Prace magisterskie
Stały URI dla kolekcji
Przeglądaj
Przeglądaj Prace magisterskie wg Autor "Batko, Bogdan"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 64
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Analiza finansowa jako podstawa oceny kondycji przedsiębiorstwa na przykładzie PACKPROFIL Sp. z o.o.(2012-11-20 08:45:17) Foryś, Rafał; Batko, BogdanNiniejsza praca przybliża problematykę analizy finansowej i identyfikuje jej wpływ na ocenę kondycji przedsiębiorstwa. W opracowaniu zaprezentowano istotę analizy i jej rolę w ocenie działalności gospodarczej jednostki. Przedstawiono jej współczesny zakres, ze szczególnym naciskiem na płaszczyznę czasową, akcentując rachunek retro i prospektywny. Ponadto zdefiniowano podstawowe terminy związane ze sprawozdaniami finansowymi. Ukazano metody odczytywania danych zawartych w sprawozdaniach oraz zaprezentowano ich analizę. Scharakteryzowano szczegółowo analizę wskaźnikową. Ponadto przybliżono zakres informacyjny poszczególnych wskaźników, z podziałem na wskaźniki płynności, wspomagania finansowego, obrotowości i rentowności oraz produktywności. Głównym celem niniejszej pracy jest zdiagnozowanie kondycji finansowej badanej spółki w oparciu o przeprowadzoną analizę sprawozdawczą oraz wskaźnikową. Jak się okazało PACKPROFIL Sp. z o.o. osiąga dodatni wynik finansowy, jednakże jej tempo produktywności z roku na rok ulega pogorszeniu. W celu dogłębnej identyfikacji sytuacji w analizowanej organizacji dokonano porównań na tle branży oraz dwóch konkurencyjnych firm. W toku przeprowadzonych badań ujawniła się dominująca pozycja PACKPROFIL Sp. z o.o. w porównaniu z danymi branżowymi. W komparacji z Firmą „X” oraz Firmą „Y”, ujawniła się dominacja tej pierwszej w odniesieniu do badanej spółki.Pozycja Analiza najczęściej popełnianych błędów podczas przetwarzania danych osobowych oraz ocena propozycji zmian w przepisach(2014-02-25 19:27:17) Żelasko, Jacek; Batko, BogdanPodstawowym zadaniem niniejszej pracy jest analiza obecnie obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, najczęściej popełnianych błędów przez administratorów danych osobowych oraz analiza największych zagrożeń dla ochrony prywatności na podstawie doświadczeń zebranych podczas kilkunastoletniej pracy związanej z nadzorem nad przetwarzaniem danych osobowych w wielu instytucjach. Następnie zostaną przeanalizowane zapowiadane zmiany w ustawodawstwie dotyczące ochrony danych osobowych oraz prywatności zarówno w polskim ustawodawstwie jak i przepisach Unii Europejskiej. Materiał do analizy stanowią przede wszystkim audyty, opinie i konsultacje jakie przeprowadzał autor od 1998 roku, kiedy rozpoczął nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, a także doświadczenia zdobyte podczas zarządzania międzynarodowymi projektami, w których były przetwarzane setki tysięcy danych osobowych, a w największych projektach liczba ta sięgała kilku milionów rekordów. W szczególności należy tutaj zaliczyć systemy śledzenia transakcji internetowych, systemy analizy zachowań użytkowników serwisów internetowych, a także projektowanie oraz wykonanie kilku największych portali społecznościowych w Europie oraz Australii. Ważnym materiałem są także uwagi i pytania uczestników szkoleń związanych z ochroną danych osobowych, które przeprowadzał autor pracy. Autor także uczestniczył w postępowaniach dotyczących bezpieczeństwa systemów informatycznych, zbierał dowody, przekazywał materiały na potrzeby prowadzonych postępowań oraz konsultował proponowane zmiany w przepisach.Pozycja Analiza od strony użytkownika końcowego