Prace dyplomowe / Diploma Theses
Stały URI zbioru
Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych
Przeglądaj
Przeglądaj Prace dyplomowe / Diploma Theses wg Data wydania
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 9155
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Analiza strategii marketingowej banku na przykładzie Banku Przemysłowo-Handlowego S.A.(2000) Minicka Wioletta; Łyszczarz, HalinaCelem pracy jest prezentacja analizy strategii marketingowej banku na przykładzie Banku Przemysłowo-Handlowego S.A. Przedstawiono koncepcje marketingu w powiązaniu z różnymi podejściami do definiowania marketingu, elementów systemu marketingu oraz pełnionych funkcji. Opisano strategię marketingową i wyszczególniono czynniki determinujące proces powstawania strategii marketingowych oraz kryteria ich podziału. Przedstawiono strategię marketingową usług bankowych, ewolucję marketingu bankowego, elementy strategii marketingowej oraz omówiono kryteria segmentacji rynku, jego marketingowe otoczenie, badania marketingowe i ich wpływ na decyzję banków. Przedstawiono historię powstania Banku Przemysłwo-Handlowego S.A., jego strukturę oraz świadczone usługi. Zidentyfikowano strategię marketingową Banku Przemysłowo-Handlowego S.A. ukierunkowaną na klienta detalicznego oraz dokonano analizy pozycji Banku w rankingach z bankami konkurencyjnymi.Pozycja Ewolucja systemów nadzoru nad przedsiębiorstwem(2000) Barankiewicz Marcin Stanisław; Mesjasz, CzesławCelem pracy jest przedstawienie ewolucji systemu nadzoru nad przedsiębiorstwami. Zaprezentowano ideę nadzoru nad przedsiębiorstwem – corporate governance- oraz instytucję rady nadzorczej jako mechanizmu nadzoru nad przedsiębiorstwem. Przedstawiono niemiecki i amerykański model rady nadzorczej. Opisano nadzór nad przedsiębiorstwami w Polsce z uwzględnieniem prywatyzacji, uwarunkowań historycznych i prawnych, jednoosobowych spółek Państwa, struktury nadzoru w Narodowych Funduszach Inwestycyjnych oraz opisano kierunki rozwoju nadzoru.Pozycja Elementy analizy diagnostycznej usług w aspekcie strategii rozwoju firmy na przykładzie Telekomunikacji Polskiej S.A.(2000) Tarnowski Janusz; Wdowiak, WojciechFirmy mogą osiągać sukcesy na rynkach na których decydują się działać tylko wówczas gdy prowadzą właściwą strategię swoich produktów. Aby mogły w sposób ciągły podnosić swoją wartość skutecznie konkurować między sobą muszą kierować się zawsze w pierwszej kolejności zasadami będącymi jakby lustrzanym odbiciem decyzji podejmowanych przez nabywców swoich produktów. Autor zdecydował się napisać pracę na temat strategii produktu z trzech powodów: po pierwsze, chęć sprawdzenia czy uda mi się zaadoptować poznane techniki analizy i oceny strategicznej produktów w usługach telekomunikacyjnych; po drugie, podjęcie próby dokonania własnej (choć częściowej) oceny sytuacji tak dużej firmy jaką jest Telekomunikacja Polska S.A. z punktu widzenia jej usług; i po trzecie, powiększenie wiedzy teoretycznej w zakresie zarządzania strategicznego usługami, aby lepiej znajdować się w praktyce na gruncie zarządzania nimi.Pozycja Proces restrukturyzacji instytucji w sektorze ochrony zdrowia(2000) Jakubowski Maciej; Pocztowski, AleksyAspekt wprowadzania zmian nie dotyczy wyłącznie przedsiębiorstw znajdujących się w złej kondycji, lecz również przedsiębiorstw sprawnie funkcjonujących. Ze względu na to, że nowe warunki gospodarowania cechuję duża zmienność, niepewność działania należy przypuszczać, że tempo