Prace dyplomowe / Diploma Theses
Stały URI zbioru
Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych
Przeglądaj
Przeglądaj Prace dyplomowe / Diploma Theses wg Data wydania
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 9121
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Metody oceny i źródła finansowania zakupów inwestycyjnych w małych firmach(2000) Śreniawski Zbigniew; Wdowiak, WojciechCelem pracy jest prezentacja metod oceny i źródła finansowania zakupów inwestycyjnych w małych firmach. Zaprezentowano pojęcie zakupów inwestycyjnych w świetle przepisów podatkowych i rachunkowości. Przedstawiono sposoby ewidencji inwestycji zarówno w firmach prowadzących księgowość uproszczoną, jak i dużych jednostkach prowadzących księgi handlowe. Omówiono zagadnienia związane z podatkiem od towarów i usług w aspekcie inwestycji. Przedstawiono sposoby opracowania planów inwestycyjnych oraz strukturę zakupów inwestycyjnych. Zaprezentowano źródła finansowania zakupów inwestycyjnych w małych firmach. Dokonano analizy porównawczej poszczególnych źródeł finansowania oraz przedstawiono metody oceny przedsięwzięć inwestycyjnych.Pozycja Kształtowanie polityki rozwoju regionalnego w Polsce w aspekcie przystąpienia do Unii Europejskiej na przykładzie regionu małopolski(2000) Tabor Anita; Łyszczarz, HalinaZróżnicowanie rozwojowe oraz jego negatywne konsekwencje występujące na płaszczyźnie politycznej, ekonomicznej i społecznej są bezpośrednią przyczyną zainteresowania polityką regionalną. Przystępujące do Unii Europejskiej państwa wykazywały duże dysproporcje w rozwoju gospodarczym, co stanowiło istotna przeszkodę w procesie integracyjnym. Aby temu zapobiec polityka rozwoju regionalnego miała na celu redukcję zróżnicowań rozwojowych między różnymi regionami oraz wspólne zarządzanie wszelkimi funduszami, których zadaniem było wspieranie tej polityki. Polska ubiegając się o członkostwo w Unii Europejskiej musiała również takową politykę zacząć prowadzić powołując do życia różnego rodzaju organizacje wspierane środkami z funduszy oraz dostosowując zadania i kompetencje do wymogów unijnych. Termin „polityka regionalna” jest ostatnio coraz częściej używany, nie jest jednak rozumiany jednoznacznie. Autorka podejmuje temat celem bliższego zaprezentowania zagadnień polityki regionalnej a szczególnie aspektów tejże polityki odnoszącej się do rozwoju regionów, w tym też Małopolski.Pozycja Gospodarcze i społeczne funkcje podatków w polskim prawie podatkowym(2000) Główczyk Wioletta; Mendys, KazimieraNiniejsza praca poświęcona jest analizie podatków funkcjonujących w polskim systemie podatkowym a w szczególności celem jest ukazanie gospodarczych i społecznych funkcji podatków, które są podstawą poszukiwań optymalnego systemu podatkowego.Pozycja Kształtowanie strategii rozwoju organizacji na przykładzie David S. Smith Packaging Poland S.A(2000) Wijata Sylwia; Piekarz, HalinaCelem niniejszej pracy było ukazanie procesu kształtowania i wdrażania strategii rozwoju firmy oraz zmian organizacyjnych jakie on wywołuje. Proces ten został przedstawiony na przykładzie David S. Smith Packaging Poland S.A., gdzie potrzeba zmian kierunków strategicznych była wynikiem zarówno przekształceń własnościowych, jak i nowych tendencji na rynku opakowań. Badania empiryczne były prowadzone w miesiącach: marzec – czerwiec 2000 roku. Rozważania zostały poświęcone głównie Wydziałowi Tektury Falistej i Opakowań Zbiorczych (P1) oraz Wydziałowi Opakowań Jednostkowych (P2), które generują największe obroty firmy (odpowiednio 70% i 20%).Pozycja Doskonalenie systemu motywowania(2000) Pazdan Agata; Pocztowski, AleksyCelem pracy jest przedstawienie doskonalenia systemu motywowania do pracy na przykładzie TP S.A. Przedstawiono teoretyczne zagadnienia dotyczące motywowania pracowników. Opisano istotę i rodzaje motywacji, główne teorie wyjaśniające zjawisko motywacji oraz elementy systemu motywowania. Zaprezentowano typologię narzędzi motywowania. Dokonano charakterystyki badanej firmy - powstanie i rozwój przedsiębiorstwa, zakres i strategia działania, zatrudnienie i polityka personalna. Przedstawiono analizę systemu motywacyjnego w badanej firmie – charakterystykę badanej populacji, identyfikację głównych czynników motywacyjnych, znaczenie wynagrodzeń oraz strukturę niematerialnych czynników motywacji.Pozycja Wpływ ścieżki kariery na rozwój zawodowy agenta Commercial Union Polska Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.