Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Stawiarska, Renata"

Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Is it better for a company to be private or for employees to work in a public enterprise? Exploring the paradox of privatization
    (2014-08-29 10:21:07) Stawiarska, Renata; Jasieński, Michał
    Celem niniejszej pracy było zbadanie opinii polskiego społeczeństwa na temat procesu prywatyzacji, a także porównanie postrzegania przedsiębiorstw prywatnych oraz państwowych. Pierwsza część pracy dotyczy teoretycznych aspektów procesu prywatyzacji i jej przebiegu w Polsce w latach 2000-2012. Głównym elementem pracy jest analiza wyników badania, otrzymanych na podstawie odpowiedzi 59 respondentów. Zebrane na potrzeby niniejszej pracy opinie porównane zostały z badaniami historycznymi, zaprezentowanymi przez ekspertów w dziedzinie prywatyzacji. Przeprowadzona analiza pozwala wnioskować, że Polacy znają i rozumieją proces prywatyzacji oraz jej wpływ na życie codzienne i gospodarkę. Jak pokazało przeprowadzone badanie status prawny spółki determinuje postrzeganie oraz ocenę społeczeństwa. Informacje zebrane od respondentów wykazują pozytywny stosunek Polaków do prywatyzacji. Na podstawie odpowiedzi respondentów można wnioskować, iż społeczeństwo uważa, że prywatne firmy potrafią lepiej dostosować się do realiów rynku. Ponadto, zgodnie ze wskazaniami respondentów prywatne firmy charakteryzują się m.in. innowacyjnością, ciągłym rozwojem oraz wysoką jakością produktów i usług. Opinie ankietowanych wykazały wyższości firm prywatnych nad państwowymi.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    ‘To be or not to be?' responsible: Corporate Social Responsibility in customers' perception
    (2012-10-03 11:14:30) Stawiarska, Renata; Jasieński, Michał
    The purpose of this work is to explore the views of potential customers on Corporate Social Responsibility. The first part of the paper concerns theoretical aspects of the matter. The chapter devoted to present theory, contains Corporate Social Responsibility development, discussion of provided definitions and basic assumptions of the concept. The main element of this work is analysis of survey’s data, gathered from 100 respondents. The expressed opinions were then compared with CSR’s theory. It lead to conclusions which presents community’s understanding of being socially responsible. According to gained information Corporate Social Responsibility, as a new trend in Poland, needs more social and business engagement to teach Polish population what it really is. Respondents considered CSR as a way of raising social welfare and expressed their approval for socially responsible actions. Nevertheless, apart from positive attitude to CSR’s goodwill activities customers are more likely to buy less expensive products from companies which do not act for society. According to respondents’ opinion high quality, as well as low price play the main roles in the process of purchasing goods. CSR activities have rather low influence on customers decisions in Poland. What is more, respondents’ answers showed lack of knowledge of basic assumptions of CSR. CSR may have potentially strong impact on financial characteristics of corporations. It may raise in respondents’ opinion revenue, market share and brand awareness. However, as CSR strategy focuses on improvement of social welfare, corporations should not do it driven by their own benefits.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi