Prace dyplomowe 2000-2008/Diploma Theses 2000-2008
Stały URI dla kolekcji
Przeglądaj
Przeglądaj Prace dyplomowe 2000-2008/Diploma Theses 2000-2008 wg Data wydania
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 3124
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Metody oceny i źródła finansowania zakupów inwestycyjnych w małych firmach(2000) Śreniawski Zbigniew; Wdowiak, WojciechCelem pracy jest prezentacja metod oceny i źródła finansowania zakupów inwestycyjnych w małych firmach. Zaprezentowano pojęcie zakupów inwestycyjnych w świetle przepisów podatkowych i rachunkowości. Przedstawiono sposoby ewidencji inwestycji zarówno w firmach prowadzących księgowość uproszczoną, jak i dużych jednostkach prowadzących księgi handlowe. Omówiono zagadnienia związane z podatkiem od towarów i usług w aspekcie inwestycji. Przedstawiono sposoby opracowania planów inwestycyjnych oraz strukturę zakupów inwestycyjnych. Zaprezentowano źródła finansowania zakupów inwestycyjnych w małych firmach. Dokonano analizy porównawczej poszczególnych źródeł finansowania oraz przedstawiono metody oceny przedsięwzięć inwestycyjnych.Pozycja Reklama w Internecie. Wybrane zagadnienia promocji on-line(2000) Citak Tomasz; Rawski, MarekCelem tej pracy jest przedstawienie możliwości reklamowych Internetu. Przedstawiono historię Internetu, scharakteryzowano jego użytkowników oraz opisano zasady i techniczne aspekty działania Internetu. Zaprezentowano formy promocji spotykane w Internecie, omówiono jej cechy charakterystyczne oraz różnice pomiędzy reklamą tradycyjną. Podano stosowane metody mierzenia skuteczności reklamy on-line oraz sposoby jej umieszczania w media-planach kampanii reklamowych. Przedstawiono analizę wybranych kampanii reklamowych przeprowadzonych w InterneciePozycja Pakiet edukacyjny wspomagający zarządzanie ryzykiem(2000) Kryca Sławomir; Dzieża, JerzyW obecnych czasach kursy akcji, stopy procentowe, parytety wymiany walut zmieniają się bardzo dynamicznie i inwestorzy narażeni są na ryzyko. Aby zniwelować ryzyko musimy stosować instrumenty pochodne czyli wiedzieć jak je stosować, jak obliczać ich wartość, jak je symulować. Niniejsza praca ma charakter dydaktyczny i jej celem jest prezentacja instrumentów pochodnych (podstawowe pozycje opcyjnie) oraz zagadnień bardziej złożonych z zakresu inżynierii finansowej (konstrukcja spreadów, tworzenie portfeli neutralnych). Szczególny nacisk położono na arkusze kalkulacyjne stanowiące rdzeń pracy, gdzie znajdują się implementacje wszystkich strategii opisanych w pracy. W arkuszach zawarte są konstrukcje podstawowych funkcji wypłat z opcji, rozbudowanych strategii wykorzystujących większą ilość instrumentów pochodnych, symulacje pozwalające na obliczanie i poznawanie właściwości greckich parametrów oraz przykłady pomocne w konstrukcji portfeli neutralnychPozycja Europejski system ochrony praw człowieka(2000) Lisak Joanna; Dynia, ElżbietaKoncepcja praw człowieka rozwijała się począwszy od okresu walk burżuazji z monarchią absolutną. W pierwszej fazie określono zręby suwerenności ludu i założenia systemów demokratycznych, a następnie myśl liberalna przyniosła poszukiwania miejsca dla jednostki i mniejszości w systemach demokratycznych. Z prawa natury wyprowadzono twierdzenie, że każda jednostka ludzka jest dysponentem określonej liczby przyrodzonych jej praw. Ochrona praw człowieka w Wielkiej Brytanii ma swoje historyczne zaplecze w Habeas Corpus Act z 1619 r. i Bill of Rights z 1789, we Francji w Deklaracji Praw Człowieka i Obywatela z 1789 roku, a