Przeglądaj wg Autor "Kozina, Andrzej"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 26
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Analiza efektywności fuzji na przykładzie BRE Banku S.A i Banku Handlowego w Warszawie S.A(2000) Sobków Paweł; Kozina, AndrzejCelem pracy jest analiza efektywności fuzji na przykładzie BRE Banku S.A i Banku Handlowego w Warszawie S.A. Opisano istotę i motywy fuzji i przejęć przedsiębiorstw oraz analizę kandydata do nabycia wraz z analizą strategiczną i analizą zdolności kandydata do generowania zysku. Przedstawiono analizę opłacalności nabycia, maksymalizację wartości przedsiębiorstwa, kryteria opłacalności nabycia oraz kluczowe elementy wyceny przedsiębiorstwa. Scharakteryzowano Bank Handlowy w Warszawie S.A. i BRE Bank S.A. Opisano genezę połączenia obydwu banków, korzyści z tego wynikające oraz warunki połączenia. Zaprezentowano wybrane prognozy nowopowstałego Banku Handlowego dotyczące m.in. zysku netto, oszczędności kosztów, zmianie stosunku zysku do wariantu działalności samodzielnej, porównano kursy rynkowe akcji oraz opisano przyczyny zawieszenia fuzji obu banków.Pozycja Analiza możliwości powiązania kapitałowego spółek NFI na przykładzie ZNTK S.A. Nowy Sącz oraz ZNTK S.A. Mińsk Mazowiecki(2000) Oracz Hubert; Kozina, AndrzejCelem ogólnym niniejszej pracy jest analiza i przedstawienie istotnych czynników powodujących konieczność modyfikacji strategii przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu procesu organizacji powiązania kapitałowego spółek. Celem szczegółowym jest opracowanie koncepcji powiązania kapitałowego spółek, uwzględniającej motywy zidentyfikowane w celu ogólnym a w szczególności: 1.możliwości powiązania kapitałowego, 2.uwarunkowań prawnych realizacji procesu, 3.analizy niektórych efektów powiązania kapitałowego (rynkowych i finansowych, B&R), 4.analiza społecznych aspektów powiązania kapitałowego. Celem pracy jest również zarekomendowanie zmian w strategii w aspekcie proponowanych powiązań kapitałowych na tle polityki NFI.Pozycja Analiza skuteczności systemu controllingu w przedsiębiorstwie Optimus S.A.(2001) Korcz Sylwia; Kozina, AndrzejCelem niniejszej pracy jest przedstawienie i zastosowanie wybranych metod analizy skuteczności systemu controllingu na przykładzie firmy OPTIMUS S.A. Ocena środowiska controllingowego oraz sytuacji poszczególnych centrów zysków pozwoli na wyznaczenie skutecznej i efektywnej metody zarządzania potencjałem finansowym firmy. Wyznaczenie odpowiedniej metodologii postępowania pozwoli jasno określić istotne problemy związane z polityką finansową oraz powiązać je z możliwościami szeroko rozumianego systemu kontroli finansowej. Hipoteza pracy: Analiza skuteczności systemu controllingu w firmie OPTIMUS S.A. pozwala na osiągnięcie zamierzonych celów przedsiębiorstwa, do wykrywania zagrożeń oraz do jak najszybszego ich niwelowania. Pozwala również przedsiębiorstwu panować nad sytuacją rynku. Autorka w pracy weryfikuje słuszność postawionej hipotezy.Pozycja Analiza strategiczna firmy produkcyjno-handlowej "Steskal"(2000) Trzópek Mirosław; Kozina, AndrzejCelem pracy jest analiza strategiczna firmy produkcyjno-handlowej "Steskal". Przedstawiono wymiar analizy strategicznej i rodzaje strategii marketingowych oraz zaprezentowano F.P.H. „Steskal” – charakterystykę działalności i otoczenia. Omówiono zastosowanie analizy strategicznej na F.P.H. „Steskal”.Pozycja Analiza stylów przywództwa w małej i dużej firmie na przykładzie Telekomunikacji Polskiej S.A. ZT w Nowym Sączu i Paramu S.C. w Nowym Sączu(2000) Salwa Agnieszka; Kozina, AndrzejPrzedmiotem badań jest Telekomunikacja Polska S.A. Zarząd Terenowy w Nowym Sączu. TP S.A. to