Przeglądaj wg Autor "Uszko, Monika"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Analiza znaczenia strategicznej karty wyników w procesie planowania i kontroli strategicznej w przedsiębiorstwie Telekomunikacja Polska S.A w badaniach własnych(2013-01-30 10:23:55) Uszko, Monika; Choroszczak, JerzyWspółczesna gospodarka wymaga nowych koncepcji w zarządzaniu firmą, co oznacza szukanie nowych propozycji, dróg, a nie doskonalenia starego systemu. Aby sprostać aktualnym wymaganiom na rynku krajowym i zagranicznym, należy wytwarzać nowe produkty w nowoczesny sposób i zdobywać nowe rynki zbytu. Bardzo ważne jest umiejętne kierowanie firmą w sposób innowacyjny, z trafnie dobraną dla niej strategią, zaangażowaniem, dużą wiedzą i wyobraźnią, pomysłowością i odwagą, a także inwencją i intuicją ze szczególnym uwzględnieniem przyszłości. Celem pracy jest zbudowanie Strategicznej Karty Wyników dla Telekomunikacji Polskiej S.A. i na tej podstawie przeanalizowanie roli strategicznej karty wyników w procesie planowania i kontroli strategicznej. Badanie zostało przeprowadzone w firmie Telekomunikacja Polskiej S.A. przy zastosowaniu Strategicznej Karty Wyników, dzięki czemu ustalono, iż analizowana firma jest całkowicie zależna od satysfakcji klienta. Ze względu na charakter oferowanych usług powinna utrzymać wysoką jakość oferowanych usług i przyspieszyć czas realizacji zamówień.Pozycja Diagnoza pozycji firmy turystycznej na rynku na przykładzie Biura Pośrednictwa Usług "Maxim"(2010-11-07 12:49:57) Uszko, Monika; Gancarczyk, JacekCelem pracy jest próba zdiagnozowania pozycji firmy turystycznej na rynku, na przykładzie Biura Pośrednictwa Usług „Maxim” z Nowego Sącza. Aby założony cel został osiągnięty zawarto w pracy cztery rozdziały główne, podzielone na tematyczne podrozdziały. W rozdziale pierwszym w oparciu o literaturę, scharakteryzowano branżę turystyczną w Polsce, a w tym: historyczny zarys turystyki, istotę i pojęcie turystyki, ruch turystyczny i jego podział, zdefiniowano pojęcie turysty, przedstawiono ogólną charakterystykę walorów i atrakcji turystycznych, zaprezentowano człowieka w turystyce, usługi turystyczne oraz zobrazowano biura podróży. Rozdział drugi zawiera omówienie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, w tym: definicje i klasyfikacje, stan sektora, udział w wytwarzaniu PKB, a także charakterystykę w poszczególnych województwach. Ponadto zaprezentowano działalność gospodarczą przedsiębiorstw turystycznych. Kolejny, trzeci rozdział prezentuje opis przypadku Biura Pośrednictwa Usług „Maxim”, gdzie opisano powstanie i rozwój firmy, charakterystykę jej obecnej sytuacji, ukazano opis problemu oraz jego rozwiązanie. W rozdziale czwartym dokonano diagnozy pozycji Biura Pośrednictwa Usług „Maxim”. Zidentyfikowano i zdiagnozowano otoczenie przedsiębiorstwa, opracowano analizę sytuacji bieżącej, sformułowano warianty strategii, oraz podano propozycję działań operacyjnych niezbędnych do osiągnięcia celów strategicznych. Na zakończenie rozdziału dokonano wyboru ostatecznego wariantu planu strategicznego. W zakończeniu sformułowano wnioski końcowe i podano wykaz literatury.