systemu klasy ERP na przykładzie PeopleSoft Enterprise(2010-01-24 12:23:50) Półtorak, Ariadna; Batko, BogdanCelem głównym pracy jest analiza, od strony użytkownika końcowego, systemu klasy ERP na przykładzie pakietu PeopleSoft Enterprise zastosowanego w firmie świadczącej usługi finansowo - księgowe. Z celu głównego wynikają następujące cele szczegółowe: • w oparciu o doświadczenia użytkowników systemu, strukturę organizacyjną firmy stosującej system ERP oraz budowę aplikacji PeopleSoft, zbadanie, czy funkcjonalność modułów finansowo - księgowych wspomnianego systemu jest wystarczająca, aby pokryć potrzeby działów operacyjnych w firmie Accounting Plaza, • zbadanie, poprzez pytania ankietowe oraz zrzuty z systemu, czy graficzny interfejs użytkownika jest narzędziem umożliwiającym użytkownikowi końcowemu swobodne poruszanie się po systemie, • zbadanie dostępności i przejrzystości informacji księgowych poprzez wskazanie takich sposobów wglądu w dane jak: kwerendy, raporty, historia wejść księgowych na konkretnych środkach trwałych, czy też dokument karty magazynowej. Na podstawie własnych obserwacji oraz analiz została sformułowana hipoteza główna: „System klasy ERP jest narzędziem usprawniającym działalność / optymalizującym procesy wewnątrz przedsiębiorstwa.” Sformułowano hipotezy szczegółowe: H1. Wydaje się, że architektura aplikacji systemu integruje w jednym miejscu wszystkie dane i ułatwia przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi działami. H2. Wydaje się, że system ERP poprawia wydajność użytkowników poprzez standaryzację procesów. H3. Wydaje się, że system ERP poprawia wydajność użytkowników poprzez funkcje ułatwiające raportowanie, zadawanie pytań, czy też wprowadzanie danych. H4. Wydaje się, że system ERP pomaga uzyskać lepszą przejrzystość transakcji. H5. Wydaje się, że interfejs użytkownika jest dla niego przyjazny i umożliwia lepsze zrozumienie i wykorzystanie możliwości systemu. Przedstawiono konkretną firmę wykorzystującą analizowane oprogramowanie, funkcjonalność oraz interfejs aplikacji co razem z wynikami badań ankietowych pozwoliło na wyróżnienie mocnych i słabych stron systemu. Weryfikacja postawionych hipotez badawczych pozwoliła na stwierdzenie, iż prawie wszystkie twierdzenia w nich użyte znajdują odzwierciedlenie w rzeczywistości.Pozycja Analiza preferencji graczy na rynku gamingowym w Polsce(2013-03-21 19:47:33) Shaurou, Vital; Batko, BogdanCelem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza preferencji gamingowych wśród graczy gier komputerowych w Polsce. Za pomocą ankiety i zaprojektowanego do tej metody narzędzia badawczego, jakim jest kwestionariusz ankiety, zostanie przeprowadzona analiza założonych hipotez badawczych. Na podstawie uzyskanych danych nastąpi rozpoznanie i zrozumienie podstaw doboru sprzętu elektronicznego oraz gatunków gier wśród respondentów, a także czynników wywołujących różnicę doboru platform oraz gatunków gier.Pozycja Analiza procesu wdrażania i funkcjonowania zintegrowanego systemu zarządzania Comarch Optima w firmie BrothersB(2013-09-30 10:09:55) Obrzut, Mariusz; Batko, BogdanGłównym celem pracy jest przedstawienie procesu wdrażania i funkcjonowania zintegrowanego systemu zarządzania Comarch Optima w firmie BrothersB przy jednoczesnym zobrazowaniu możliwości w usprawnieniu, optymalizacji i podniesieniu konkurencyjności funkcjonowania przedsiębiorstwa. Natomiast wyodrębniono w niej również kilka celów szczegółowych, takich jak: identyfikacja czynników, które doprowadziły do decyzji o wdrożeniu systemu Comarch Optima w firmie BrothersB, analiza