Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text
Stały URI dla kolekcji
Przeglądaj
Przeglądaj Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text wg Autor "Aranin, Arleta"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Reklama telewizyjna adresowana do dzieci i jej wpływ na decyzje konsumenckie rodziców(2011-04-05 12:25:39) Aranin, Arleta; Tomalska, HalinaNiniejsza praca magisterska obejmuje zespół zagadnień dotyczących Kindermarketingu w szczególności reklamy telewizyjnej adresowanej do dzieci. Reklama telewizyjna potraktowana została jako specyficzny komunikat perswazyjny nastawiony na pozyskiwanie dzieci dla celów marketingowych, w szczególności w celu wywierania wpływu na decyzje zakupowe rodziców. Celem przeprowadzonych w ramach pracy badań była analiza wpływu reklam na postawy, preferencje produktowe oraz wybory konsumenckie dzieci i rodziców. Ankieta przeprowadzona wśród uczniów klas 2-5 SP im. Władysława Jagiełły nr 18 w Tychach, pozwoliła na wysunięcie wnioski o występowaniu wyraźnego wpływu reklam na preferencje produktowe oraz zachowania konsumenckie dzieci. Najważniejszym rezultatem badań było wykazanie znaczącego wpływu dzieci na decyzje zakupowe rodziców, oraz obniżanie się jego siły wraz z wiekiem dzieci. Okazało się tym samym, iż rodzice poprzez socjalizację konsumencką mogą ograniczać negatywne oddziaływanie reklam na własne dzieci.