Przeglądaj wg Autor "Czarnecki, Piotr"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 168
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Alians strategiczny jako forma współpracy między firmami na przykładzie Grupy Budimex S.A. i Grupy Ferrovial S.A.(2005) Malczak Jakub; Czarnecki, PiotrAlians w całej jego specyfice wszedł we wszystkie dziedziny życia . Bez niego niemożliwe byłoby zdobycie rynku , umocnienie pozycji i osiągnięcie niezwykle pożądanej przewagi konkurencyjnej. To również bez niego nie było by możliwe pokonanie hitlerowskich Niemiec i zakończenie wojny. Stając przed ogromnymi wyzwaniami ludzie zdolni są do wszystkiego. Stawiając dobro całości , zdolni są do ustępstw niekoniecznie dla nich korzystnych, wiedząc jednak że wkrótce przyniesie im to niewymierne korzyści. Ciągle postępująca globalizacja wiążąca się nie oderwanie z ujednoliceniem procedur i postępowań w dziedzinie handlu i polityki w dużym stopniu skłania przedsiębiorstwa i również pomaga im w nawiązywaniu umów zwanych aliansami. Brak granic zarówno celnych jak i politycznych zachęca wiele firm do rozszerzania swoich wpływów. Obniżenie bezrobocia, rozwój technologiczny i naukowy to tylko część płynących za aliansami korzyści. Zauważalne przez ostanie kilkanaście lat zainteresowanie polskimi przedsiębiorstwami oraz chęć nawiązania z nimi współpracy daje niesamowite pole do popisu aliansom strategicznym. Możliwe dzięki nim obniżanie kosztów, zwalczanie barier i wrogów, daje polskim firmom nieosiągalne kiedyś możliwości rozwoju. Narzędzie jakim jest alians bardzo często prowadzi do poprawy wizerunku firmy oraz jej funkcjonowania, niemniej jednak złe nim zarządzanie może przynieść odwrotne efekty. Niezwykle ważne jest zatem nauczenie lub uświadomienie menadżerom jak prowadzić i jak zawierać alianse. Celem niniejszej pracy jest analiza i ocena przebiegu aliansu strategicznego firm Budimex S.A. z hiszpańskim koncernem Ferrovial i przedstawienie owego aliansu jako skutecznej formy współpracy między firmami.Pozycja Alianse strategiczne przedsiębiorstw na przykładzie Fiat-GM Powertrain(2009-10-26 21:52:44) Gryzło, Kamila; Czarnecki, PiotrCelem mojej pracy jest zaprezentowanie przesłanek, motywów, procesu realizacji oraz elementów oceny aliansu strategicznego na przykładzie firm Fiat i General Motors. Wybór tematu pracy nie był przypadkowy, podyktowany on jest potrzebami przedsiębiorstw, które borykają się ze złą sytuacją rynkową i kryzysem gospodarczym. W związku z tymi zagrożeniami, chciałam przybliżyć tematykę rozwoju i sposobów, jakimi firmy mogą dążyć do poprawy swojej konkurencyjności na rynku. Wgłębienie się w tematykę rozwoju przedsiębiorstw pozwoliło mi merytorycznie przygotować się do napisanie pracy, w, której dużą część poświęcę aliansom strategicznym, jako jednej z form współpracy pomiędzy firmami.Pozycja Alianse strategiczne przedsiębiorstw na przykładzie firm Żywiec i Heineken(2012-10-19 10:26:35) Krok, Stanisław; Czarnecki, PiotrCelem pracy jest omówienie aliansów strategicznych przedsiębiorstw, analiza cech charakterystycznych, tego typu umów handlowych, wraz z wyszczególnieniem rodzajów tych umów, sposobów mierzenia ich efektywności. W pracy opisane są również przykłady udanych i porzuconych aliansów. W tekście zadaje się pytanie o sensowność zawierania umów typu alians w środowisku gospodarczym Polski, szczególnie w przypadku zagrożenia przejęciem przez potężniejszych zagranicznych inwestorów. Całość badań o wynikach osiągniętych od roku 1994, kiedy to alians miał miejsce, jest podstawą do stwierdzenia pozytywnego przebiegu aliansu strategicznego dla przedsiębiorstwa Żywiec.Pozycja Analiza branży bankowej w Polsce(2013-07-29 02:19:58) Kwiczala, Urszula; Czarnecki, PiotrBranża bankowa jest częścią gospodarki krajowej i funkcjonuje w otoczeniu kształtowanym przez wiele czynników. Celem pracy jest kompleksowa analiza branży bankowej w Polsce, jako jednego z filarów krajowej gospodarki, w sytuacji globalizującej się gospodarki, perspektywy większej konsolidacji krajów w ramach Unii Europejskiej, a co za tym idzie tworzenia spójnego systemu bankowego, w założeniach celowych opartego na ponadnarodowej walucie – euro. Oczywistym jest, że w obecnych warunkach jednoznaczne określenia jak będzie wyglądała Europa w perspektywie nawet kilku najbliższych lat jest bardzo trudne, dlatego ważne jest, aby krajowy system bankowy był wystarczająco mocnym fundamentem gospodarki. W pracy zostaną przedstawione szanse oraz zagrożenia wynikające z posiadania sytemu bankowego w obecnym kształcie. Metoda analizy zastosowana w pracy ma dominujący charakter, a jej celem jest zobrazowanie obecnego stanu rzeczy. Synteza pozwoli na wyciagnięcie wniosków oraz przedstawienie możliwych wariantów rozwoju sektora.Pozycja Analiza otoczenia konkurencyjnego firmy transportowej(2013-07-25 08:30:00) Kantor, Sylwia; Czarnecki, PiotrW pracy przedstawiono charakterystykę współczesnego otoczenia przedsiębiorstwa oraz opisano jaką rolę odgrywa w zarządzaniu. Opisane również zostało otoczenie bliższe (mikrootoczenie) oraz otoczenie dalsze (makrotoczenie) organizacji. W pracy również poruszona została tematyka dotycząca konkurencji oraz współpracy przedsiębiorstw. Celem pracy była analiza otoczenia konkurencyjnego firmy kurierskiej DHL w Polsce. Do analizy otoczenia konkurencyjnego wykorzystano metody takie jak: profil ekonomiczny sektora, model Portera, ocena atrakcyjności sektora, mapa grup strategicznych, punktowa ocena czynników zewnętrznych, krzywa doświadczeń, cykl życia sektora. Analiza ta wykazała, iż sektor usług kurierskich jest sektorem dojrzałym oraz atrakcyjnym co ma wpływ na konkurencyjność funkcjonujących na nim podmiotów. Analiza ta jednocześnie potwierdziła hipotezę, która została przyjęta w pracy.Pozycja Analiza porównawcza procesów rekrutacyjnych na przykładzie Amplico Life S.A. i AXA Polska S.A.(2010-06-10 17:27:23) Woźniak, Marek; Czarnecki, PiotrCelem głównym pracy jest porównanie standardów i procesów rekrutacyjnych przedstawicieli ubezpieczeniowo-finansowych, w dwóch wielkich korporacjach finansowych, będących liderami na tym rynku. Autor pracy postara się przybliżyć i porównać dwa systemy rekrutacyjne w firmie o korzeniach amerykańskich Amplico Life S.A. oraz firmy o rodowodzie francuskim AXA Polska S.A. Celami cząstkowymi są: 1. Przedstawienie procesów rekrutacji przedstawicieli będącej elementem składowym ZZL w obu firmach oraz narzędzi wykorzystywanych w procesie. 2. Charakterystyka obu korporacji, ich misji, celów, strategii. 3. Poddanie analizie wielkości oraz struktury zatrudnienia przedstawicieli w badanych korporacjach. 4. Dokonanie analizy procesów, standardów i procedur rekrutacyjnych przedstawicieli w badanych przedsiębiorstwach. 5. Dokonanie porównania stosowanych reguł i zasad rekrutacyjnych. Obie korporacje rozumieją, że dzięki ludziom, którzy tam pracują oraz klientom, są na pozycjach liderów na rynku finansowym w Polsce i na świecie. Dlatego stawiają szczególny nacisk na to, kogo przyjmują do swojego grona. Podczas opracowywania tematu autor korzystał z literatury przedmiotu w postaci podręczników, artykułów. Natomiast w części empirycznej autor wykorzystał dokumentację udostępnioną przez obie firmy. Natomiast źródłem bezpośrednim były materiały pochodzące z wywiadu przeprowadzonego z menedżerami obu korporacji, jak też z doświadczeń własnych.Pozycja Analiza pozycji konkurencyjnej Piwniczanki w sektorze wody mineralnej(2013-09-27 18:52:08) Żywczak, Tomasz; Czarnecki, PiotrCelem pracy jest zbadanie pozycji konkurencyjnej Piwniczanki w sektorze wody mineralnej, wskazanie głównej strategii działania oraz obszarów w których istnieją możliwości poprawy pozycji konkurencyjnej. Aby ten cel osiągnąć dokonano analizy sektora. Badania polegały na analizie dostępnych źródeł: tj. czasopism branżowych, stron internetowych a także na przeprowadzeniu wywiadów. Analiza pozwoliła stwierdzić, że sektor wody mineralnej jest sektorem bardzo atrakcyjnym i w najbliższej przyszłości ten sektor będzie się szybko rozwijał. Piwniczanka posiada w nim silną pozycję konkurencyjną. Najważniejszymi obszarami w których Piwniczanka powinna szukać możliwości poprawy to rozbudowa zakładu oraz poprawa logistyki i dystrybucji. Główną strategią konkurencji Piwniczanki powinna być strategia zróżnicowania polegająca na ciągłym dostarczaniu klientowi ciekawej oferty i intensywnej działalności we wszystkich możliwych sferachPozycja Analiza pozycji strategicznej firmy Alcan Packaging na rynku opakowań w UK(2008) Malska Olga; Czarnecki, PiotrCoraz więcej podmiotów gospodarczych funkcjonuje jako „transnarodowe” przedsiębiorstwa w warunkach globalnej konkurencji. Stają one przed koniecznością dostosowania strategii do dynamicznych i zmiennych warunków działania. Strategia działalności takich transnarodowych przedsiębiorstw również musi mieć charakter globalny zarówno w stosunku do techniki i finansów, produktów i rynków zbytu, jak i wobec informatyki i ludzi. Studia nad strategią firmy są poszukiwaniem odpowiedzi na fundamentalne, z punktu widzenia jej istnienia pytania o przyczyny i uwarunkowania sukcesów i porażek organizacyjnych. Odpowiednio skonstruowana strategia ma pozwolić firmie zająć i utrzymać pozycję lidera w warunkach silnych presji konkurencyjnych. Strategia nie powstaje i nie jest realizowana w próżni. Organizacje, w szczególności te o globalnym zasięgu działania, funkcjonują w złożonym i dynamicznym środowisku, od którego są zależne. W otoczeniu organizacji zachodzą procesy, do których firma musi się przystosowywać wykorzystując pojawiające się szanse lub minimalizując szkodliwość zagrożeń. O skuteczności tych działań decyduje potencjał konkurencyjny firmy, rozumiany, jako zasoby i umiejętności, które stanowią o siłach i słabościach firmy na rynku. Tak, więc strategia jest pochodną warunków tworzonych przez otoczenie rynkowe oraz potencjału