(2000) Sobczak Ewelina; Wdowiak, WojciechTematyką niniejszej pracy jest jedno z narzędzi rozwoju potencjału pracy, a mianowicie ścieżka kariery. Za wyborem tejże tematyki przemawia fakt, iż organizacja może być tylko tak dobra jak ludzie, wchodzący w jej skład. Dlatego też jeżeli ma się ona rozwijać, musi równocześnie dokładać wszelkich starań w celu rozwoju posiadanego kapitału ludzkiego. To fundamentalne założenie nabiera szczególnego znaczenia zwłaszcza w otoczeniu gospodarki rynkowej. W sytuacji powszechnej dostępności czynników produkcji, gdzie szanse przedsiębiorstw na odniesienie sukcesu są wyrównane, bardzo często właśnie personel odróżnia firmę na rynku i staje się głównym czynnikiem przewagi konkurencyjnej. Znaczenie pracowników jest szczególnie istotne w organizacjach świadczących usługi, a właśnie tego rodzaju firma posłużyła do przeprowadzenia badań w niniejszej pracy. Przedsiębiorstwem tym jest Commercial Union Polska Towarzystwo Ubezpieczeń na życie S.A., lider polskiego rynku ubezpieczeń na życie. Firma ta jako jedna z nielicznych w sektorze ubezpieczeń wprowadziła nowatorskie narzędzie rozwoju personelu, którym jest planowanie karier zawodowych pracowników. Podstawowym celem pracy jest zbadanie i określenie w jaki sposób ścieżka kariery oddziałuje na rozwój agenta ubezpieczeniowego CU. Metodą, którą zastosowano w celu zebrania niezbędnych informacji jest kwestionariusz ankietowy. Narzędziami pomocnymi w klasyfikacji oraz analizie danych są tabele, średnia i udziały procentowe z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego. W opracowaniu części teoretycznej pracy posłużono się metodą krytycznego przeglądu literatury z omawianego zakresu oraz danymi dostępnymi w sieci Internet.Pozycja Reklama w Internecie. Wybrane zagadnienia promocji on-line(2000) Citak Tomasz; Rawski, MarekCelem tej pracy jest przedstawienie możliwości reklamowych Internetu. Przedstawiono historię Internetu, scharakteryzowano jego użytkowników oraz opisano zasady i techniczne aspekty działania Internetu. Zaprezentowano formy promocji spotykane w Internecie, omówiono jej cechy charakterystyczne oraz różnice pomiędzy reklamą tradycyjną. Podano stosowane metody mierzenia skuteczności reklamy on-line oraz sposoby jej umieszczania w media-planach kampanii reklamowych. Przedstawiono analizę wybranych kampanii reklamowych przeprowadzonych w InterneciePozycja Rola polityki promocji w procesie komunikacji przdsiębiorstwa z rynkiem(2000) Lijana Agnieszka; Malczak, JanDziałania promocyjne są szczególnie ważne dla nowo powstałych hipermarketów, które nie są w ogóle na rynku znane i powinny za pomocą działań promocyjnych tworzyć pozytywne wyobrażenie o swych produktach. Firmy te powinny więc uwzględniać różne czynniki, decydując o intensywności, zakresie i wykorzystywanych formach promocji. Celem niniejszej pracy jest charakterystyka i ocena roli działań promocyjnych wykorzystywanych w hipermarkecie Real w Nowym Sączu, oraz przedstawienie efektów zastosowanych przez hipermarket działań promocyjnych.Pozycja Analiza strategii marketingowej banku na przykładzie Banku Przemysłowo-Handlowego S.A.