Stanach Zjednoczonych Ameryki w Deklaracji Niepodległości z 1776 roku i w Konstytucji rozszerzonej w 1791 roku o 10 Poprawek (nazywanych Amerykańską Kartą Praw). Impuls dla rozwoju programów ochrony praw człowieka dał wzrost roli i obecności w życiu człowieka machiny państwowej, z jednej strony uwikłanej w zaspokajanie jego potrzeb, ale z drugiej stanowiącej podstawowe zagrożenie dla jego poczucia bezpieczeństwa oraz wolności i swobody. Szczególnie wiek XX uwidocznił zagrożenia dla jednostki ludzkiej ze strony ruchów totalitarnych (jak faszyzm i komunizm), ukazał bezmiar okrucieństw popełnianych przez jednych, a cierpień doznawanych przez drugich. Celem niniejszej pracy jest szczegółowe zaprezentowanie europejskiego systemu praw człowieka, które tworzą przede wszystkim: Europejska Konwencja o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności, Karta Społeczna, Europejska Konwencja o Zapobieganiu Torturom i Nieludzkiemu lub Poniżającemu Traktowaniu albo Karaniu oraz Konwencja Ramowa o Ochronie Mniejszości Narodowych.Pozycja Elementy analizy diagnostycznej usług w aspekcie strategii rozwoju firmy na przykładzie Telekomunikacji Polskiej S.A.(2000) Tarnowski Janusz; Wdowiak, WojciechFirmy mogą osiągać sukcesy na rynkach na których decydują się działać tylko wówczas gdy prowadzą właściwą strategię swoich produktów. Aby mogły w sposób ciągły podnosić swoją wartość skutecznie konkurować między sobą muszą kierować się zawsze w pierwszej kolejności zasadami będącymi jakby lustrzanym odbiciem decyzji podejmowanych przez nabywców swoich produktów. Autor zdecydował się napisać pracę na temat strategii produktu z trzech powodów: po pierwsze, chęć sprawdzenia czy uda mi się zaadoptować poznane techniki analizy i oceny strategicznej produktów w usługach telekomunikacyjnych; po drugie, podjęcie próby dokonania własnej (choć częściowej) oceny sytuacji tak dużej firmy jaką jest Telekomunikacja Polska S.A. z punktu widzenia jej usług; i po trzecie, powiększenie wiedzy teoretycznej w zakresie zarządzania strategicznego usługami, aby lepiej znajdować się w praktyce na gruncie zarządzania nimi.Pozycja Istota i znaczenie strategicznego planowania marketingowego w turystyce na przykładzie Biura Podróży "ALIWA"(2000) Kustwan Alicja; Rawski, MarekCelem jest zanalizowanie i przedstawienie problemu marketingu i jego profilu strategicznego na przykładzie biura podróży „ALIWA” w Nowym Targu. Przedstawiono pojęcie, istotę i znaczenie strategii w marketingu. Zaprezentowano działalność biura podróży „ALIWA” i jego pozycję na rynku turystycznym, cele działania, sytuację finansową, otoczenie biura, konkurencję oraz klientów. Omówiono stosowaną dotychczas działalność marketingową, elementy, taktyki i sposoby wdrażania planu marketingowego, strategię działania i kontrolę marketingową. Dokonano oceny dotychczasowej strategii i działalności przy pomocy analizy SWOT.Pozycja Gwarantowana Lokata Inwestycyjna. Instrument inwestycyjny wykorzystujący opcje azjatyckie(2000) Tyksiński Rafał; Kobak, PiotrW obecnym czasie coraz więcej inwestorów oraz osób prywatnych jest zainteresowanych lokowaniem wolnych środków pieniężnych w różnego rodzaju instrumenty finansowe. Różnego rodzaju inwestycje związane są z różnym ryzykiem jak i stopą zwrotu. W przypadku inwestycji w akcje lub opcje mamy do czynienia z potencjalnie dużą możliwością zysku, ale również ryzyko, że stracimy jest dość duże. Drugą możliwością jest terminowa lokata bankowa lub zakup obligacji skarbowych. W tym przypadku ryzyko jest wyeliminowane zupełnie, ale