strategicznego firmy. Celem niniejszej pracy było zastosowanie metod analizy strategicznej w celu zdiagnozowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na przykładzie grupy biznesowej Alcan Packaging.Pozycja Analiza strategiczna branży mięsnej w Polsce(2007) Bogdanski Paweł; Czarnecki, PiotrWspółczesne trudne realia w sektorze mięsa czerwonego zmuszają producentów i handlowców do zabiegania o przychylność odbiorców, konsumentów i prowadzenia swoistej walki z konkurentami na rynku. Rynek mięsny, w odróżnieniu od innych sektorów gospodarczych, należy do rynków niedoskonałych, co wynika choćby z nietrwałości mięsa oraz wyrobów mięsnych, niskiej elastyczności ich podaży, naturalnego stanu nierównowagi na rynku czy wreszcie niskiej elastyczności cenowej na produkty mięsne. Ponadto, począwszy od połowy lat 70. ubiegłego wieku, pogłowie bydła a z czasem i trzody chlewnej ogółem w Polsce systematycznie malało aż do 2004 roku. Spadek liczebności pogłowia wynikał z ciągle malejącej opłacalności odchowu bydła i trzody chlewnej przy rosnącej jednocześnie konkurencji dostawców z firm zagranicznych. Po wejściu Polski do Unii Europejskiej zanotowano wyraźny wzrost produkcji bydła i trzody chlewnej i eksportu polskiego mięsa czerwonego na rynek unijny. Spośród krajów trzecich największym odbiorcą mięsa w tym czasie były Macedonia i Kazachstan, bydła zaś – Chorwacja, cielęta – Włochy. Polscy przedsiębiorcy, w dużej mierze, rezygnując z odchowu nie tworzą stada podstawowego, ograniczając swoje przyszłe możliwości produkcyjne i handlowe. Spowodowane jest to skutkiem proponowanych cen na rynku unijnym, gdzie cena za młode zwierzęta jest 30% większa niż na rynku krajowym. Natomiast import w ostatnich latach nie miał większego wpływu na krajowy bilans mięsa czerwonego. Wszystkie te czynniki kształtujące cenę rynkową produktu mięsa wołowego i wieprzowego wymagają dogłębnej analizy tej branży i właściwej oceny realiów rynkowych w dążeniu do osiągnięcia dobrych wyników. Osiągnięcie sukcesu rynkowego nie jest jednak zadaniem łatwym. Firmy zmuszane są do akceptacji uwarunkowań rynku, na którym to nabywcy stają się coraz bardziej wymagający w dążeniu do zaspokojenia swych potrzeb. Użytecznym narzędziem, niezwykle pomocnym w pokonywaniu tychże trudności jest współczesny marketing z jego instrumentami – produktem, ceną, dystrybucją i promocją. W realiach polskiego rynku mięsa i jego przetworów są one obecnie dość powszechnie wykorzystywane i coraz bardziej widoczne. Wybrane metody pozwalają na dogłębną analizę wybranego sektora, a co za tym idzie, ustalenie właściwej strategii w zarządzaniu samą firmą, promocją produktu i ustaleniu konkurencyjnej ceny. W ostatnich bowiem latach wyraźny wpływ na rozwój rynku mięsnego miały właśnie działania strategiczne firmy i promocja. Wcześniej nie były tak mocno doceniane i tak szeroko stosowane, gdyż zupełnie różne od dzisiejszych warunki rynkowe nie wymagały takiego zaangażowania.Pozycja Analiza strategiczna branży paliwowej w Polsce(2006) Bodziony Marcin; Czarnecki, PiotrCelem niniejszej pracy jest wykonanie analizy strategicznej sektora paliwowego w Polsce z wykorzystaniem metody pięciu sił M. Portera. Dokonano charakterystyki koncepcji zarządzania strategicznego z uwzględnieniem procesu zarządzania i rodzajów strategii zarządzania. Opisano pojęcie i metody analizy strategicznej - zakres analizy, metody analizy otoczenia i przedsiębiorstwa oraz metody zintegrowane. Przedstawiono historię rynku paliwowego, opisano sektor naftowy, sprzedaż i dystrybucję paliw w Polsce oraz kształtowanie się cen paliw. Dokonano analizy strategicznej branży paliwowej oraz przedstawiono wnioski i ocenę polskiego sektora naftowego.Pozycja Analiza strategiczna firmy "Budimex" metodą SPACE(2005) Franczyk Zenon; Czarnecki, PiotrMetoda SPACE jest wszechstronną metodą analizy strategicznej stosunkowo młodą, powstałą w połowie lat 80 – tych. Jej atutem jest uniwersalizm umożliwiający zastosowanie jej do analizy praktycznie każdego przedsiębiorstwa. Istnieje niewiele praktycznych opracowań analizy przy jej użyciu, a niniejsza praca jest być może pierwszą próbą jej zastosowania do wskazania strategii dla firmy typowo budowlanej. Opracowanie analizy strategicznej tą metodą po raz pierwszy dla konkretnej firmy umożliwia stosunkowo łatwe i szybkie powtarzanie jej w przyszłości, a co za tym idzie kontrole kierunku rozwoju przedsiębiorstwa oraz analizę zagrożeń w przyszłości. Głównym problemem badawczym mojej pracy jest odpowiedź na pytanie; w jakim kierunku powinna zmierzać firma Budimex oraz jakie powinny być sposoby realizacji jej strategii w warunkach wysokiej konkurencji. Celem pracy jest dokonanie analizy strategicznej firmy Budimex metodą SPACE, oraz wskazanie potencjalnego kierunku dalszego rozwoju.Pozycja Analiza strategiczna firmy Art. Crazy(2012-09-16 17:11:02) Stanek, Łukasz; Czarnecki, PiotrAnaliza strategiczna to postępowanie badawcze, które ma na celu ocenę aktualnie realizowanej przez przedsiębiorstwo strategii zarządzania, z drugiej strony natomiast wytyczenie możliwych kierunków dalszej działalności, w związku z zaobserwowanymi zmianami w bliższym i dalszym otoczeniu. Analiza strategiczna koncentruje się przede wszystkim na funkcji diagnostycznej, odniesionej zarówno do czynników otoczenia, jak działalności samej firmy, w wyraźnie zaś mniejszym stopniu dotyczy restrukturyzacji i rozwoju. Analiza strategiczna nie zastępuje prognozowania i planowania działalności, a jedynie wstępnie określa przyszłe strategie firmy, mając jednocześnie na uwadze wyniki diagnozy. Zawarte w analizie strategicznej badanie diagnostyczne przedsiębiorstwa i otoczenia dotyczy nie tylko eliminacji stwierdzonych nieprawidłowości i błędów, ale służy także celom planistycznym. Badanie zostało przeprowadzone w miesiącu lutym 2012 roku, w firmie Art Crazy z Nowego Sącza, której właścicielką jest pani Sylwia B. Firma swoją siedzibę od początku działalności ma na Alejach Sucharskiego 60/28. Ponadto pani B. współpracuje z firmą Bomar 2 z Nowego Sącza, z firmą „Hejan. Technika Grzewcza i Sanitarna Henryk Janusz” z Nowego Sącza oraz z producentem płytek „Grespania Polska Sp. z o.o.” z Piotrkowa Trybunalskiego. Badanie przeprowadzono za pomocą analizy SWOT, po przeprowadzeniu której uzyskane sumy zbiorcze wskazały, że przy zdefiniowanej konfiguracji czynników zewnętrznych oraz wewnętrznych, jak również ustalonym systemie wag, najbardziej pożądanym wariantem działania dla firmy jest przyjęcie strategii mini – maxi, czyli takiej, która ma przewagę słabych stron nad mocnymi, ale sprzyja jej układ warunków zewnętrznych.Pozycja Analiza strategiczna firmy IMIGe Poland Sp. z o.o. na tle firm reklamy wewnętrznej w Polsce(2004) Rosół Małgorzata; Czarnecki, PiotrCelem pracy jest analiza strategiczna firmy IMIGe Poland Sp. z o.o. na tle firm reklamy wewnętrznej w Polsce. Podano definicję zarządzania strategicznego, genezę jego powstania, opis celów i zasad zarządzania strategicznego. Przedstawiono proces formułowania strategii, istotę i zakres analizy strategicznej oraz etapy analizy strategicznej. Dokonano charakterystyki metod analizy strategicznej, podano definicję sektora i grupy strategicznej oraz opis analizy grup strategicznych. Zawarto charakterystykę firmy IMIGe Poland jako obiektu badania. Dokonano analizy firmy, analizy makro-otoczenia i otoczenia konkurencyjnego firmy oraz jej potencjału strategicznego. Przedstawiono charakterystykę firm konkurencyjnych w stosunku do IMIGe Poland.Dokonano oceny firmy i jej pozycji konkurencyjnej na podstawie przeprowadzonych analiz. Sformułowana została strategia wejścia firmy do szkół średnich oraz przedstawiono wnioski i rekomendacje dla badanej firmy.Pozycja Analiza strategiczna firmy na przykładzie Przedsiębiorstwa Produkcji Kruszywa i Usług Geologicznych Kruszgeo S.A.(2013-06-19 09:48:06) Głaz, Mateusz; Czarnecki, PiotrW pracy przedstawiona została analiza strategiczna firmy Kruszgeo S.A., której celem było sformułowanie zaleceń strategicznych dla przedsiębiorstwa. W analizie użyto następujących metod: PESTEL, punktowa ocena atrakcyjności sektora, scenariusze rozwoju trendów w otoczeniu, Kluczowe Czynniki Sukcesu, SPACE. W czasie zbierania informacji zastosowano następujące metody: wywiad nieustrukturyzowany oraz analiza dokumentów. Wywiad przeprowadzony został w siedzibie Spółki w Rzeszowie z następującymi osobami: z Głównym Ekonomistą i Kierownikiem do spraw Pracowniczych, Zastępcą Kierownika Biura Handlowego (odpowiedzialnym za rynek Małopolski) oraz Pracownikiem Biura Handlowego (odpowiedzialnym za rynek Podkarpacia). Przeprowadzone analizy potwierdziły obie postawione hipotezy, czyli: 1. Kruszgeo S.A. to firma o silnej pozycji finansowej i posiadająca duże zdolności konkurencyjne 2. Firma Kruszgeo S.A. powinna zastosować strategię penetracji rynku. W trakcie określania pozycji strategicznej firmy wyróżnione zostały przede wszystkim bardzo duże zdolności konkurencyjne firmy. Warte podkreślenia jest, że oprócz strategii penetracji rynku, zalecane są firmie do wyboru takie opcje jak: rozwój rynku, rozwój produktu, integracja pionowa w przód, integracja pozioma, dywersyfikacja pokrewna, przywództwo kosztowe.Pozycja Analiza strategiczna firmy Orbis Hotele(2007) Kowalski Jakub; Czarnecki, PiotrNiniejsze opracowanie poświęcone zostało zagadnieniu analizy strategicznej przedsiębiorstwa, w ujęciu teoretycznym oraz praktycznym. Omówione w nim zostały zagadnienia związane z analizą strategiczną, strategią jako taką oraz dokładnie scharakteryzowane poszczególne metody analizy strategicznej. Informacje teoretyczne zostały zastosowane w praktyce podczas procesu przeprowadzania analizy strategicznej podmiotu Orbis Hotele wchodzącego w skład Grupy Hotelowej Orbis S.A. Zagadnienia analizy strategicznej są nieustannie aktualne ze względu na fakt, iż wobec wciąż rosnącej konkurencji analiza strategiczna prowadzona systematycznie nabiera ogromnego znaczenia dla procesu zarządzania przedsiębiorstwem, wytyczania nowych celów i strategii a także unikania błędów. Jako przykład wybrane zostało przedsiębiorstwo z dużą tradycją, o wysoko rozwiniętej strukturze, będące spółką akcyjna (co poważnie ułatwia dostęp do materiałów źródłowych) a także jest otwarte na współprace oraz nowe koncepcje. Grupa Orbis S.A. jest ponadto przedsiębiorstwem, które systematycznie analizuje wszelkie zachodzące wewnątrz procesy i ma bogate doświadczenie w kwestii dokonywania analiz strategicznych dotyczących samego przedsiębiorstwa jak i otoczenia rynkowego. Celem pracy jest diagnoza pozycji strategicznej Orbis Hotele oraz zaproponowanie rozwiązań, które będą sprzyjały rozwojowi badanego przedsiębiorstwa w najbliższych latach. Teza stawiana na potrzeby opracowania zakłada, że analiza strategiczna jest narzędziem bardzo skutecznym i służy rozpoznaniu sytuacji na rynku, szans i zagrożeń płynących z otoczenia a także pomaga określić mocne i słabe strony firmy. Dzięki orientacji w sytuacji na rynku oraz w branży, w której działa przedsiębiorstwo można celniej kreować działalność marketingową oraz przygotować przedsiębiorstwo na okoliczność możliwych zmian w trendach rynkowych.Pozycja Analiza strategiczna firmy P.H.U. KUGUAR(2010-03-22 18:51:57) Kuźma, Łukasz; Czarnecki, PiotrDziałalność każdej firmy oraz jej rozwój stanowią efekt właściwie funkcjonujących elementów. Przedsiębiorstwo to suma czynników między innymi takich jak zaplecze techniczne, kapitał finansowy, wiedza oraz plan działania. Przedmiotem pracy jest zagadnienie analizy strategicznej, jedno z fundamentalnych czynników pozwalających na skuteczne planowanie przyszłych posunięć. Celem pracy jest przede wszystkim określenie obecnej pozycji strategicznej, przyszłych stanów i otoczenia przedsiębiorstwa z punktu widzenia możliwości przetrwania i rozwoju firmy P.H.U. Kuguar. Praca składa się z czterech rozdziałów. Dwa pierwsze poświęcone zostały strategii samej w sobie i opisaniu metod pomocnych w trakcie analizy strategicznej. Natomiast trzeci przedstawia charakterystykę badanej firmy, jej sektora działania i sektora, w którym firma planuje znacząco rozszerzyć swoją działalność. Czwarty stanowi analiza przedsiębiorstwa, która pod koniec rozdziału pozwala wskazać pozycję strategiczną firmy. P.H.U. Kuguar nie jest pozbawione wad, jednak pomimo niedociągnięć, firma ta wypracowała swoją dobrą pozycję, która pomaga w osiąganiu swoich celów i pozwala na dalszy rozwój.Pozycja Analiza strategiczna Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Spółka z o.o. w Nowym Sączu(2006) Wygoda Lucyna; Czarnecki, PiotrBurzliwy rozwój otoczenia wymusza nową orientację przedsiębiorstw, zmuszając firmy do poszukiwania nowych opcji strategicznych. Opracowanie skutecznej strategii służącej osiągnięciu celów przedsiębiorstwa wymaga podejmowania wielu racjonalnych decyzji i działań. Integracja wszelkich orientacji, wymiarów i analiz pozwala na właściwe ukierunkowanie w procesie zarządzania firmą w długim okresie czasu, z umiejętnym wykorzystaniem pojawiających się w otoczeniu szans oraz unikaniu zagrożeń. Systematyczna analiza strategiczna pozwala na bezproblemowe przystosowanie się przedsiębiorstw do skokowych, nieustannie dokonujących się