(2000) Minicka Wioletta; Łyszczarz, HalinaCelem pracy jest prezentacja analizy strategii marketingowej banku na przykładzie Banku Przemysłowo-Handlowego S.A. Przedstawiono koncepcje marketingu w powiązaniu z różnymi podejściami do definiowania marketingu, elementów systemu marketingu oraz pełnionych funkcji. Opisano strategię marketingową i wyszczególniono czynniki determinujące proces powstawania strategii marketingowych oraz kryteria ich podziału. Przedstawiono strategię marketingową usług bankowych, ewolucję marketingu bankowego, elementy strategii marketingowej oraz omówiono kryteria segmentacji rynku, jego marketingowe otoczenie, badania marketingowe i ich wpływ na decyzję banków. Przedstawiono historię powstania Banku Przemysłwo-Handlowego S.A., jego strukturę oraz świadczone usługi. Zidentyfikowano strategię marketingową Banku Przemysłowo-Handlowego S.A. ukierunkowaną na klienta detalicznego oraz dokonano analizy pozycji Banku w rankingach z bankami konkurencyjnymi.Pozycja Rada Bezpieczeństwa ONZ jako organ stojący na straży pokoju i bezpieczeństwa(2000) Pach Anna; Dynia, ElżbietaW roku 1945 utworzono Organizację Narodów Zjednoczonych. Karta Narodów Zjednoczonych z 26.VI.1945 r. zawierała imperatywne normy, które do dziś stanowią podstawę międzynarodowego porządku prawnego. Podstawowym celem Organizacji jest ochrona przyszłych pokoleń od klęsk wojny oraz stworzenie warunków umożliwiających utrzymanie sprawiedliwości, poszanowania zobowiązań wynikających z umów oraz innych źródeł prawa międzynarodowego. Praca niniejsza ma na celu ukazanie działalności jednego z organów Organizacji Narodów Zjednoczonych, którym jest Rada Bezpieczeństwa. W pracy zawarto ponadto propozycje reform, zarówno samej Organizacji, jak i Rady Bezpieczeństwa.Pozycja Wpływ lidera na efektywność marketingową na przykładzie firmy PHU Wiśniowski(2000) Wolak Jan; Klisiński, JanuszCelem pracy jest analiza wpływu lidera na efektywność marketingową na przykładzie firmy PHU Wiśniowski. Przedstawiono genezę powstania i rozwoju marketingu jako filozofii istnienia, scharakteryzowano inne koncepcje działalności rynkowej oraz przedstawiono wpływ lidera firmy na możliwość wprowadzenia orientacji marketingowej w przedsiębiorstwie. Ukazano wpływ lidera na kształtowanie misji przedsiębiorstwa a także poruszono problem wyznaczenia strategii marketingowej i wykorzystania tzw. marketingu-mix. Omówiono aspekty związane ze źródłami władzy w przedsiębiorstwie. Przedstawiono dotychczasową sytuację w firmie „Wiśniowski” oraz dokonano analizy występowania cech charakterystycznych dla osobowości lidera wśród kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla. Przedstawiono reorganizację działu sprzedaży jako odzwierciedlenie rzeczywistego wpływu liderów o orientacji marketingowej na praktyczne działania podejmowane przez przedsiębiorstwo.Pozycja Istota i znaczenie strategicznego planowania marketingowego w turystyce na przykładzie Biura Podróży "ALIWA"(2000) Kustwan Alicja; Rawski, MarekCelem jest zanalizowanie i przedstawienie problemu marketingu i jego profilu strategicznego na przykładzie biura podróży „ALIWA” w Nowym Targu. Przedstawiono pojęcie, istotę i znaczenie strategii w marketingu. Zaprezentowano działalność biura podróży „ALIWA” i jego pozycję na rynku turystycznym, cele działania, sytuację finansową, otoczenie biura, konkurencję oraz klientów. Omówiono stosowaną dotychczas działalność marketingową, elementy, taktyki i sposoby wdrażania planu marketingowego, strategię działania i kontrolę marketingową. Dokonano oceny dotychczasowej strategii i działalności przy pomocy analizy SWOT.Pozycja Analiza możliwości powiązania kapitałowego spółek NFI na przykładzie ZNTK S.A. Nowy Sącz oraz ZNTK S.A. Mińsk Mazowiecki(2000) Oracz Hubert; Kozina, AndrzejCelem ogólnym niniejszej pracy jest analiza i przedstawienie istotnych czynników powodujących konieczność modyfikacji strategii przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu procesu organizacji powiązania kapitałowego spółek. Celem szczegółowym jest opracowanie koncepcji powiązania kapitałowego spółek, uwzględniającej motywy zidentyfikowane w celu ogólnym a w szczególności: 1.możliwości powiązania kapitałowego, 2.uwarunkowań prawnych realizacji procesu, 3.analizy niektórych efektów powiązania kapitałowego (rynkowych i finansowych, B&R), 4.analiza