monopolistyczna firma telekomunikacyjna, posiadająca 408 jednostek organizacyjnych, w tym 103 jednostki ze statusem pracodawcy. W ramach struktury organizacyjnej TP S.A. funkcjonuje podział terytorialny na 10 okręgów w ramach których funkcjonują jednostki świadczące bezpośrednio usługi i prowadzące działalność eksploatacyjną oraz jednostki wspierające działalność podstawową. System zarządzania jest scentralizowany. Obecnie TP S.A. przejdzie największą, z zastosowanych, restrukturyzację, które bezpośrednio dotyczyć będzie systemu zarządzania. Drugą badaną firmą jest Param S.C. w Nowym Sączu zajmująca się działalnością poligraficzna-wydawniczą. Jest to stosunkowo niewielka firma, bo licząca zaledwie 26 osób. Param stanowi klasyczny przykład rozwijającej się organizacji, w której pojawia się problem delegowania uprawnień. System zarządzania jest podporządkowany właścicielom i ich preferencjom. Celowo zostały wybrane firmy duża i mała aby porównać rangę ważności przywództwa w obydwu przypadkach oraz wskazać potrzebę przywódczych postaw zarządzających w procesie kierowania firmami. Celem ogólnym pracy jest identyfikacja stylu przywództwa w badanych firmach i odniesienie go do warunków w jakich zarządzający działają. Hipoteza pracy brzmi: obecnie panuje kryzys przywództwa. Obserwując współczesne style zarządzania zauważyć można, że panuje kryzys przywództwa, polegający na niedostosowywaniu się do zmieniających się standardów. W Polsce nie ma tradycji przywództwa i często zarządzanie traktowane jest jako przywilej, który jeżeli się ma, można dowolnie wykorzystać. Dyrektorzy rozwijających się firm często zapominają o delegowaniu uprawnień, inwestowaniu w kapitał ludzki i kształtowaniu postaw kierowniczych. Te ostatnie bywają tłumione z obawy przed utratę władzy. Pracownicy pozbawiani są szansy wykonania tego, czego się od nich wymaga, ponieważ przywódcy nie umożliwiają swoim podwładnym wykorzystania wszystkich ich możliwości.Pozycja Analiza systemu zarzadzania jakością na przykładzie Spółki Akcyjnej OPTIMUS(2000) Warchał Tadeusz; Kozina, AndrzejW gospodarce rynkowej sukces lub porażka firmy zależą od jakości jej funkcjonowania, a w szczególności od jakości oferowanych produktów. Poziom jakości produktów i usług nabywców w pierwszym rzędzie determinuje pozycję rynkową i sukces każdego wytwórcy. Rynkową siłę napędową do tworzenia systemu działań projakościowych w przedsiębiorstwach jest konkurencja o pozycję na rynku. Zarządzanie jakością jest możliwe wtedy, gdy jakość zostanie potraktowana w kategoriach celu, narzędzia i obiektu zarządzania. Zatem, pierwotnym zadaniem menedżerów jest zaprojektowanie i wdrożenie systemu zarządzania jakością w organizacji, zdolnego do spełnienia funkcji i osiągania celów jakościowych, system ten może występować w zróżnicowanych formach organizacyjnych i mieć różny zakres oddziaływania. W najbardziej rozwiniętej formie obejmuje całość systemu zarządzania organizacji. Firma Optimus S.A. jest największą firmą IT na polskim rynku działającą jako dostawca rozwiązań internetowo – informatycznych. Spółka jest właścicielem najpopularniejszego w Polsce portalu internetowego onet.pl. Od wielu lat zajmuje również pozycję niekwestionowanego lidera w produkcji komputerów i urządzeń elektronicznych. W roku 1994 jako pierwsza firma z branży IT zadebiutowała na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Optimus to także, według niezależnych badań, jedna z najlepiej rozpoznawalnych i uznanych marek w Polsce. Cel ogólny pracy to analiza systemu zapewnienia jakości w Firmie OPTIMUS S.A. oraz sformułowanie wniosku w jakim stopniu wprowadzenie norm ISO przyczyniło się do sukcesu nowosądeckiej Spółki.Cele szczegółowe