Centrum Innowatyki / Center for Innovation
Stały URI zbioru
Przeglądaj
Przeglądaj Centrum Innowatyki / Center for Innovation wg Temat "cooperation"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Czy kooperacja sprzyja innowacyjności?(2012) Jasieński, MichałCelem przeglądu jest odpowiedź na pytanie czy istnieje związek pomiędzy kooperacją, zaufaniem lub pomocą wzajemną (kultywowaną pomiędzy firmami lub instytucjami, a nie pracownikami wewnątrz firmy), a poziomem innowacyjności firm będących uczestnikami kooperacji. Wykazano, że innowacyjność firm często wzrasta pod wpływem kooperacji z innymi firmami albo jednostkami badawczymi, ale raczej nie z agencjami rządowymi. Duże znaczenie dla innowacyjności ma także kooperacja pionowa firmy (np. z dostawcami i klientami).Pozycja Edukacja menedżerów w Polsce: więcej heurystyki i jakości(Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości, 2012) Jasieński, MichałEdukacja menedżerów w nowej, „sieciowej“, rzeczywistości ekonomicznej świata wymaga położenia nacisku na miękkie umiejętności budowania kapitału społecznego oraz stosowania metod heurystycznych dla rozwiązywania problemów. Pojawia się konieczność pokonania oporu przed innowacyjnością, poprzez budowanie nieformalnej kultury organizacyjnej, która pomoże rozkwitnąć kooperacji oraz kreatywności.Pozycja Innovatics – a new toolbox of skills for innovative production managers(Oficyna Wydaw. PTZP, 2012) Jasieński, Michał; Rzeźnik, MagdalenaWe describe a metaphorical “toolbox” for innovatics – a new set of skills for managers who specialize in innovation management and in the study of innovations. We emphasize the importance of quantitative skills, multidisciplinary inspirations and heuristic methods for generatig innovative solutions. Knowledge of organizational behavior is essential to create in the workplace environment conducive to innovativeness.