zgodności procesu wdrożeniowego w firmie BrothersB z publikowaną wiedzą w tym zakresie, identyfikacja najistotniejszych trudności wdrożeniowych oraz identyfikacja usprawnień wynikających z funkcjonowania systemu, jak również procesów, które uległy zmianie w wyniku wdrożenia systemu, przedstawienie wymaganych szkoleń umożliwiających właściwe wdrożenie systemu Comarch Optima w badanej firmie, identyfikacja korzyści wynikające z wdrożenia systemu ERP. W pracy przedstawiono również krótką historię systemów informatycznych w zarządzaniu oraz drogę jaką musiały przebyć, by ewoluować do stanu obecnego. Zobrazowane zostały ponadto początkowe problemy, opór i strach pracowników „przed nieznanym”. Wdrożenie systemu ERP w firmie BradersB przyniosło duże korzyści m.in. usprawniło zarządzania przedsiębiorstwem i poprawiło obieg informacji, jak również przyniosło niewątpliwe zalety, które przyczyniły się do poprawy wyników aktywności gospodarczej firmy. System ten stał się jakby fundamentem uporządkowanego i dobrze prosperującego biznesu.Pozycja Analiza rynku kart zbliżeniowych w Polsce w latach 2007-2012(2013-01-23 10:53:06) Potoniec, Andrzej; Batko, BogdanGłównym celem niniejszej pracy jest analiza rynku kart zbliżeniowych w Polsce w latach 2007 – 2012 jako rozwiązania konkurencyjnego dla gotówki, a także zbadanie poziomu bezpieczeństwa ich użytkowania. Przedstawiono charakterystykę kart płatniczych jako elektronicznych instrumentów płatniczych. Następnie zawężono problematykę, kierując uwagę na technologię płatności zbliżeniowych jako alternatywę dla płatności gotówkowych. Przeprowadzono analizę polskiego rynku kart bezstykowych oraz wśród 95 osób przeprowadzono ankietę dotyczącą funkcjonowania kart zbliżeniowych oraz bezpieczeństwa. Dodatkowo przeprowadzono analizę SWOT płatności zbliżeniowych, przedstawiając ich mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia. Na podstawie przeprowadzonej analizy można stwierdzić, że w bardzo szybkim tempie wzrasta liczba transakcji zbliżeniowych, co ma również wpływ na wzrost ich wartości. Tempo realizacji płatności bezstykowych przewyższa transakcje tradycyjną kartą płatniczą, a nawet gotówkę. Z przeprowadzonej ankiety nasuwają się wnioski, iż społeczność powoli przekonuje się do takiej formy płatności. Jednak niezbędne jest dalsze prowadzenie akcji promocyjnych mających na celu pogłębianie wiedzy na temat zasad korzystania z kart zbliżeniowych, a także ich bezpieczeństwa.Pozycja Analiza wdrożenia systemów informatycznych w KRUS(2009-10-03 22:11:05) Mosz, Marcin; Batko, BogdanNiniejsza praca jest wynikiem analizy porównawczej systemów informatycznych wykorzystywanych przez sektor publiczny KRUS – Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w odniesieniu do usług jak i wewnętrznych procesów tej organizacji. Analizie zostały poddane systemy informatyczne użytkowane od początku istnienia instytucji, ich wzajemne relacje oraz zmiany wymuszone dynamicznymi potrzebami użytkowników. Celem głównym jest analiza informatyzacji KRUS, poprawność wdrożenia, sprawdzenie a zarazem analiza podjętych decyzji dotyczących wdrożenia systemów informatycznych w Oddziale Regionalnym KRUS pod kątem niezawodności i zgodności z literaturą poświęconą temu tematowi. Sprawdzono czy konfiguracja usług, a także techniki zwiększające wydajność systemów oraz wdrożone usprawnienia spełniają swoją rolę tzn. czy zarządzanie i praca w danej jednostce organizacyjnej jest bardziej wydajna. Cel główny został rozszerzony o cele szczegółowe. W celach szczegółowych zostały zbadane pojawiające się w