również zwrot jest stosunkowo niewielki. Inną możliwością jest zakup jednostek uczestnictwa w funduszu powierniczym. W tym wypadku ryzyko jest w pewnym stopniu ograniczone, ale zysk z tej inwestycji jest też ograniczony ze względu na duże koszty związane z prowadzeniem funduszu. Ponadto nie wiemy dokładnie jak inwestowane są nasze pieniądze. Na świecie oferowane są instrumenty, które pozwalają ograniczyć ryzyko i dają możliwość dużych zwrotów. Przykładem może być angielski Bank Barclays, który oferował Gwarantowane Bony Oszczędnościowe. Zwrot z Bonów uzależniony był od zmian indeksu FT-SE 100, a zwrot zainwestowanych kwoty był zagwarantowany nawet w przypadku spadku wartości indeksu. Celem niniejszej pracy jest dostosowanie takiego instrumentu do warunków polskiego rynku i analiza jego rentowności i atrakcyjności. Instrument ten oparty będzie na opcjach azjatyckich. Jak już wcześniej wspomniałem opcje postrzegane były zawsze jako instrument spekulacyjny, na którym możemy bardzo dużo zarobić jak i stracić. Następnie, w drugiej kolejności doceniono opcje jako instrument pozwalający zabezpieczyć przyszłe przepływy pieniężne przedsiębiorstwa przed zmianami na rynku, np. ryzyko zmiany kursu walutowego, stopy procentowej lub ceny akcji. W niniejszym opracowaniu zaprezentuję możliwość wykorzystania opcji jako instrumentu inwestycyjnego.Pozycja Agroturystyka jako forma przedsiębiorczości na obszarach wiejskich. Wybrane zagadnienia(2000) Piegza Elżbieta; Rawski, MarekNiniejsza praca ma za cel ukazanie najważniejszych kwestii dotyczących „agroturystyki” i rolnictwa ekologicznego w regionie byłego województwa tarnowskiego. Może być pomocna przy tworzeniu małej działalności gospodarczej, powinna wykazać niektóre różnice między agroturystyką w Polsce i za granicą.Pozycja Analiza efektywności fuzji na przykładzie BRE Banku S.A i Banku Handlowego w Warszawie S.A(2000) Sobków Paweł; Kozina, AndrzejCelem pracy jest analiza efektywności fuzji na przykładzie BRE Banku S.A i Banku Handlowego w Warszawie S.A. Opisano istotę i motywy fuzji i przejęć przedsiębiorstw oraz analizę kandydata do nabycia wraz z analizą strategiczną i analizą zdolności kandydata do generowania zysku. Przedstawiono analizę opłacalności nabycia, maksymalizację wartości przedsiębiorstwa, kryteria opłacalności nabycia oraz kluczowe elementy wyceny przedsiębiorstwa. Scharakteryzowano Bank Handlowy w Warszawie S.A. i BRE Bank S.A. Opisano genezę połączenia obydwu banków, korzyści z tego wynikające oraz warunki połączenia. Zaprezentowano wybrane prognozy nowopowstałego Banku Handlowego dotyczące m.in. zysku netto, oszczędności kosztów, zmianie stosunku zysku do wariantu działalności samodzielnej, porównano kursy rynkowe akcji oraz opisano przyczyny zawieszenia fuzji obu banków.Pozycja Rola polityki promocji w procesie komunikacji przdsiębiorstwa z rynkiem(2000) Lijana Agnieszka; Malczak, JanDziałania promocyjne są szczególnie ważne dla nowo powstałych hipermarketów, które nie są w ogóle na rynku znane i powinny za pomocą działań promocyjnych tworzyć pozytywne wyobrażenie o swych produktach. Firmy te powinny więc uwzględniać różne czynniki, decydując o intensywności, zakresie i wykorzystywanych formach promocji. Celem niniejszej pracy jest charakterystyka i ocena roli działań promocyjnych wykorzystywanych w hipermarkecie Real w Nowym Sączu, oraz przedstawienie efektów zastosowanych przez hipermarket działań promocyjnych.Pozycja Suwerenność państwa a prawo do interwencji zbrojnej(2000) Adamiec Agnieszka; Ekes, JanuszWydarzenia zeszłe