to: • Charakterystyka Przedsiębiorstwa OPTIMUS S.A. • Określenie zakresów znaczeniowych jakości • Analiza systemu zarządzania jakością w Spółce • Analiza wewnętrznych audytów jakości • Określenie roli dokumentacji w systemie zarządzania jakością • Opis działań korygujących i zapobiegawczych. Uzyskanie przez Firmę OPTIMUS S.A. w Nowym Sączu certyfikatu na system jakości wg norm ISO jest urzędowym potwierdzeniem wiarygodności firmy, sygnałem dla kontrahenta, że ma do czynienia z solidnym partnerem gwarantującym stabilny poziom jakości w zakresie określonym w certyfikacji.Pozycja Dobór instrumentów aktywizacji sprzedaży na przykładzie oleju silnikowego „Super Motor Oil”, produktu Rafinerii „Jasło” S.A.(2000) Litka Bartosz; Kozina, AndrzejNajbardziej dynamicznie rozwijającą się dziś częścią marketingu jest aktywizacja sprzedaży produktów. Zadaniem jej jest informowanie, przekonywanie i skłanianie nabywcy do kupna produktu oraz wspieranie procesów sprzedaży. Stanowi ona podstawową formę komunikacji marketingowej. Celem aktywizacji sprzedaży jest zwiększenie popytu, stawianie czoła konkurencji, usprawnianie produkcji i dystrybucji. Działania związane z aktywizacją sprzedaży należy kierować nie do wszystkich i nie do przypadkowego nabywcy, ale do potencjalnych i taktycznych nabywców produktu. Jest ona wtedy bardziej efektywna. Problem badawczy podjęty w niniejszej pracy to zagadnienia związane z odpowiednim doborem instrumentów aktywizacji sprzedaży dla oleju silnikowego „Super Motor Oil” produktu Rafinerii ‘Jasło’ S.A. Obszarem badań objęte zostaną takie zagadnienia jak reklama, public relations, sponsoring – czyli instrumenty oddziałujące bezpośrednio na konsumenta oraz instrumenty oddziałujące bezpośrednio na produkt a więc promocja sprzedaży i sprzedaż osobista. Wyszczególnione instrumenty aktywizacji sprzedaży mają za zadanie pełnić funkcję komunikacyjną przedsiębiorstwa z otoczeniem oraz funkcję wspierania procesów sprzedaży w odniesieniu do produktów rafinerii opatrzonych marką Jasol.Celem ogólnym przeprowadzonych badań jest systematyka zagadnień związanych z tematyką instrumentów aktywizacji sprzedaży oraz propozycja autora w zakresie ich doboru dla oleju „Super Motor Oil”. Cele szczegółowe to: 1.Prezentacja i dokładne omówienie każdego z instrumentów aktywizacji sprzedaży, 2.Przedstawienie zagadnień dotyczących kształtowania strategii aktywizacji sprzedaży, 3.Określenie specyfiki rynku olejowego w Polsce, 4.Próba zaprojektowania nowego programu aktywizacji sprzedaży dla oleju silnikowego „Super Motor Oil” , 5.Dokonanie analizy przeprowadzonych badań i sformułowanie wniosków oraz zaleceń odnośnie badanego przedsiębiorstwa. Teza, postawiona przez autora niniejszej pracy brzmi: „odpowiedni dobór instrumentów aktywizacji sprzedaży jest niezbędnym elementem sprawnego i efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej” i którą w tej pracy postaram się udowodnić.Pozycja E-commerce jako kanał dystrybucji na przykładzie Optimus S.A(2000) Solecki Piotr; Kozina, AndrzejCelem pracy jest prezentacja e-commerce jako kanału dystrybucji na przykładzie Optimus S.A. Nakreślono identyfikację problemu badawczego oraz przedstawiono metody komercyjnego wykorzystania Internetu. Dokonano analizy usług informatycznych firmy Optimus S.A oraz przedstawiono strategię e-commerce w badanym przedsiębiorstwie.Pozycja Finansowanie inwestycji przez leasing na przykładzie "Petpol Leasing"(2001) Bartkowska Magdalena; Kozina, AndrzejOd kilku lat rozwija się w Polsce nowa dziedzina gospodarki – leasing. W rozwiniętych gospodarczo krajach leasing uchodzi za bezpieczniejszą i tańszą od tradycyjnego kredytu formę finansowania przedsiębiorstwa. Dlatego