wprowadzania zmian będzie wzrastać. Szczególne znaczenie stanowi odpowiednia edukacja nie tylko kierowników, lecz również pracowników co do konieczności ustawicznego wprowadzania zmian w przedsiębiorstwach oraz o metodycznych aspektach ich przygotowania i realizacji. Celem niniejszej pracy jest analiza procesu restrukturyzacji instytucji w sektorze ochrony zdrowia na przykładzie Zakładu Opieki Zdrowotnej – Zakładu Samodzielnego w Limanowej.Pozycja Analiza strategiczna firmy produkcyjno-handlowej "Steskal"(2000) Trzópek Mirosław; Kozina, AndrzejCelem pracy jest analiza strategiczna firmy produkcyjno-handlowej "Steskal". Przedstawiono wymiar analizy strategicznej i rodzaje strategii marketingowych oraz zaprezentowano F.P.H. „Steskal” – charakterystykę działalności i otoczenia. Omówiono zastosowanie analizy strategicznej na F.P.H. „Steskal”.Pozycja Metody badań wybranych form promocji na przykładzie firmy "Borimex"(2000) Krupa Arkadiusz; Wdowiak, WojciechCelem pracy jest prezentacja metody badań wybranych form promocji na przykładzie firmy "Borimex". Przedstawiono istotę i specyfikę promocji, dokonano charakterystyki form promocji oraz określono skuteczność metod działań promocyjnych. Dokonano badania efektywności i skuteczności działań promocyjnych w firmie "Borimex".Pozycja Formuowanie strategii marketingowej dla przedsiębiorstwa "Konspol-Holding"(2000) Kostanecka Beata; Pocztowski, AleksyAutorka podejmuje temat ze względu na aktualność problemu i jego znaczenia dla każdego przedsiębiorstwa, a także ze względu na praktyczną przydatność w przyszłej pracy zawodowej. Wyboru firmy „KONSPOL-HOLDING” w Nowym Sączu dokonano ze względu na jej ciekawą historię przebiegającą od małego prywatnego zakładu, powstałego na kilka lat przed transformacją ustrojową, do dużej, prężnie działającej firmy, dobrze radzącej sobie w trudnym, konkurencyjnym otoczeniu. Celem niniejszej pracy było zaproponowanie strategii marketingowej dla spółki „KONSPOL-HOLDING” poprzez praktyczne zastosowanie dorobku teoretycznego w tej dziedzinie oraz na podstawie analizy zmieniających się warunków otoczenia firmy, a także jej dotychczasowych działań. Przemyślana i profesjonalnie opracowana strategia jest konieczna nie tylko dla osiągnięcia celów jakie stawia sobie firma, ale także jest warunkiem jej przetrwania i rozwoju.Pozycja Gwarantowana Lokata Inwestycyjna. Instrument inwestycyjny wykorzystujący opcje azjatyckie(2000) Tyksiński Rafał; Kobak, PiotrW obecnym czasie coraz więcej inwestorów oraz osób prywatnych jest zainteresowanych lokowaniem wolnych środków pieniężnych w różnego rodzaju instrumenty finansowe. Różnego rodzaju inwestycje związane są z różnym ryzykiem jak i stopą zwrotu. W przypadku inwestycji w akcje lub opcje mamy do czynienia z potencjalnie dużą możliwością zysku, ale również ryzyko, że stracimy jest dość duże. Drugą możliwością jest terminowa lokata bankowa lub zakup obligacji skarbowych. W tym przypadku ryzyko jest wyeliminowane zupełnie, ale również zwrot jest stosunkowo niewielki. Inną możliwością jest zakup jednostek uczestnictwa w funduszu powierniczym. W tym wypadku ryzyko jest w pewnym stopniu ograniczone, ale zysk z tej inwestycji jest też ograniczony ze względu na duże koszty związane z prowadzeniem funduszu. Ponadto nie wiemy dokładnie jak inwestowane są nasze pieniądze. Na świecie oferowane są instrumenty, które pozwalają ograniczyć ryzyko i dają możliwość dużych zwrotów. Przykładem może być angielski Bank Barclays, który