w roku 19 99 związane z Kosowem i Timorem zaktualizowały zagadnienie moralnych i prawnych granic działania zasady suwerenności , oraz zagadnienie prawnych i moralnych zasad mogących określać przyczyny, cel oraz tryb działań ogólnie ujmowanych jak o interwencja międzynarodowa. Tym samym stały się bodźcem dla debaty z udziałem mężów stanu, teoretyków prawa i publicystów. I właśnie ta debata stanowi przedmiot niniejszej pracy.Pozycja Analiza możliwości powiązania kapitałowego spółek NFI na przykładzie ZNTK S.A. Nowy Sącz oraz ZNTK S.A. Mińsk Mazowiecki(2000) Oracz Hubert; Kozina, AndrzejCelem ogólnym niniejszej pracy jest analiza i przedstawienie istotnych czynników powodujących konieczność modyfikacji strategii przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu procesu organizacji powiązania kapitałowego spółek. Celem szczegółowym jest opracowanie koncepcji powiązania kapitałowego spółek, uwzględniającej motywy zidentyfikowane w celu ogólnym a w szczególności: 1.możliwości powiązania kapitałowego, 2.uwarunkowań prawnych realizacji procesu, 3.analizy niektórych efektów powiązania kapitałowego (rynkowych i finansowych, B&R), 4.analiza społecznych aspektów powiązania kapitałowego. Celem pracy jest również zarekomendowanie zmian w strategii w aspekcie proponowanych powiązań kapitałowych na tle polityki NFI.Pozycja Pozycja firmy Centrum Zaopatrzenia Piekarń na tle zmian na rynku zbożowo-młynarskim - wybrane aspekty(2000) Siwiec Tomasz; Dołhasz, MagdalenaCelem pracy jest przedstawienie pozycja firmy Centrum Zaopatrzenia Piekarń na tle zmian na rynku zbożowo-młynarskim. Dokonano ogólnej charakterystyki firmy Centrum Zaopatrzenia Piekarń – opisano strukturę organizacyjną, pozycję rynkową oraz grupy asortymentowe. Przedstawiono obecną sytuację na rynku przetworów zbożowych oraz zaprezentowano pozycję firmy na tle przedsiębiorstw działających w sektorze.Pozycja Koncepcja restrukturyzacji organizacyjnej ZPOW "Pektowin" w Jaśle.(2000) Gajecki Andrzej; Kozina, AndrzejPrzemiany społeczno-gospodarcze, jakie dokonują się w Polsce, stawiają firmom poważne wyzwania. W otoczeniu przedsiębiorstw nastąpiła całkowita zmiana „reguł gry”. Gospodarka rynkowa wymaga od przedsiębiorstw elastyczności działania i umiejętności jego dostosowania się nie tylko do zmian już zaistniałych na rynku, ale również do przewidywalnych lub oczekiwanych.Proces restrukturyzacji konkretnego przedsiębiorstwa jest procesem wyjątkowym, silnie osadzonym w kontekście działania. Nie ma więc jednego uniwersalnego modelu restrukturyzacji przedsiębiorstw. Podczas przygotowania i realizacji procesu stosuje się jedynie podobne reguły postępowania, natomiast szczegółowe rozwiązania będą zależały od specyficznych uwarunkowań konkretnego przedsiębiorstwa.Celem pracy jest opracowanie koncepcji restrukturyzacji organizacyjnej dla ZPOW „PEKTOWIN” w Jaśle. Program ten ma przywrócić przedsiębiorstwu elastyczność działania i umiejętności dostosowywania się jego nie tylko do zmian już zaistniałych na rynku, ale również do przewidywanych lub oczekiwanych.Pozycja Wpływ ścieżki kariery na rozwój zawodowy agenta Commercial Union Polska Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.