Prace dyplomowe 2000-2008/Diploma Theses 2000-2008
Stały URI dla kolekcji
Przeglądaj
Przeglądaj Prace dyplomowe 2000-2008/Diploma Theses 2000-2008 wg Temat ""Art.-Dent" na rynku usług medycznych"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Specyfika działalności marketingowej na rynku usług medycznych w Małopolsce na przykładzie gabinetu dentystycznego "Art. - Dent"(2006) Litwiński Grzegorz; Dołhasz, MagdalenaMarketing jest dziedziną wiedzy o charakterze interdyscyplinarnym, praktycznym sposobem działania w warunkach rynkowych. W pracy tej starano się odnieść do twierdzenia jaką rolę odgrywa marketing na specyficznym na specyficznym rynku usług zdrowotnych. Aby mógł on spełnić swoją rolę muszą istnieć: niezależni dostawcy usług (np. indywidualnie praktykujący lekarze), konsumenci (potencjalni pacjenci), którzy mają niczym nie ograniczony dostęp do usług i możliwości wyboru dostawców oraz płatnik (np. firma ubezpieczeniowa). Po zaistnieniu tych 3 elementów pojawia się rynek np. usług stomatologicznych, charakteryzujący się pewnymi regułami (np. konkurencją), który będzie bazą dla rozwoju marketingu. Celem pracy jest systematyka i identyfikacja działań marketingowych na specyficznym rynku, rynku usług medycznych w oparciu o praktykę gabinetu dentystycznego „Art.-Dent” działającego na rynku małopolski.