społecznych aspektów powiązania kapitałowego. Celem pracy jest również zarekomendowanie zmian w strategii w aspekcie proponowanych powiązań kapitałowych na tle polityki NFI.Pozycja Pozycja firmy Centrum Zaopatrzenia Piekarń na tle zmian na rynku zbożowo-młynarskim - wybrane aspekty(2000) Siwiec Tomasz; Dołhasz, MagdalenaCelem pracy jest przedstawienie pozycja firmy Centrum Zaopatrzenia Piekarń na tle zmian na rynku zbożowo-młynarskim. Dokonano ogólnej charakterystyki firmy Centrum Zaopatrzenia Piekarń – opisano strukturę organizacyjną, pozycję rynkową oraz grupy asortymentowe. Przedstawiono obecną sytuację na rynku przetworów zbożowych oraz zaprezentowano pozycję firmy na tle przedsiębiorstw działających w sektorze.Pozycja Koncepcja restrukturyzacji organizacyjnej ZPOW "Pektowin" w Jaśle.(2000) Gajecki Andrzej; Kozina, AndrzejPrzemiany społeczno-gospodarcze, jakie dokonują się w Polsce, stawiają firmom poważne wyzwania. W otoczeniu przedsiębiorstw nastąpiła całkowita zmiana „reguł gry”. Gospodarka rynkowa wymaga od przedsiębiorstw elastyczności działania i umiejętności jego dostosowania się nie tylko do zmian już zaistniałych na rynku, ale również do przewidywalnych lub oczekiwanych.Proces restrukturyzacji konkretnego przedsiębiorstwa jest procesem wyjątkowym, silnie osadzonym w kontekście działania. Nie ma więc jednego uniwersalnego modelu restrukturyzacji przedsiębiorstw. Podczas przygotowania i realizacji procesu stosuje się jedynie podobne reguły postępowania, natomiast szczegółowe rozwiązania będą zależały od specyficznych uwarunkowań konkretnego przedsiębiorstwa.Celem pracy jest opracowanie koncepcji restrukturyzacji organizacyjnej dla ZPOW „PEKTOWIN” w Jaśle. Program ten ma przywrócić przedsiębiorstwu elastyczność działania i umiejętności dostosowywania się jego nie tylko do zmian już zaistniałych na rynku, ale również do przewidywanych lub oczekiwanych.Pozycja Formuowanie strategii marketingowej dla przedsiębiorstwa "Konspol-Holding"(2000) Kostanecka Beata; Pocztowski, AleksyAutorka podejmuje temat ze względu na aktualność problemu i jego znaczenia dla każdego przedsiębiorstwa, a także ze względu na praktyczną przydatność w przyszłej pracy zawodowej. Wyboru firmy „KONSPOL-HOLDING” w Nowym Sączu dokonano ze względu na jej ciekawą historię przebiegającą od małego prywatnego zakładu, powstałego na kilka lat przed transformacją ustrojową, do dużej, prężnie działającej firmy, dobrze radzącej sobie w trudnym, konkurencyjnym otoczeniu. Celem niniejszej pracy było zaproponowanie strategii marketingowej dla spółki „KONSPOL-HOLDING” poprzez praktyczne zastosowanie dorobku teoretycznego w tej dziedzinie oraz na podstawie analizy zmieniających się warunków otoczenia firmy, a także jej dotychczasowych działań. Przemyślana i profesjonalnie opracowana strategia jest konieczna nie tylko dla osiągnięcia celów jakie stawia sobie firma, ale także jest warunkiem jej przetrwania i rozwoju.Pozycja Agroturystyka jako forma przedsiębiorczości na obszarach wiejskich. Wybrane zagadnienia(2000) Piegza Elżbieta; Rawski, MarekNiniejsza praca ma za cel ukazanie najważniejszych kwestii dotyczących „agroturystyki” i rolnictwa ekologicznego w regionie byłego województwa tarnowskiego. Może być pomocna przy tworzeniu małej działalności gospodarczej, powinna wykazać niektóre różnice między agroturystyką w Polsce i za granicą.Pozycja Analiza efektywności fuzji na przykładzie BRE Banku S.A i Banku Handlowego w Warszawie S.A(2000) Sobków Paweł; Kozina, AndrzejCelem pracy jest analiza efektywności fuzji na przykładzie BRE Banku S.A i Banku Handlowego w Warszawie S.A. Opisano istotę i motywy fuzji i przejęć przedsiębiorstw oraz analizę kandydata do nabycia wraz z analizą strategiczną i analizą zdolności kandydata do generowania zysku. Przedstawiono analizę opłacalności nabycia, maksymalizację wartości przedsiębiorstwa, kryteria opłacalności nabycia oraz kluczowe elementy wyceny przedsiębiorstwa. Scharakteryzowano Bank Handlowy w Warszawie