(2000) Sobczak Ewelina; Wdowiak, WojciechTematyką niniejszej pracy jest jedno z narzędzi rozwoju potencjału pracy, a mianowicie ścieżka kariery. Za wyborem tejże tematyki przemawia fakt, iż organizacja może być tylko tak dobra jak ludzie, wchodzący w jej skład. Dlatego też jeżeli ma się ona rozwijać, musi równocześnie dokładać wszelkich starań w celu rozwoju posiadanego kapitału ludzkiego. To fundamentalne założenie nabiera szczególnego znaczenia zwłaszcza w otoczeniu gospodarki rynkowej. W sytuacji powszechnej dostępności czynników produkcji, gdzie szanse przedsiębiorstw na odniesienie sukcesu są wyrównane, bardzo często właśnie personel odróżnia firmę na rynku i staje się głównym czynnikiem przewagi konkurencyjnej. Znaczenie pracowników jest szczególnie istotne w organizacjach świadczących usługi, a właśnie tego rodzaju firma posłużyła do przeprowadzenia badań w niniejszej pracy. Przedsiębiorstwem tym jest Commercial Union Polska Towarzystwo Ubezpieczeń na życie S.A., lider polskiego rynku ubezpieczeń na życie. Firma ta jako jedna z nielicznych w sektorze ubezpieczeń wprowadziła nowatorskie narzędzie rozwoju personelu, którym jest planowanie karier zawodowych pracowników. Podstawowym celem pracy jest zbadanie i określenie w jaki sposób ścieżka kariery oddziałuje na rozwój agenta ubezpieczeniowego CU. Metodą, którą zastosowano w celu zebrania niezbędnych informacji jest kwestionariusz ankietowy. Narzędziami pomocnymi w klasyfikacji oraz analizie danych są tabele, średnia i udziały procentowe z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego. W opracowaniu części teoretycznej pracy posłużono się metodą krytycznego przeglądu literatury z omawianego zakresu oraz danymi dostępnymi w sieci Internet.Pozycja Wybrane metody zarządzania jakością na przykładzie firmy VALVEX S.A.(2000) Makowski Krzysztof; Wdowiak, WojciechGłówne kierunki badań niniejszej pracy będą zmierzać od ogólnych teorii i założeń, do jednego z elementarnych aspektów zarządzania jakością, a mianowicie kontroli w produkcji. Wiele opracowań z tej dziedziny zawiera podstawowe teorie i abstrakcyjne przykłady, tymczasem jakość teorii sprawdza się przy wprowadzaniu w praktykę. Taki też jest cel tego opracowania. Co więcej zawiera pewną kombinację instrumentów zarządzania jakością, dobranych do specyfiki organizacji. Praca jest kierowana do środowiska, które zainteresowane jest problemami jakości oraz praktyką w tym względzie. Myślą przewodnią jest przedstawienie dziedziny i jej instrumentów oraz ukazanie, że nie są one trudne do zastosowania, a ich kombinacja przynosi lepsze efekty. Zostanie to udowodnione w ostatnim rozdziale tego opracowania, gdzie kontrola przeprowadzona przy pomocy metody stosowanej dotychczas oraz dodatkowego narzędzia przyniesie lepszy efekt.Pozycja Dobór instrumentów aktywizacji sprzedaży na przykładzie oleju silnikowego „Super Motor Oil”, produktu Rafinerii „Jasło” S.A.(2000) Litka Bartosz; Kozina, AndrzejNajbardziej dynamicznie rozwijającą się dziś częścią marketingu jest aktywizacja sprzedaży produktów. Zadaniem jej jest informowanie, przekonywanie i skłanianie nabywcy do kupna produktu oraz wspieranie procesów sprzedaży. Stanowi ona podstawową formę komunikacji marketingowej. Celem aktywizacji sprzedaży jest zwiększenie popytu, stawianie czoła konkurencji, usprawnianie produkcji i dystrybucji. Działania związane z aktywizacją sprzedaży należy kierować nie do wszystkich i nie do przypadkowego nabywcy, ale do potencjalnych i taktycznych nabywców produktu. Jest ona wtedy bardziej efektywna. Problem badawczy podjęty w niniejszej pracy to zagadnienia związane z odpowiednim doborem instrumentów aktywizacji sprzedaży dla oleju silnikowego „Super Motor Oil” produktu Rafinerii ‘Jasło’ S.A. Obszarem badań objęte zostaną takie zagadnienia jak reklama, public relations, sponsoring – czyli instrumenty oddziałujące bezpośrednio na konsumenta oraz