przedsiębiorstwie, występujące podczas informatyzacji firmy podjęte decyzje. Zagadnienia napotkane i związane z wdrożeniem oprogramowania zostały zbadane pod kątem czy ma być to: oprogramowanie standardowe, systemy dedykowane lub też systemy zintegrowane. Zbadano czy podejmując decyzję o wyborze systemu postępowano zgodnie z kanonem opisanym w literaturze. Każda organizacja posiada pewien zestaw podstawowych funkcji, które są niezbędne do osiągnięcia jej celów. Zbadane i opisane zostało wdrożenie zintegrowanego systemu, usprawnienie jego działalności, do czego bodźcem stała się chęć kontrolowania i sterowania przedsiębiorstwem jak również jego rozwój i chęć posiadania nowoczesnych narzędzi. Ze względu na stronę techniczną można wyróżnić zbadane cele: centralne gromadzenie danych, możliwość zmian i dopasowania aplikacji, szybki dostęp do informacji, przejrzysty i czytelny interfejs użytkownika, raportowanie, rozbudowa i modernizacja – rozbudowa o kolejne moduły. W pracy skupiono się również na analizie problemu dotyczącego: wspomagania i umiejętnego projektowania oprogramowania spełniającego wymagania stawiane przed aplikacjami wykorzystywanymi w takiej administracji publicznej. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział poświęcony został ogólnym informacjom o Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Opisana została gospodarka finansowa, zadania, jak i polityka jakości i bezpieczeństwa KRUS. Drugi rozdział sięga do teorii z zakresu inżynierii systemów informacyjnych, odnosi się do fachowej literatury. Opisuje jaką funkcjonalność powinny mieć tego typu aplikacje i niezbędne mechanizmy dotyczące przetwarzania danych. Trzeci rozdział zawiera opis systemów i infrastruktury wykorzystywanej w KRUS. Opisane zostały w nim aplikacje biznesowe, ich możliwości, zalety oraz wady. Sposoby dostępu do funkcji, zastosowanie, bezpieczeństwo, łatwość, korzyści z przechowywania ważnych danych, kontrola dostępu do nich, wspólna praca wielu użytkowników. Czwarty rozdział został poświęcony analizie podjętych decyzji, dotyczących wdrożonego oprogramowania. W rozdziale tym jest mowa o tym czy zastosowane systemy informatyczne w KRUS’ie spełniają określone w literaturze wymogi. Zbadano również, czy oprogramowanie wdrożone zostało fachowo i zgodnie z literaturą – zgodnie z obowiązującymi normami.Pozycja Automatyzacja procesów tworzenia oraz zmian dokumentów w systemie SAP R/3 na przykładzie modułu Gospodarka Materiałowa z zastosowaniem Visual Basic for Application(2013-02-20 19:42:16) Marszałek, Jarosław; Batko, BogdanCelem niniejszej pracy było rozwiązanie problemu tworzenia oraz zmian wielu dokumentów zakupowych w systemie ERP SAP R/3 w jak najszybszym czasie. Została stworzona aplikacja, która umożliwia automatyczne dokonywanie zmian w dokumentach, a także ich tworzenie. Aplikacja została opracowana w oparciu o język Visual Basic for Application, z zastosowaniem interfejsu SAP GUI Automation. Aplikacje stworzono tak aby była wygodna w użytkowaniu, ale także dawała się łatwo modyfikować bez specjalistycznej wiedzy w zakresie programowania lub znajomości struktury wewnętrznej systemu SAP. Aplikacja znacznie przyspiesza proces tworzenia dokumentów.Pozycja Badanie wiarygodności kredytowej małych przedsiębiorstw na przykładzie Banku Spółdzielczego w Muszynie(2011-01-26 15:22:51) Koperniak, Piotr; Batko, BogdanSystem bankowy jest jednym z podstawowych elementów funkcjonowania gospodarki pieniężno-kredytowej oraz jej rozwoju stanowi jedną z funkcji systemu bankowego. Polski system bankowy tworzą oprócz banków komercyjnych, kas oszczędnościowo-budowlanych, również banki spółdzielcze. Udzielanie kredytów stanowi zakres działania banku spółdzielczego, a także wiąże się ze spełnieniem określonych w przepisach warunków. Dotyczy to badania zdolności kredytowej przedsiębiorstw ubiegających się o kredyt. Zdolność kredytowa jest podstawowym kryterium udzielenia kredytu przez bank, gdyż działalność kredytowa ma istotne znaczenie dla bezpieczeństwa banku. W pracy zaprezentowano metody oceny zdolności kredytowej stosowanych w bankach w Polsce. Pracę napisano na podstawie działalności Banku Spółdzielczego w Muszynie ze szczególnym uwzględnieniem kredytów dla małych przedsiębiorstw. Głównym celem pracy jest badanie i analiza metod oceny zdolności kredytowej małych przedsiębiorstw stosowanych w prowadzonej przez bank Spółdzielczy w Muszynie działalności kredytowej. Badanie i analizę tą przeprowadzono w oparciu o realny przypadek firmy ubiegającej się o kredyt w tym banku. Badanie to przeprowadzono w oparciu o wywiady i materiały udostępnione przez bank.Pozycja Bankowość elektroniczna i mobilna jako nowa forma dystrybucji usług bankowych na przykładzie mBanku(2010-09-28 12:46:24) Bugiera, Łukasz; Batko, BogdanGłównym celem niniejszej pracy jest odpowiedź na pytanie: W jaki sposób Internet jest wykorzystywany w bankowości elektronicznej oraz jaki jest poziom zadowolenia klientów korzystających z bankowości elektronicznej? Niniejsza praca składa się z dwóch części: teoretycznej oraz empirycznej. Pierwsza część pracy zawiera dwa rozdziały: Rozdział 1 dotyczy istoty bankowości elektronicznej - ujmuje on definicyjne ujęcie bankowości elektronicznej, charakteryzuje podstawowe usługi bankowości internetowej oraz jej klientów, przedstawia jej rozwój, stan obecny i perspektywy na przyszłość. Rozdział 2 zawiera informacje na temat roli Internetu w bankowości elektronicznej - przedstawiony jest tutaj rozwój i znaczenie Internetu jako nowego medium w komunikacji oraz działaniach usługowych związanych z bankowością elektroniczną, scharakteryzowane są również kanały dystrybucji usług bankowych (bezpośrednie i pośrednie) oraz detaliczna bankowość elektroniczna. Pierwsza część pracy powstała na podstawie studiów literatury przedmiotu, czasopism bankowych oraz w oparciu o specjalistyczne serwisy WWW. Druga (empiryczna) część pracy składa się również z dwóch rozdziałów: Rozdział 3 dotyczy działalności mBanku - ujmuje on charakterystykę badanego banku, przedstawia jego ofertę produktową ze szczególnym uwzględnieniem usług detalicznej bankowości elektronicznej skierowanych do klientów indywidualnych. Rozdział 4 analizuje i ocenia działalność mBanku – zawarte zostały w nim podstawy metodologiczne badań własnych (cel, hipoteza, problemy i metody), charakterystyka klientów mBanku oraz ocena usług detalicznej bankowości elektronicznej świadczonych przez mBank w opinii jego klientów. W części empirycznej pracy wykorzystano metody analizy diagnostycznej (analiza informacji o działalności mBanku, ankieta – skierowana do klientów mBanku). Analiza literatury przedmiotu oraz badań ankietowych w pełni potwierdza hipotezę pracy, brzmiącą : Współcześnie dzięki rozwojowi Internetu bankowość elektroniczna stanowi bardzo ważny kanał dystrybucji usług bankowych. Szeroka oferta mBanku gwarantuje swoim klientom całodobowy dostęp do swoich finansów, niskie koszty posiadania konta oraz oszczędność czasu. Dzięki takim warunkom liczba klientów korzystających z bankowości internetowej stale rośnie. Wygoda oraz bezpieczeństwo w dostępie do konta są gwarancją zadowolenia klientów mBanku.Pozycja