Materiały konferencyjne (Inst. PiZ)

Przeglądaj

Ostatnio dodane

Teraz wyświetlane 1 - 20 z 21
  • Pozycja
    Czytelnia książek - studium przypadku IBUK Libra na przykładzie WSB-NLU
    (2019-01-17) Sidor, Maria
    Artykuł ma na celu przedstawienie jednego wybranego aspektu dotyczącego roli biblioteki i jej zasobów informacyjnych w procesie uczenia się i nauczania. Wykorzystano metodę case study, jednak ze względu na formalne ramy artykułu, prezentacja niniejsza stanowi zaledwie zarys problematyki korzystania ze źródeł informacji elektronicznych.
  • Pozycja
    Rola społeczeństwa polskiego w zapewnieniu prawidłowego rozwinięcia mobilizacyjnego sił zbrojnych RP
    (2018-07-20) Filip, Zbigniew
    One of the foundations of a democratic state of law is the principle of respect for property. In this article, the author wishes to show that in some cases the violation of this right may be allowed and private property may be subject to the requirements of serving others. In practice, this means that under penalty, the owner may be forced to hand over and make available real property and movables. Such a situation may occur in the event of a threat to the security of the state and during the war - then state power under law may legitimately take over vehicles belonging to it, heavy equipment or buildings and land. This legal delegation is called tangible defense services that are an integral part of the state's defense system and are used to assist the Polish Armed Forces during their mobilization.
  • Pozycja
    Kompleksowe systemy zarządzania uczelnią wyższą na przykładzie Cloud Academy (CloudA)
    (2018-07-13) Kornatka, Artur; Woźniak, Dariusz
    Opracowany przez Centrum Badań i Programowania WSB-NLU system informatyczny Cloud Academy to nowoczesne, zintegrowane rozwiązanie służące zarówno kompleksowemu zarządzaniu uczelnią, jak i realizacji edukacji online w całkowicie interaktywnej formie, co zdecydowanie wyróżnia go spośród innych oferowanych na krajowym rynku narzędzi kształcenia na odległość. Obecnie kilka uczelni w Polsce posiada narzędzia e-learningowe wykorzystujące transmisję dźwięku i obrazu, jednak ich funkcjonalność jest ograniczona jedynie do samego przekazu wideo – ten system oferuje pełną interakcję, w tym przekaz wideo, widok pulpitu wykładowcy, bieżącą komunikację głosową oraz chat. Oczywiście poprzez interaktywne zajęcia nie jesteśmy w stanie nauczyć wszystkiego – jeszcze ciężko wyobrazić sobie nauczanie przez Internet medycyny czy chemii, gdzie znaczna część zajęć to praktyczne zajęcia w bezpośrednim kontakcie z pacjentami lub przeprowadzane w laboratoriach. Niemniej jednak, istnieje mnóstwo zagadnień i tematów, których specyfika nie wymaga zajęć stricte manualnych i w odniesieniu do nich takie narzędzie sprawdzi się idealnie.
  • Pozycja
    Nieparametryczna metoda DEA i obszary jej zastosowania
    (2018-07-13) Szarota, Robert
    Uogólniony pomiar efektywności był podstawą do stworzenia metody DEA (data envelopment analysis), zapoczątkowanej w roku 1978 przez A. Charnes, W.W. Cooper i E. Rhodes. W metodzie tej nie występuje żaden składnik losowy oraz nie ma potrzeby określenia postaci funkcyjnej pomiędzy czynnikami, co było dużą wadą w przypadku jednowymiarowym. Powstały model CCR (inicjały od nazwisk autorów metody) przy użyciu programowania ilorazowego z rachunku optymalizacyjnego jest w stanie wyznaczyć stosowne wagi maksymalizujące efektywność jednostek DMU (decison making units). Obecnie metoda DEA jako metoda nieparametryczna, co jest jej dużym atutem, jest podstawową metodą w analizach badania i poszukiwania jednostek najbardziej efektywnych. W praktyce dysponujemy wieloma pochodnymi modelami klasy DEA, których różni podejście dotyczące orientacji modelu oraz rodzaju efektów działalności. Takie naukowe podejście po mimo drobnych wad, które można ograniczyć, sprawiło że lawinowo w postępie wykładniczym pojawiały się liczne opracowania i artykuły pokazujące różnorodność zastosowań tej metody. Jednostkami decyzyjnymi (DMU’s) mogą być jednostki prowadzące usługi, handel, produkcję oraz sektor publiczny, w praktyce wystarczą tylko aby dana jednostka była wstanie przekształcić nakład w efekt końcowy. Do wielu jednostek, w jakich wykorzystano metodę DEA, zaliczamy szpitale, szkoły, uczelnie, jednostki samorządowe, sądy, spółki komunalne, branże lotniczą, regiony administracyjne, państwa, banki, sektor energetyczny i wiele innych.
  • Pozycja
    Analiza sytuacji ekonomicznej państw aspirujących do unii walutowej z wykorzystaniem konwergencji nominalnej
    (2018-07-13) Dyrek, Krzysztof