instrumenty oddziałujące bezpośrednio na produkt a więc promocja sprzedaży i sprzedaż osobista. Wyszczególnione instrumenty aktywizacji sprzedaży mają za zadanie pełnić funkcję komunikacyjną przedsiębiorstwa z otoczeniem oraz funkcję wspierania procesów sprzedaży w odniesieniu do produktów rafinerii opatrzonych marką Jasol.Celem ogólnym przeprowadzonych badań jest systematyka zagadnień związanych z tematyką instrumentów aktywizacji sprzedaży oraz propozycja autora w zakresie ich doboru dla oleju „Super Motor Oil”. Cele szczegółowe to: 1.Prezentacja i dokładne omówienie każdego z instrumentów aktywizacji sprzedaży, 2.Przedstawienie zagadnień dotyczących kształtowania strategii aktywizacji sprzedaży, 3.Określenie specyfiki rynku olejowego w Polsce, 4.Próba zaprojektowania nowego programu aktywizacji sprzedaży dla oleju silnikowego „Super Motor Oil” , 5.Dokonanie analizy przeprowadzonych badań i sformułowanie wniosków oraz zaleceń odnośnie badanego przedsiębiorstwa. Teza, postawiona przez autora niniejszej pracy brzmi: „odpowiedni dobór instrumentów aktywizacji sprzedaży jest niezbędnym elementem sprawnego i efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej” i którą w tej pracy postaram się udowodnić.Pozycja Proces restrukturyzacji instytucji w sektorze ochrony zdrowia(2000) Jakubowski Maciej; Pocztowski, AleksyAspekt wprowadzania zmian nie dotyczy wyłącznie przedsiębiorstw znajdujących się w złej kondycji, lecz również przedsiębiorstw sprawnie funkcjonujących. Ze względu na to, że nowe warunki gospodarowania cechuję duża zmienność, niepewność działania należy przypuszczać, że tempo wprowadzania zmian będzie wzrastać. Szczególne znaczenie stanowi odpowiednia edukacja nie tylko kierowników, lecz również pracowników co do konieczności ustawicznego wprowadzania zmian w przedsiębiorstwach oraz o metodycznych aspektach ich przygotowania i realizacji. Celem niniejszej pracy jest analiza procesu restrukturyzacji instytucji w sektorze ochrony zdrowia na przykładzie Zakładu Opieki Zdrowotnej – Zakładu Samodzielnego w Limanowej.Pozycja Analiza strategii marketingowej banku na przykładzie Banku Przemysłowo-Handlowego S.A.(2000) Minicka Wioletta; Łyszczarz, HalinaCelem pracy jest prezentacja analizy strategii marketingowej banku na przykładzie Banku Przemysłowo-Handlowego S.A. Przedstawiono koncepcje marketingu w powiązaniu z różnymi podejściami do definiowania marketingu, elementów systemu marketingu oraz pełnionych funkcji. Opisano strategię marketingową i wyszczególniono czynniki determinujące proces powstawania strategii marketingowych oraz kryteria ich podziału. Przedstawiono strategię marketingową usług bankowych, ewolucję marketingu bankowego, elementy strategii marketingowej oraz omówiono kryteria segmentacji rynku, jego marketingowe otoczenie, badania marketingowe i ich wpływ na decyzję banków. Przedstawiono historię powstania Banku Przemysłwo-Handlowego S.A., jego strukturę oraz świadczone usługi. Zidentyfikowano strategię marketingową Banku Przemysłowo-Handlowego S.A. ukierunkowaną na klienta detalicznego oraz dokonano analizy pozycji Banku w rankingach z bankami konkurencyjnymi.Pozycja Analiza strategiczna firmy produkcyjno-handlowej "Steskal"(2000) Trzópek Mirosław; Kozina, AndrzejCelem pracy jest analiza strategiczna firmy produkcyjno-handlowej "Steskal". Przedstawiono wymiar analizy strategicznej i rodzaje strategii marketingowych oraz zaprezentowano F.P.H. „Steskal” – charakterystykę działalności i otoczenia. Omówiono zastosowanie analizy strategicznej na F.P.H. „Steskal”.