oferował Gwarantowane Bony Oszczędnościowe. Zwrot z Bonów uzależniony był od zmian indeksu FT-SE 100, a zwrot zainwestowanych kwoty był zagwarantowany nawet w przypadku spadku wartości indeksu. Celem niniejszej pracy jest dostosowanie takiego instrumentu do warunków polskiego rynku i analiza jego rentowności i atrakcyjności. Instrument ten oparty będzie na opcjach azjatyckich. Jak już wcześniej wspomniałem opcje postrzegane były zawsze jako instrument spekulacyjny, na którym możemy bardzo dużo zarobić jak i stracić. Następnie, w drugiej kolejności doceniono opcje jako instrument pozwalający zabezpieczyć przyszłe przepływy pieniężne przedsiębiorstwa przed zmianami na rynku, np. ryzyko zmiany kursu walutowego, stopy procentowej lub ceny akcji. W niniejszym opracowaniu zaprezentuję możliwość wykorzystania opcji jako instrumentu inwestycyjnego.Pozycja Suwerenność państwa a prawo do interwencji zbrojnej(2000) Adamiec Agnieszka; Ekes, JanuszWydarzenia zeszłe w roku 19 99 związane z Kosowem i Timorem zaktualizowały zagadnienie moralnych i prawnych granic działania zasady suwerenności , oraz zagadnienie prawnych i moralnych zasad mogących określać przyczyny, cel oraz tryb działań ogólnie ujmowanych jak o interwencja międzynarodowa. Tym samym stały się bodźcem dla debaty z udziałem mężów stanu, teoretyków prawa i publicystów. I właśnie ta debata stanowi przedmiot niniejszej pracy.Pozycja Agroturystyka jako forma przedsiębiorczości na obszarach wiejskich. Wybrane zagadnienia(2000) Piegza Elżbieta; Rawski, MarekNiniejsza praca ma za cel ukazanie najważniejszych kwestii dotyczących „agroturystyki” i rolnictwa ekologicznego w regionie byłego województwa tarnowskiego. Może być pomocna przy tworzeniu małej działalności gospodarczej, powinna wykazać niektóre różnice między agroturystyką w Polsce i za granicą.Pozycja Rola polityki promocji w procesie komunikacji przdsiębiorstwa z rynkiem(2000) Lijana Agnieszka; Malczak, JanDziałania promocyjne są szczególnie ważne dla nowo powstałych hipermarketów, które nie są w ogóle na rynku znane i powinny za pomocą działań promocyjnych tworzyć pozytywne wyobrażenie o swych produktach. Firmy te powinny więc uwzględniać różne czynniki, decydując o intensywności, zakresie i wykorzystywanych formach promocji. Celem niniejszej pracy jest charakterystyka i ocena roli działań promocyjnych wykorzystywanych w hipermarkecie Real w Nowym Sączu, oraz przedstawienie efektów zastosowanych przez hipermarket działań promocyjnych.Pozycja Fuzje i przejęcia jako sposób kreowania przewagi konkurencyjnej w sektorze bankowym, na przykładzie Grupy Pekao S.A.(2000) Łaskawski Marcin; Piekarz, HalinaW ostatnich latach tematyka fuzji i przejęć, tak popularna w krajach rozwiniętych już od lat, zawitała na dobre do naszego systemu gospodarczego. Dzisiaj integracje przedsiębiorstw nie są już ograniczone ramami państwowymi. Stały się natomiast elementem szybko postępującego procesu globalizacji sektorów i gospodarek. Obecnie konkurencja nabiera coraz bardziej globalnego charakteru, dlatego też, firmy chcące utrzymywać i zwiększać przewagę konkurencyjna, są zmuszone do konkurowania ze sobą nie tylko na rynkach krajowych, ale także rynkach międzynarodowych. Następstwem tej tendencji jest wzrost przejęć o skali międzynarodowej, oraz przyspieszenie restrukturyzacji organizacyjnych przedsiębiorstw. Jednakże w życiu nigdy nie ma rozwiązań bardzo prostych. Przejęcia i fuzje o skali międzynarodowej niosą za sobą znacznie większe ryzyko i dalece bardziej posunięty stopień komplikacji i zawiłości. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie głównych sił będących motorem przemian własnościowych w polskim sektorze bankowym, oraz analizę strategii jednego z największych polskich banków – banku PKO S.A.Pozycja Diagnoza kultury organizacyjnej firmy GFK Polonia pod kątem jej oddziaływania na efektywność pracy menedżerów(2000) Kozielec Anna; Mesjasz, CzesławCelem pracy jest diagnoza kultury organizacyjnej firmy GFK Polonia pod kątem jej oddziaływania na efektywność pracy menedżerów. Przedstawiono znaczenie kultury organizacyjnej w zarządzaniu oraz wskazano wpływ kultury organizacyjnej na działania menedżera. Dokonano identyfikacji kultury organizacyjnej firmy GfK Polonia oraz opisano oddziaływanie kultury organizacyjnej firmy GfK Polonia na pracę menedżerówPozycja Rada Bezpieczeństwa ONZ jako organ stojący na straży pokoju i bezpieczeństwa(2000) Pach Anna; Dynia, ElżbietaW roku 1945 utworzono Organizację Narodów Zjednoczonych. Karta Narodów Zjednoczonych z 26.VI.1945 r. zawierała imperatywne normy, które do dziś stanowią podstawę międzynarodowego porządku prawnego. Podstawowym celem Organizacji jest ochrona przyszłych pokoleń od klęsk wojny oraz stworzenie warunków umożliwiających utrzymanie sprawiedliwości, poszanowania zobowiązań wynikających z umów oraz innych źródeł prawa międzynarodowego. Praca niniejsza ma na celu ukazanie działalności jednego z organów Organizacji Narodów Zjednoczonych, którym jest Rada Bezpieczeństwa. W pracy zawarto ponadto propozycje reform, zarówno samej Organizacji, jak i Rady Bezpieczeństwa.Pozycja Pakiet edukacyjny wspomagający zarządzanie ryzykiem(2000) Kryca Sławomir; Dzieża, JerzyW obecnych czasach kursy akcji, stopy procentowe, parytety wymiany walut zmieniają się bardzo dynamicznie i inwestorzy narażeni są na ryzyko. Aby zniwelować ryzyko musimy stosować instrumenty pochodne czyli wiedzieć jak je stosować, jak obliczać ich wartość, jak je symulować. Niniejsza praca ma charakter dydaktyczny i jej celem jest prezentacja instrumentów pochodnych (podstawowe pozycje opcyjnie) oraz zagadnień bardziej złożonych z zakresu inżynierii finansowej (konstrukcja spreadów, tworzenie portfeli neutralnych). Szczególny nacisk położono na arkusze kalkulacyjne stanowiące rdzeń pracy, gdzie znajdują się implementacje wszystkich strategii opisanych w pracy. W arkuszach zawarte są konstrukcje podstawowych funkcji wypłat z opcji, rozbudowanych strategii wykorzystujących większą ilość instrumentów pochodnych, symulacje pozwalające na obliczanie i poznawanie właściwości greckich parametrów oraz przykłady pomocne w konstrukcji portfeli neutralnychPozycja Dobór instrumentów aktywizacji sprzedaży na przykładzie oleju silnikowego „Super Motor Oil”, produktu Rafinerii „Jasło” S.A.(2000) Litka Bartosz; Kozina, AndrzejNajbardziej dynamicznie rozwijającą się dziś częścią marketingu jest aktywizacja sprzedaży produktów. Zadaniem jej jest informowanie, przekonywanie i skłanianie nabywcy do kupna produktu oraz wspieranie procesów sprzedaży. Stanowi ona podstawową formę komunikacji marketingowej. Celem aktywizacji sprzedaży jest zwiększenie popytu, stawianie czoła konkurencji, usprawnianie produkcji i dystrybucji. Działania związane z aktywizacją sprzedaży należy kierować nie do wszystkich i nie do przypadkowego nabywcy, ale do potencjalnych i taktycznych nabywców produktu. Jest ona wtedy bardziej efektywna. Problem badawczy podjęty w niniejszej pracy to zagadnienia związane z odpowiednim doborem instrumentów aktywizacji sprzedaży dla oleju silnikowego „Super Motor Oil” produktu Rafinerii ‘Jasło’ S.A. Obszarem badań objęte zostaną takie zagadnienia jak reklama, public relations, sponsoring – czyli instrumenty oddziałujące bezpośrednio na konsumenta oraz instrumenty oddziałujące bezpośrednio na produkt a więc promocja sprzedaży i sprzedaż osobista. Wyszczególnione instrumenty aktywizacji sprzedaży mają za zadanie pełnić funkcję komunikacyjną przedsiębiorstwa z otoczeniem oraz funkcję wspierania procesów sprzedaży w odniesieniu do produktów rafinerii opatrzonych marką Jasol.Celem ogólnym przeprowadzonych badań jest systematyka zagadnień związanych z tematyką instrumentów aktywizacji sprzedaży oraz propozycja autora w zakresie ich doboru dla oleju „Super Motor Oil”. Cele szczegółowe to: 1.Prezentacja i dokładne omówienie każdego z instrumentów aktywizacji sprzedaży, 2.Przedstawienie zagadnień dotyczących kształtowania strategii aktywizacji sprzedaży, 3.Określenie specyfiki rynku olejowego w Polsce, 4.Próba zaprojektowania nowego programu aktywizacji sprzedaży dla oleju silnikowego „Super Motor Oil” , 5.Dokonanie analizy przeprowadzonych badań i sformułowanie wniosków oraz zaleceń odnośnie badanego przedsiębiorstwa. Teza, postawiona przez autora niniejszej pracy brzmi: „odpowiedni dobór instrumentów aktywizacji sprzedaży jest niezbędnym elementem sprawnego i efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej” i którą w tej pracy postaram się udowodnić.Pozycja Możliwości zabezpieczania portfela akcji inwestora globalnego działającego na polskim rynku(2000) Głowa Marek; Dzieża, JerzyDokonujący się rozwój gospodarczy Polski ściśle związany jest z rozwojem rynku instrumentów finansowych. Pojawiające się nowe instrumenty, zwiększają możliwości inwestycyjne, a także umożliwiają coraz sprawniejsze zarządzanie ryzykiem. Powodem ich pojawienia się, było zwiększenie atrakcyjności inwestowania na polskim rynku dla zagranicznych inwestorów, powstanie funduszy inwestycyjnych, a w ostatnim czasie, także funduszy emerytalnych. Ponadto rywalizacja giełd ma również niemałe znaczenie dla obrotu takimi instrumentami. Przykładem jest analizowane w niniejszej pracy kontrakty futures na WIG20 i PTX. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się fundusze indeksowe. Pierwszy taki fundusz powstał w Polsce w 1997 roku, jako replika indeksu WIG. Zarządzający takimi funduszami muszą dostosować się do wielu ograniczeń nakładanych przez prawo. Nie jest możliwe dokładne odzwierciedlenie składu indeksu w portfelu funduszu. Innym ograniczeniem jest procentowy udział jednego waloru w portfelu. W celu uzyskania maksymalnej zgodności z indeksem, zarządzający ma możliwość wykorzystania transakcji terminowych. Jednak zasadniczą rolą tych transakcji jest zarządzanie ryzykiem portfela. Fundusze indeksowe mogą opierać się na indeksach notowanych na giełdzie, jak też tworzonych przez instytucje finansowe, np. Morgan Stanley Capital International (MSCI). Celem tej pracy jest zaprezentowanie skuteczności zabezpieczenia przed ryzykiem zmiany cen portfela MSCI Poland. W strategii tej są wykorzystane kontrakty terminowe futures na WIG20 i PTX. Praca ta przedstawia zasady tworzenia indeksów WIG20, PTX oraz konstrukcję składu portfela MSCI Poland. Dokonane jest również porównanie kontraktów terminowych WIG20 i PTX.Pozycja Wybrane metody zarządzania jakością na przykładzie firmy VALVEX S.A.