zmian w otoczeniu, a stałe doskonalenie gotowości firmy do realizacji nowych zadań jest nieodłączną cechą zarządzania strategicznego. Celem niniejszej pracy jest analiza strategiczna i ustalenie strategii dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Spółka z o.o. w Nowym Sączu.Pozycja Analiza strategiczna na przykładzie przedsiębiorstwa wielobranżowego "LASKOPOL"(2011-01-19 15:17:13) Szkarłat, Bożena; Czarnecki, PiotrZarządzanie strategiczne to proces złożony, który składa się z trzech etapów: analizy, planowania i zarządzania, które rozumiane jest jako etap realizacji opracowanej strategii. W niniejszej pracy poświęcono uwagę analizie strategicznej przedsiębiorstwa wielobranżowego „LASKOPOL”. Dzięki umiejętnemu zastosowaniu metod analizy strategicznej oceniono szanse spółki w sektorze mięsnym, a także przewidziano czyhające na nie zagrożenia. Celem pracy jest diagnoza pozycji strategicznej firmy „LASKOPOL” – przedstawienie przedsiębiorstwa, jego analiza, a następnie ocena pozycji strategicznej.Pozycja Analiza strategiczna przedsiębiorstwa " Parkiet - Serby"(2006) Łunkiewicz, Mateusz; Czarnecki, PiotrWspółczesne firmy, różnej wielkości i w różnym stadium cyklu życia, muszą regularnie odpowiadać sobie na pytanie o cel, sposób i kierunek rozwoju. Zmienność jest domeną otoczenia, w jakim funkcjonuje biznes. W związku z tym, nie można raz przyjąć pewnych założeń i kierować organizacją w przeświadczeniu o gwarantowanym sukcesie. Pytanie o sposób i kierunek działania sprowadza się do pojęcia strategii oraz strategicznego planowania i analizy. Analiza sytuacji jest punktem wyjścia w skutecznym zarządzaniu przedsiębiorstwem. Jak trafnie mówi konkluzja nauk jednego z najwybitniejszych starożytnych strategów – generała Sun Tzu – „...sukces staje się udziałem nie najsilniejszych ani najbardziej agresywnych, ale tych, którzy najlepiej rozumieją swoją sytuację i znają wszystkie możliwości”. Początkowo tylko wnikliwa obserwacja, a z czasem aktywne uczestnictwo w działalności biznesu rodzinnego, zdeterminowało mnie do postawienia diagnozy na temat aktualnej sytuacji firmy i jej perspektyw rozwoju. Dlatego też, celem niniejszej pracy jest weryfikacja i ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa Parkiet-Serby. Następnie, wskazanie najbardziej odpowiedniej strategii rozwoju na najbliższe 5 lat.Pozycja Analiza strategiczna Przedsiębiorstwa Drogowo - Mostowego "Godrom" Sp. z o.o.(2013-07-22 18:56:44) Juruś, Aneta; Czarnecki, PiotrCelem niniejszej pracy jest przeprowadzenie analizy i ocena pozycji strategicznej Przedsiębiorstwa Drogowo – Mostowego „Godrom” Sp. z o.o. oraz zaproponowanie najlepszego wariantu strategii działania. Do badania użyto różnego rodzaju metod służących do analizy makrootoczenia i mikrootoczenia firmy oraz jego potencjału strategicznego, a następnie użyto metody zintegrowanej w celu podsumowania wcześniejszych ustaleń. W tej pracy wyjaśniono pojęcie strategii oraz wgłębiono się w jej tematykę dotyczącą zakresu i procesu formułowania. Kolejnym etapem była charakterystyka analizy strategicznej i przedstawienie metod jej realizacji. Opisano także badane przedsiębiorstwo i otoczenie w którym funkcjonuje. Najważniejszą częścią pracy są przeprowadzone badania oraz otrzymane wyniki i wyciągnięte na ich podstawie wnioski.