Bankowość elektroniczna w Łąckim Banku Spółdzielczym(2014-07-05 10:53:15) Klag, Łukasz; Batko, BogdanAutor pracy opisuje rozwój bankowość spółdzielczej w Polsce, a także bankowość elektroniczną w Łąckim Banku Spółdzielczym. Przeprowadza badania na temat postrzegania bankowości elektronicznej przez klientów banku.Pozycja Bankowość Mobilna - nowa rozwojowa usługa w bankowości(2010-03-19 01:12:56) Czop, Łukasz; Batko, BogdanCelem mojej pracy jest ustalenie pozycji strategicznej, w jakiej dzisiaj znajduje się bankowość mobilna i wywnioskowanie, czy ma ona szansę na dalszy rozwój i czy może być alternatywą dla bankowości internetowej. Chcę również porównać kilka systemów bankowości mobilnej, dostępnych na polskim rynku, aby sprawdzić, na jakim etapie rozwoju znajduje się ona w Polsce. Można stwierdzić, że bankowość mobilna posiada kilka mocnych stron, które mogą przyczynić się do jej rozwoju w niedalekiej przyszłości. Niewątpliwie są to: dostęp do konta z każdego miejsca i o każdej porze oraz możliwość szybkiego dokonywania operacji bankowych. Możemy również zaliczyć do nich dostęp do konta bez konieczności posiadania komputera. Procesowi rozwoju mogą sprzyjać czynniki zewnętrzne, takie jak: duża popularność telefonów komórkowych, rosnąca funkcjonalność telefonów komórkowych oraz rosnąca popularność smartfonów. Połączenie wymienionych mocnych stron z szansami pozwoli na przezwyciężenie takich słabych stron jak niewygodna obsługa za pomocą telefonu komórkowego, czy koszty związane z połączeniem z systemem bankowymPozycja Bezpieczeństwo aukcji internetowych w oczach użytkowników serwisu Allegro.pl(2010-06-15 18:11:11) Keller, Marcin; Batko, BogdanTematem niniejszej pracy jest bezpieczeństwo aukcji internetowych w oczach użytkowników serwisu aukcyjnego Allegro. Autor badał między innymi stosunek użytkowników do transakcji, w tym kwestie tego, czy wiek i wykształcenie mają wpływ na postrzeganie bezpieczeństwa aukcji, jak również jaki wpływ ma na to częstotliwość korzystania z aukcji. W dalszej części poruszane będą kwestie posiadanej wiedzy z badanego zakresu, a więc próba odpowiedzi na pytania czy użytkownicy poważnie traktują temat bezpieczeństwa, czy korzystają z udostępnianych im zabezpieczeń oraz czy posiadają wiedzę na temat bezpiecznego przeprowadzania transakcji. Finalnie poruszony zostanie temat znajomości praw i obowiązków, z naciskiem na zbadanie wpływu wykształcenia na świadomość posiadanych praw oraz częstotliwość zawieranych transakcji, w zależności od świadomości posiadanych praw. Jedną z nowych form biznesowego wykorzystania Internetu stały się aukcje internetowe. Gdy ruszały w połowie lat dziewięćdziesiątych w formie małej "internetowej wyprzedaży garażowej" ich twórcy nie spodziewali się, iż dekadę później setki milionów ludzi na całym świecie będzie przeprowadzało ze sobą podobne transakcje. Coraz częściej tą formą sprzedaży interesują się nie tylko indywidualni użytkownicy, sporadycznie kupujący czy sprzedający drobne przedmioty, lecz również poważne sklepy oraz hurtownie zainteresowane pozyskiwaniem kolejnych kanałów dystrybucji dla oferowanych przez siebie produktów.Pozycja Bezpieczeństwo E-business - bankowość elektroniczna na przykładzie kart płatniczych i bankomatowych(2013-02-26 10:14:47) Mrozowski, Michał; Batko, BogdanGłównym celem niniejszej pracy było zaprezentowanie oraz porównanie istniejących na runku technologii kart elektronicznych. W pracy ujęto historię powstawania kart bankomatowych oraz bankomatów. W opisie historycznym ujęto rozwój oraz budowę kart elektronicznych. W pracy zostały opisane rodzaje kart elektronicznych i ich budowa. Podzielono i opisano karty ze względu na sposób rozliczania transakcji, sposób budowy i ich zasięg funkcjonowania. Opisano charakterystykę i dynamikę rozwoju kart na polskim rynku. Ukazano mocne i słabe strony opisywanych technologii (karty magnetyczne, karty elektroniczne, PayPass, payWave). Dużą uwagę skupiono na zagrożeniach płynących z korzystania z kart elektronicznych oraz metody zabezpieczania się przed potencjalnymi atakami oraz kradzieżą.Pozycja Bezpieczeństwo kart płatniczych a czynnik ludzki(2012-02-16 17:40:41) Kurowska, Paulina; Batko, BogdanGłównym celem niniejszej pracy jest zbadanie zachowań posiadaczy kart płatniczych oraz pracowników punktów handlowo-usługowych, a także określenie przyczyn tychże zachowań. W rozdziale pierwszym zawarłam ogólną teorię dotyczącą kart płatniczych. Przedstawione w nim zostały podstawowe informacje dotyczące historii, podziału i charakteru prawnego kart płatniczych. W rozdziale drugim przedstawiłam zagrożenia jakie niesie ze sobą bankowość elektroniczna. Główną uwagę skupiłam na rodzajach przestępstw dokonywanych przy użyciu kart płatniczych. Przedstawione statystyki w tym rozdziale dotyczą przestępstw z wykorzystaniem kart płatniczych. Kluczową częścią w tej pracy jest rozdział trzeci, w którym została przedstawiona analiza zachowań posiadaczy kart płatniczych i pracowników punktów handlowo-usługowych. Dokonana została analiza czynników, które wpływają na wzrost zagrożeń elektronicznych instrumentów płatniczych. Zostały przebadane zachowania ludzkie mające wpływ na bezpieczeństwo kart płatniczych. Celem pracy było poszukanie przyczyn nieodpowiedzialnych zachowań. Wnioski zostały opracowane na podstawie przeprowadzonych ankiet. Pierwsza z nich skierowana została do posiadaczy kart płatniczych, druga natomiast do kasjerów. Analiza tych dwóch ankiet ma na celu odnalezienie przyczyn zachowań respondentów. Przeprowadzona analiza pokazała również jak duży wpływ na bezpieczeństwo transakcji dokonywanych przy użyciu kart płatniczych mają posiadacze. Odpowiednie ich użytkowanie gwarantuje minimalizację nadużyć kartowych.Pozycja Bezpieczeństwo komunikacji internetowej na podstawie aplikacji komunikatora internetowego(2012-12-11 12:11:55) Podwika, Robert; Batko, BogdanZamierzeniem tej pracy jest przedstawienie zagadnień związanych z bezpieczeństwem komunikacji internetowej na praktycznym przykładzie własnego komunikatora internetowego. W pracy zostały omówione zagadnienia, które są niezbędne to prawidłowego zrozumienia tematu pracy takie jak: standardy bezpieczeństwa, istota oraz typy ataków komputerowych, kryptografia komunikacji sieciowej oraz konkurencyjne produkty, które mogą być substytutami aplikacji, która została napisana przeze mnie. Praca przedstawia również od początku budowę bezpiecznej aplikacji służącej komunikacji sieciowej oraz przedstawia wyniki raportu technicznego dotyczącego naruszeń bezpieczeństwa informacji w sieci.Pozycja Bezpieczeństwo w E-commerce(2014-07-06 22:09:52) Stanaszek, Marcin; Batko, BogdanW niniejszej pracy przedstawiono najistotniejsze zagadnienia dotyczące bezpiecznego prowadzenia handlu w sieci. Poziom bezpieczeństwa został opisany na podstawie opinii uzyskanych od klientów e-commerce w trakcie badań ankietowych. Ankietę przeprowadzono wśród współpracowników, znajomych oraz studentów. Formularz ankiety składał się z 6 pytań dotyczących danych demograficznych badanych respondentów i 15 pytań merytorycznych. Udzielone przez respondentów odpowiedzi na pytania ukazują postawy, zwyczaje i