbara; Gancarczyk, Marta
    Celem pracy jest analiza istoty innowacyjności i przewagi konkurencyjnej oraz określenie wpływu wdrożonych innowacji na przewagę konkurencyjną Zakładu Usługowo – Produkcyjno – Handlowego „GRAND”, w latach 2005-2013. Głównymi metodami badawczymi zastosowanymi w badaniu są analiza danych wtórnych, wywiad bezpośredni, częściowo ustrukturyzowany i obserwacja uczestnicząca. Innowacje wdrożone w latach 2005-2013 dotyczyły takich obszarów działalności firmy jak, produkcja, asortyment, marketing i organizacja pracy. W omawianym okresie zrealizowano innowacje produktowe, usługowe, marketingowe i organizacyjne. Z historycznej analizy porównawczej, przy pomocy metody kluczowych czynników sukcesu i metody profili konkurencyjnych, wynika, że między rokiem 2005 i 2013 pozycja konkurencyjna firmy uległa znacznej poprawie.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Zarządzanie marką własną na przykładzie firmy Polbita Sp. z o.o.
    (2011-11-26 01:07:05) Nowak, Barbara; Paliwoda-Matiolańska, Adriana
    Tematem pracy stała się analiza zarządzania marką na przykładzie spółki POLBITA. Praca składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsze dwa rozdziały są wprowadzeniem teoretycznym do tematu. Zagadnienia teoretyczne obejmują: • pojęcie marki, jej rolę i klasyfikacje, • proces kształtowania marki i jej wpływ na wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa, • zarządzanie marką. Opracowano je na podstawie literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych. Pierwszy rozdział dotyczy zagadnień wprowadzających w problematykę marki. Zdefiniowano tu pojęcie marki i przedstawiono jego genezę. Omówione zostały rodzaje marek i ich funkcje. Rozdział drugi obejmuje podstawowe aspekty analizy zarządzania marką własną. Wskazano w nim na podstawowe zagadnienia z tym związane takie jak znajomość i świadomość marki, budowa jej kapitału, strategie zarządzania markami i jej wpływ na tworzenie przewagi konkurencyjnej na rynku. Ostatni rozdział - metodologiczna część pracy, to opracowanie studium przypadku zarządzania marką własną na przykładzie firmy Polbita Sp. z o.o. Do opracowania analizy wykorzystano materiały wewnętrzne firmy dotyczące wielkości sprzedaży oraz wyniki badania rynku przeprowadzane przez GUS, a także przeprowadzane drogą wywiadu z klientami. Wywiady te dotyczyły informacji na temat samych klientów i ich oczekiwań, co pozwoliło na ich segmentację i charakterystykę poszczególnych grup, a tym samym ustalenie dostosowania marki do ich potrzeb i oczekiwań. Opinie badanych na temat znajomości i rozpoznawalności marki, zaufania do niej oraz deklarowanej lojalności pozwoliły na dokonanie oceny efektywności przyjętego sposobu zarządzania marką w przypadku badanej firmy. Przeprowadzone badania dotyczące efektywności zarządzania marką „Natura” przez spółkę POLBITA pozwalają stwierdzić, że zarówno w zakresie efektów finansowych jak i w opinii konsumentów realizowana polityka spółki przynosi zamierzone efekty. Badanie opinii konsumentów pozwala na stwierdzenie, że oferowane przez drogerie Natura kosmetyki spełniają ich oczekiwania i są zgodne z preferencjami nabywczymi.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi