Przeglądaj wg Autor "Felczak, Joanna"
Teraz wyświetlane 1 - 6 z 6
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Korelaty osobowości a kompetencje społeczne u osób pozbawionych wolności(2019-11-14) Felczak, Joanna; Brachowicz, MartaPraca dyplomowa bada związki pomiędzy cechami osobowości i kompetencjami społecznymi osób pozbawionych wolności. Przeprowadzono badania wśród skazanych, a ich wyniki posłużyły do sformułowania wniosków dotyczących związków pomiędzy tymi czynnikami. Uwzględniono także informacje z życiorysów skazanych. Kluczowe znaczenie w przypadku osób pozbawionych wolności ma psychotyzm, neurotyzm, impulsywność, współczynnik kłamstwa i niska empatia. Również niski poziom kompetencji w wymiarze asertywności powiązać należy ze skłonnością do przestępczości. Problemem osób skazanych powiązanym z kompetencjami społecznymi jest również brak myślenia realnego rzutujący na całe ich postępowanie. W pracy ujęto wskazania dla praktyki oraz zalecenia do dalszych badań.Pozycja Proces motywacji w marketingu sieciowym na przykładzie firmy FM World(2019-11-25) Iwańska, Dorota; Felczak, JoannaPrzedmiotem niniejszej pracy magisterskiej jest zbadanie procesu motywacji w marketingu sieciowym na przykładzie firmy FM World. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. W części teoretycznej przedstawiono czym jest marketing sieciowy oraz opisano zasady działania Multi Level Marketingu. W pracy podjęto próbę wyjaśnienia pojęcia oraz różnorodności teorii motywacji. Głównym celem niniejszej pracy jest sprawdzenie poziomu atrakcyjności programów motywacyjnych, które wprowadziła firma FM World dla swoich Partnerów Biznesowych. W celu zbadania programów motywacyjnych przeprowadzono badanie ankietowe wśród 90 Partnerów Biznesowych należących do Klubu FM World. Badanie wykazało, że zasady kwalifikacji oraz programy motywacyjne są jasno skonstruowane i atrakcyjne dla członków Klubu FM World.Pozycja Rola kobiet we współczesnym zarządzaniu w organizacji na przykładzie Urzędu Miejskiego w Radomiu(2019-11-18) Gac, Agnieszka; Felczak, JoannaPraca dotyczy sytuacji kobiet we współczesnym zarządzaniu, na przykładzie Urzędu Miejskiego w Radomiu i ma na celu zaprezentowanie znaczenia ról społecznych kobiet w sferze rodzinnej, publicznej, a przede wszystkim zawodowej. Opracowanie zawiera przegląd wybranych stanowisk socjologów i psychologów odnoszących się do kwestii feministycznych. Wiedza teoretyczna była punktem wyjścia do badań empirycznych realizowanych przez autorkę na przykładzie badań ankietowych przeprowadzonych wśród pracowników Urzędu, gdzie przeważającą kadrę stanowią kobiety, natomiast stanowiska kierownicze zajmują głównie mężczyźni. Udział kobiet w zarządzaniu stale wzrasta, ale nadal jest zbyt niski w stosunku do społecznych oczekiwań.Pozycja Stres, satysfakcja z życia i lęk przed COVID-19 u nauczycieli pracujących zdalnie(2022-07-22) Majkowska, Justyna; Felczak, JoannaNiniejsza praca dyplomowa stanowi studium teoretyczno-empiryczne odnoszące się do problematyki radzenia sobie ze stresem wśród nauczycieli, w kontekście ich lęku przed COVID-19 oraz satysfakcji z życia wobec konieczności podjęcia pracy w systemie zdalnym. Zaprezentowano zagadnienia teoretyczne dotyczące problematyki lęku, stresu i satysfakcji z życia. Przyjęty w pracy program badawczy został zrealizowany w oparciu o następujące metody: Kwestionariusz radzenia sobie ze stresem (CISS) N.S. Endlera i J.D.A. Parkera; Kwestionariusz poczucia stresu (KPS) M. Plopy i R. Makarowskiego; Skalę lęku przed COVID-19 (FCV-19S) D.K. Ahorsu, C.Y. Lin, V. Imani, M. Saffari, M.D. Griffiths, A.H. Pakpour; Skalę satysfakcji z życia (SWLS) Z. Juczyńskiego oraz Arkusz personalny własnego autorstwa. W badaniu udział wzięło 109 osób dorosłych wykonujących swoją pracę w systemie zdalnym, z czego 56 osób stanowią nauczyciele uczący w szkołach podstawowych, natomiast pozostała część to trenerzy/szkoleniowcy stanowiący grupę kontrolną. Wyniki badań pozwalają na wyciągnięcie następujących wniosków: występują zależności między rodzajem i stylami doświadczanego stresu a poziomem lęku przed COVID-19 i satysfakcją z życia u nauczycieli pracujących zdalnie. Ustalono ponadto istnienie różnic istotnych statystycznie pomiędzy badanymi grupami w zakresie odczuwanego stresu, stylów radzenia sobie oraz satysfakcji z życia. Uzyskane wyniki porównano z aktualną literaturą oraz wskazano możliwe dalsze obszary badań w tym zakresie.Pozycja Style radzenia sobie ze stresem a satysfakcja z życia wśród menadżerów(2022-07-14) Bodnar, Magdalena; Felczak, JoannaPrezentowana praca ma charakter teoretyczny i empiryczny. Badania przeprowadzono w celu poszukiwania zależności występujących pomiędzy stylami radzenia sobie ze stresem, a satysfakcją z życia odczuwaną przez menadżerów. Badaniami objęto 100 osób, w tym 30 kobiet i 70 mężczyzn w wieku od 30 do 50 lat. W badaniu skorzystano z następujących testów psychologicznych: Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych CISS N.S. Endlera i J.D.A. Parkera, Skali Satysfakcji z Życia SWLS E. Diener, R. A. Emmons, R. J. Larson, S. Griffin. oraz Kwestionariusza Ankiety własnej konstrukcji. Dokonanie analiz statystycznych oraz psychologicznych zebranego materiału empirycznego przyczyniło się do powstania następujących wniosków końcowych. Menadżerowie z niższą satysfakcją życiową częściej stosują styl skoncentrowany na emocjach oraz styl skoncentrowany na unikaniu w radzeniu sobie ze stresem, natomiast menadżerowie z wyższą satysfakcją życiową częściej stosują styl skoncentrowany na zadaniu. Natomiast w grupie badanych kobiet i mężczyzn pozycja zawodowa jest w większości przypadków istotnym determinantem poczucia satysfakcji z życia wśród mężczyzn.Pozycja Zarządzanie stresem w pracy na przykładzie Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu(2019-11-26) Wojnarski, Piotr; Felczak, JoannaNapisana praca składa się z czterech rozdziałów i porusza problematykę stresu towarzyszącego pracownikowi w jego miejscu pracy. Pierwsze dwa rozdziały to część teoretyczna. Pozostałe dwa to część badawcza z hipotezą główną oraz hipotezami szczegółowymi. W tej części znajdziemy opis poszczególnych odpowiedzi respondentów dotyczących problematyki stresu, ich relacji rodzinnych, aktów przemocy oraz agresji w miejscu pracy. Z analiz wynikają sposoby radzenia sobie z tymi sytuacjami. Badani pracownicy to doświadczeni doradcy, którzy znają problemy osób z którymi pracują. Praca ta powinna posłużyć osobom pragnącym pogłębić swoją wiedzę na temat stresu i jego wcześniej mu nie znanych aspektów.