motywacje związane z kupowaniem on-line. Badanie pozwala sprawdzić postrzeganie bezpieczeństwa zakupów, obawy dokonywania transakcji, wybory bezpiecznych form płatności oraz stosowane przez badanych metody zabezpieczeń przed nieuczciwym sprzedawcą. Analiza udzielonych odpowiedzi pokazuje, że e-konsument wciąż nie czuje się bezpiecznie w sieci. Działając spontanicznie, nie zawsze zdaje sobie sprawę z tego, że zakupy internetowe obarczone są dużym ryzykiem, ale jest coraz bardziej świadomy swoich praw i stara się przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas e-zakupów. Rynek e-commerce to bardzo szybko rozwijający się sektor gospodarki, który przynosi ogromne zyski, a chcąc zaistnieć trzeba w nim uczestniczyć i czuć się bezpiecznie.Pozycja Controlling jako instrument nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem(2013-12-19 18:56:17) Stężowski, Michał; Batko, BogdanCelem pracy było przedstawienie controllingu jako nowoczesnego narzędzia służącego poprawie efektywności i płynności finansowej w przedsiębiorstwie usługowym. Celem praktycznym pracy było zbadanie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa gastronomicznego SAWRO przed użyciem narzędzi controllingowych i wprowadzeniem ostatecznych zmian oraz po ich wprowadzeniu. Controller wykorzystał analizę portfelową, analizę mocnych i słabych stron, ocenę dostawców i analizę konkurencji by znaleźć odpowiedź na postawiony w pracy cel. Przeprowadzona została ankieta na 1220 losowo dobranych klientach restauracji SAWRO. Dzięki wprowadzonym ulepszeniom firma SAWRO nadal funkcjonuje i ma mocną pozycję na sądeckim rynku gastronomicznym.Pozycja Czynniki determinujące ewolucję systemu logistycznego(2010-06-08 22:15:10) Spicha, Urszula; Batko, BogdanCelem pracy jest uzasadnienie istotności optymalizowania wielkości zapasów, produkcji a także pokazanie jak ważne są wybory kanałów dystrybucji oraz jaki wpływ ma komputerowe wspomaganie wytwarzania. Przedstawiono również jak zarządzanie środkami pieniężnymi wiąże się z logistyką i jaki ma wpływ na nią. Przedmiotem badawczym w pracy jest sądecka firma SGL Carbon Polska, z której zaczerpnięto przykłady dotyczące zarządzania produkcją, zapasami, gotówką, a także oceniono efektywność ich zastosowania w praktyce. Zbadano zapotrzebowanie materiałowe w danym okresie, efektywność zarządzania zapasami, należnościami i środkami pieniężnymi w danej firmie. Korzystając z danych udostępnionych przez SGL Carbon oraz wielu rozmów z pracownikami i kierownictwem próbowano znaleźć odpowiedzi na kilka podstawowych pytań: - czy zasoby przedsiębiorstwa są wykorzystywane w efektywny sposób?, - jaki wpływ ma optymalizacja systemu logistycznego na zarządzanie Przedsiębiorstwem, - jakie są prognozy płynności finansowej w przedsiębiorstwie? Wszystkie refleksje i spostrzeżenia będą względne, ponieważ specyfika i warunki działalności są inne w każdej branży i w każdej firmie. SGL Carbon posiada wiele pozytywnych stron, przede wszystkim ma potencjał kapitałowy i technologiczny, a co najważniejsze umie wykorzystać swój potencjał i wie jak się zaprezentować nawet najbardziej wymagającemu odbiorcy.Pozycja Czynniki determinujące wybór oprogramowania do prowadzenia księgowości w biurze rachunkowym(2013-10-31 17:32:20) Stężowska, Joanna; Batko, BogdanGłównym celem pracy jest ukazanie zależności pomiędzy doborem odpowiedniego programu księgowego a zakresem świadczonych usług oferowanych przez biura rachunkowe, liczbą pracowników pracujących w danej jednostce księgowej oraz ilością firm obsługiwanych w poszczególnych formach rozliczenia.