(2000) Makowski Krzysztof; Wdowiak, WojciechGłówne kierunki badań niniejszej pracy będą zmierzać od ogólnych teorii i założeń, do jednego z elementarnych aspektów zarządzania jakością, a mianowicie kontroli w produkcji. Wiele opracowań z tej dziedziny zawiera podstawowe teorie i abstrakcyjne przykłady, tymczasem jakość teorii sprawdza się przy wprowadzaniu w praktykę. Taki też jest cel tego opracowania. Co więcej zawiera pewną kombinację instrumentów zarządzania jakością, dobranych do specyfiki organizacji. Praca jest kierowana do środowiska, które zainteresowane jest problemami jakości oraz praktyką w tym względzie. Myślą przewodnią jest przedstawienie dziedziny i jej instrumentów oraz ukazanie, że nie są one trudne do zastosowania, a ich kombinacja przynosi lepsze efekty. Zostanie to udowodnione w ostatnim rozdziale tego opracowania, gdzie kontrola przeprowadzona przy pomocy metody stosowanej dotychczas oraz dodatkowego narzędzia przyniesie lepszy efekt.Pozycja Rozwój turystyki w gminach Powiatu Tatrzańskiego(2000) Walkosz Danuta; Malczak, JanCelem niniejszej pracy jest pokazanie w jaki sposób i w jakim tempie rozwija się produkt turystyczny, turystyka oraz cała infrastruktura związana z tą dziedziną na terenie pięciu gmin wchodzących w skład Powiatu Tatrzańskiego. Teren ten bowiem należy do najatrakcyjniejszych turystycznie rejonów Polski. Jest wymarzonym miejscem do uprawiania turystyki górskiej i największym w kraju ośrodkiem sportów zimowych. Sezon turystyczny trwa tu w zasadzie przez cały rok. Turystykę wysokogórską uprawia tu rocznie kilka milionów osób. Do dyspozycji turystów jest 300 km oznakowanych szlaków o różnej skali trudności, jest również 17 ścieżek rowerowych na terenie Podhala oraz 5 na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego. Opracowano również pierwszą w Polsce mapę turystyczno - sportową dla rowerów górskich. Uprawia się tutaj paralotniarstwo, kajakarstwo górskie, hippikę. Tereny narciarskie przyciągają najliczniejszą rzeszę turystów. Tylko w Zakopanem działa 50 wyciągów orczykowych i krzesełkowych, zaś w Bukowinie Tatrzańskiej 34. Z myślą o turystach czynne są w Zakopanem 4 kryte baseny, a w okresie lata basen cieplicowy na Antałówce. W niedługim czasie rozpocznie się budowa miasteczka wodnego na bazie źródeł cieplicowych z dużą zawartością siarki. W samym Zakopanem czynnych jest 6 kortów tenisowych.Pozycja Wpływ lidera na efektywność marketingową na przykładzie firmy PHU Wiśniowski(2000) Wolak Jan; Klisiński, JanuszCelem pracy jest analiza wpływu lidera na efektywność marketingową na przykładzie firmy PHU Wiśniowski. Przedstawiono genezę powstania i rozwoju marketingu jako filozofii istnienia, scharakteryzowano inne koncepcje działalności rynkowej oraz przedstawiono wpływ lidera firmy na możliwość wprowadzenia orientacji marketingowej w przedsiębiorstwie. Ukazano wpływ lidera na kształtowanie misji przedsiębiorstwa a także poruszono problem wyznaczenia strategii marketingowej i wykorzystania tzw. marketingu-mix. Omówiono aspekty związane ze źródłami władzy w przedsiębiorstwie. Przedstawiono dotychczasową sytuację w firmie „Wiśniowski” oraz dokonano analizy występowania cech charakterystycznych dla osobowości lidera wśród kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla. Przedstawiono reorganizację działu sprzedaży jako odzwierciedlenie rzeczywistego wpływu liderów o orientacji marketingowej na praktyczne działania podejmowane przez przedsiębiorstwo.