Przeglądaj

Ostatnio dodane

Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
  • Pozycja
    Czy prywatyzować szkoły?
    (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University, 2014) Napora, Krzysztof
    Dla większości osób edukacja jest związana z państwem. Uważają oni za oczywiste istnienie "darmowego" i powszechnego państwowego szkolnictwa. Pomysł sprywatyzowania usług edukacyjnych jest póki co domeną niewielkiej garstki libertariańskich radykałów. Jednakże liczebność chóru głosów opowiadających się za dostarczaniem usług edukacyjnych przez państwo nie dowodzi wcale tego, że mają rację. Tak naprawdę leży ona po stronie owej "garstki wolnorynkowców" opowiadających się za sprywatyzowaniem edukacji i oddzieleniem jej od aparatu państwowego. Takie rozwiązanie nie tylko zmniejszyłoby koszty kształcenia ale i poprawiło jego jakość. W efekcie mielibyśmy lepiej wyedukowane i bardziej innowacyjne społeczeństwo.
  • Pozycja
    Openminder, czyli urządzenie do otwierania klapek w głowie
    (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University, 2014) Jasieński, Michał
    Czas romantyzmu przedsiębiorczości, otwierania horyzontów innowacji przez chałupniczych wynalazców bez wykształcenia, już minął. Firmy informatyczne i biotechnologiczne w rejonie legendarnego Kendall Square w Cambridge (USA) zakładane są przecież przez kadrę akademicką, doktorantów i doktorów z MIT i Harvardu. Założyciele Google – Sergey Brin i Larry Page – byli doktorantami informatyki na Stanford University, a nie amatorami. Standardy poszły w górę. Można powiedzieć, że nisko wiszące jabłka zostały już zerwane, a te co miały spaść na głowy Newtonów siedzących pod jabłonią – już spadły. Jak dosięgnąć jabłek rosnących wyżej? Tylko wiedzą i kreatywnością.