S.A. i BRE Bank S.A. Opisano genezę połączenia obydwu banków, korzyści z tego wynikające oraz warunki połączenia. Zaprezentowano wybrane prognozy nowopowstałego Banku Handlowego dotyczące m.in. zysku netto, oszczędności kosztów, zmianie stosunku zysku do wariantu działalności samodzielnej, porównano kursy rynkowe akcji oraz opisano przyczyny zawieszenia fuzji obu banków.Pozycja Suwerenność państwa a prawo do interwencji(2000) Sądowski, Rafał; Dynia, ElżbietaSuwerenność jest terminem, który zawiera w sobie różne znaczenie, w zależności od kontekstu w jakim jest rozpatrywany. W niniejszej pracy autor przedstawia rozwój i znaczenie terminu na przestrzeni wieków oraz pisze, kiedy państwo traci suwerenność. Wskazuje też miejsce tego pojęcia we współczesnych stosunkach międzynarodowych. Ponieważ suwerenność narodowa, a ściślej określając suwerenność państwa jest bezpośrednio związana ze współzależnością międzynarodową, autor odnosi się też do tego zagadnienia. Zależność ta wyraża się poprzez związek zachodzący między rzeczami, zjawiskami, polegający na tym, że jedna rzecz określa, wyznacza lub warunkuje drugą. Obecnie występują współzależności wynikające z rozwoju gospodarczego, naukowo-technicznego i cywilizacyjnego. Współzależności jednak nie muszą prowadzić do podporządkowania państwa jakiejś woli zewnętrznej. Odpowiedzialność międzynarodowa to nowy stosunek prawny, jaki powstaje pomiędzy podmiotami prawa międzynarodowego w przypadku naruszenia przez któryś z nich zobowiązania wynikającego z normy prawa międzynarodowego. W dalszej części pracy omówiono również zagadnienia powiązane z pojęciem suwerenności takie jak: interwencja, prawo do interwencji, prawa człowiek w prawie międzynarodowym, interwencje w obronie demokracji i interwencje humanitarne, zarówno w teorii jak i w praktyce. W pracy podjęto próbę udzielenia odpowiedzi na pytanie - w jakim stopniu państwa są obecnie suwerenne i czy istnieje prawo, które dopuszcza prawo do interwencji.Pozycja Gwarantowana Lokata Inwestycyjna. Instrument inwestycyjny wykorzystujący opcje azjatyckie(2000) Tyksiński Rafał; Kobak, PiotrW obecnym czasie coraz więcej inwestorów oraz osób prywatnych jest zainteresowanych lokowaniem wolnych środków pieniężnych w różnego rodzaju instrumenty finansowe. Różnego rodzaju inwestycje związane są z różnym ryzykiem jak i stopą zwrotu. W przypadku inwestycji w akcje lub opcje mamy do czynienia z potencjalnie dużą możliwością zysku, ale również ryzyko, że stracimy jest dość duże. Drugą możliwością jest terminowa lokata bankowa lub zakup obligacji skarbowych. W tym przypadku ryzyko jest wyeliminowane zupełnie, ale również zwrot jest stosunkowo niewielki. Inną możliwością jest zakup jednostek uczestnictwa w funduszu powierniczym. W tym wypadku ryzyko jest w pewnym stopniu ograniczone, ale zysk z tej inwestycji jest też ograniczony ze względu na duże koszty związane z prowadzeniem funduszu. Ponadto nie wiemy dokładnie jak inwestowane są nasze pieniądze. Na świecie oferowane są instrumenty, które pozwalają ograniczyć ryzyko i dają możliwość dużych zwrotów. Przykładem może być angielski Bank Barclays, który oferował Gwarantowane Bony Oszczędnościowe. Zwrot z Bonów uzależniony był od zmian indeksu FT-SE 100, a zwrot zainwestowanych kwoty był zagwarantowany nawet w przypadku spadku wartości indeksu. Celem niniejszej pracy jest dostosowanie takiego instrumentu do warunków polskiego rynku i analiza jego rentowności i atrakcyjności. Instrument ten oparty będzie na opcjach azjatyckich. Jak już wcześniej wspomniałem opcje postrzegane były zawsze jako instrument spekulacyjny, na którym możemy bardzo dużo zarobić jak i stracić. Następnie, w drugiej kolejności doceniono opcje jako instrument pozwalający zabezpieczyć przyszłe przepływy pieniężne przedsiębiorstwa przed zmianami na rynku, np. ryzyko zmiany kursu walutowego, stopy procentowej lub ceny akcji. W niniejszym opracowaniu zaprezentuję możliwość wykorzystania opcji jako instrumentu inwestycyjnego.