    W tym roku upłynęło 60 lat od podpisania Traktatów Rzymskich, które stworzyły podwaliny pod procesy integracyjne dokonujące się na kontynencie europejskim po tragicznych doświadczeniach II Wojny Światowej. Ich podstawowym celem było i jest podnoszenie jakości życia i poczucia bezpieczeństwa obywateli, znoszenie barier politycznych i ekonomicznych, zacieśnienie współpracy w różnych obszarach życia. Dokonujące się przemiany w poszczególnych częściach Europy, wymuszały zmiany zarówno, w strukturach europejskich, jak i rządach poszczególnych krajów. Dzisiejszy kształt tych relacji, jest przede wszystkim konsekwencją postanowień Traktatu o Unii Europejskiej podpisanego w 1992 roku w Maastricht. Jednym z jego postanowień było utworzenie unii gospodarczo-walutowej jako element pogłębienia procesów integracyjnych (Balassa, 1961). Zarówno unia walutowa, jak i unia gospodarcza tworzyły dwie integralne części i były wprowadzane w życie równolegle.
  • Pozycja
    How Business Schools cope with challenges the Graduate School of Business - National-Louis University in Nowy Sącz Success Story
    (2017-01-05) Pawłowski, Krzysztof
    Sixth Annual Ceeman Conference. Riga, October 1998
  • Pozycja
    Współpraca między uczelniami i otoczeniem biznesu jako warunek tworzenia kapitału intelektualnego
    (2016-11-21) Pawłowski, Krzysztof
    Tezy do referatu : "Współpraca między uczelniami i otoczeniem biznesu jako warunek tworzenia kapitału intelektualnego". Materiały z konferencji pt.: "Wyzwania UE dla postaw, umiejętności i wiedzy przyszłych menedżerów" zorganizowanej przez Fundację Edukacyjną Przedsiębiorczości przy współpracy Stowarzyszenia Edukacji Menedżerskiej FORUM, która odbyła się w Łodzi w dn. 5-6 listopada 1999 r.
  • Pozycja
    Marketing narodowy – wyzwanie dla Polski
    (2016-11-04) Pawłowski, Krzysztof
    Materiały z konferencji "Reputacja kraju jako fundament siły konkurencyjnej", która odbyła się w Warszawie w dn. 9-10.12.1998 r.
  • Pozycja
    Edukacja - polskie wyzwanie przełomu XX i XXI wieku
    (2016-11-04) Pawłowski, Krzysztof
    Materiały z Konferencji Polskiego Stowarzyszenia PR "Budując mosty poprzez Europę. Europejskie mosty porozumienia", która odbyła się w Warszawie 24.10.1997 r.
  • Pozycja
    Studia podyplomowe w zakresie zarządzania firmą dla kadry zarządzającej przedsiebiorstw
    (2016-11-03) Pawłowski, Krzysztof
    Abstrakt wystąpienia na konferencji AGH pt. "Problemy kształcenia niestacjonarnego na poziomie akademickim", która odbyła się w Krakowie w dn. 20.10.1997 r.
  • Pozycja
    Kształcenie menedżerów przyszłości dla dużych przedsiębiorstw
    (2016-11-02) Pawłowski, Krzysztof
    Referat na konferencję naukową "Menedżer I Dekady XXI wieku" organizowaną przez Katedrę Pracy i Polityki Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego, która odbyła się w dn. 7-8.12.1998 r.
  • Pozycja
    Problemy efektywnego zarządzania uczelnią państwową i niepaństwową
    (2016-10-27) Pawłowski, Krzysztof
    Referat na konferencję pt. "Perspektywy zmiany finansowania szkolnictwa wyższego w Polsce" organizowaną przez Samorząd Studencki Uniwersytetu Jagiellońskiego w dniach 13-14 kwietnia 1996 r. w Krakowie.
  • Pozycja
    Rozwój regionalny a kształcenie ustawiczne
    (2016-10-27) Pawłowski, Krzysztof
    Referat przygotowany na konferencję partnerską "Kształcenie ustawiczne w okresie transformacji systemowej - doświadczenia krajów Europy Środkowej i Wschodniej".
  • Pozycja
    O reformie szkolnictwa zawodowego
    (2016-10-27) Pawłowski, Krzysztof
    Seminarium z Konferencji Klubu Jagiellońskiego pt.: "W poszukiwaniu nowego modelu systemu oświaty", która odbyła się w Krakowie 9-10 marca 1996 r.
  • Pozycja
    System edukacji a polska racja stanu
    (2016-10-27) Pawłowski, Krzysztof
    Referat przygotowany na spotkanie Klubu 12 września w Niepołomicach - wrzesień 1996 r.
  • Pozycja
    Upowszechnianie wykształcenia średniego - pomysł na obywatelską ucieczkę do przodu
    (2016-10-27) Pawłowski, Krzysztof
    Materiały z konferencji, która odbyła się w Krakowie 26.02.1997 r.
  • Pozycja
    Przyszłość polskiego szkolnictwa wyższego w kontekście wyzwań postawionych przed uczelniami europejskimi przez Komisję Europejską
    (2016-10-27) Pawłowski, Krzysztof
    Materiały z konferencji, która odbyła się w Warszawie 7.11.2003 r.
  • Pozycja
    Problemy efektywnego zarządzania uczelnią państwową i niepaństwową
    (2015-10-18) Pawłowski, Krzysztof
    Referat na konferencję organizowaną przez Samorząd Studencki Uniwersytetu Jagiellońskiego w dniach 13-14 kwietnia 1996 roku.
  • Pozycja
    Nowe instytucje szkolnictwa wyższego jako narzędzia rozwoju lokalnego - przypadek Nowego Sącza
    (2015-10-08) Pawłowski, Krzysztof
    Referat przygotowany na konferencję „Rola uniwersytetów w rozwoju społeczności lokalnych”, Łódź 14-15 czerwca 1996 r.
  • Pozycja
    Problemy społeczne Polski i możliwości ich rozwiązania w duchu chrześcijańskiej demokracji
    (2015-10-06) Pawłowski, Krzysztof; Chałoński, Michał
    Materiały z konferencji pt. "Problemy społeczne Polski i możliwości ich rozwiązania w duchu chrześcijańskiej demokracji", która odbyła się w Warszawie 23.09.1990 r.