leasingiem finansuje się do 25% inwestycji w krajach z rozwiniętą gospodarką rynkową. W porównaniu z innymi krajami w Polsce ta forma finansowania dopiero się rozwija. Do roku 1998 był to bardzo dynamiczny rozwój, powstawało bardzo dużo instytucji zajmujących się tą dziedziną gospodarki. W tym okresie powstało około 400 firm leasingowych. Leasing był bardzo popularną formą finansowania inwestycji, pomimo braku jakichkolwiek regulacji prawnych. Od 1999 roku widać powolny spadek zainteresowania leasingiem między innymi z powodu pogłębiającego się kryzysu w gospodarce polskiej. Obecnie umowy leasingu dzięki ustawie z dnia 9 grudnia 2000 roku są umowami nazwanymi, ale nadal brak jest regulacji podatkowych dotyczących tej formy finansowania inwestycji. Dlatego dla klientów taka transakcja jest zbyt skomplikowana pod względem prawnym jak i ekonomicznym. Ograniczenia prawne nie pozwalają na korzystanie z tego sposobu finansowania inwestycji przez wielu potencjalnych klientów. Częste zmiany przepisów podatkowych zniechęcają jednostki gospodarcze do korzystania z tej formy finansowania inwestycji przez co rozwój firm leasingowych jest ograniczony. Niniejsza praca ma na celu przybliżenie istoty leasingu, porównanie jego rodzajów oraz ukazanie różnic pomiędzy leasingiem i kredytem bankowym. Przedstawia również zjawisko to w ujęciu ekonomiczno – prawnym. Praca składa się z siedmiu rozdziałów, w których przedstawiane kolejno zagadnienia związane są z funkcjonowaniem leasingu w gospodarce rynkowej.Pozycja Identyfikacja powiązań między sytuacjami negocjacyjnymi(Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University w Nowym Sączu, 2009) Kozina, AndrzejThe objective of the paper is to discuss the issue of identifying links between negotiations within a company. Such an identification constitutes a substantial step of negotiation planning process. Firstly, the place and role of that identification within negotiations planning process were described. Secondly, the typology of links between negotiation situations is presented. Thirdly, the necessary activities stemming from those links were listed. Summing up the paper, the subsequent areas of research are pointed out.Pozycja Koncepcja biznes planu uruchomienia wyparki do produkcji pasz w Spółce Akcyjnej "Prodrol" w Bogdańczowicach(2000) Kuś Katarzyna; Kozina, AndrzejCelem głównym pracy było: Opracowanie koncepcji biznes planu, czyli szczegółowego przeanalizowania dotychczasowej i perspektywicznej działalności spółki PRODROL S.A. w Bogdańczowicach.Cele szczegółowe to: analiza spółki PRODROL pod katem: profilu i zakresu działalności, sfery technicznej, sfery marketingowej, sfery finansowej. W pracy postawiono nastepujace hipotezy: 1.Proces przygotowania biznes planu oraz myśl włożona w tę pracę, zmusza do obiektywnego, krytycznego, pozbawionego emocji, kompleksowego spojrzenia na przedsięwzięcie gospodarcze 2.Produkt gotowy- biznes plan- jest narzędziem operacyjnym, które w przypadku odpowiedniego zastosowania, pomoże zarządzać firmą i zapewnić jej sukces 3.Gotowy biznes plan jest źródłem informacji dla innych osób i stanowi podstawę do opracowania ewentualnej propozycji finansowej Procesu nie da się przecenić. Zajmując obiektywne stanowisko w ocenie, naszej proponowanej działalności, możemy dostrzec punkty słabe i mocne, precyzyjnie określić potrzeby, które moglibyśmy inaczej przeoczyć, zauważyć we wczesnym etapie możliwości i w optymalny sposób zaplanować osiągnięcie naszych celów. Biznes plan pomoże nam uniknąć rozpoczęcia działalności, która jest z góry skazana na porażkę. Biznes plan stanowi źródło informacji dla innych osób - szczególnie dla inwestorów lub kredytodawców. Kompleksowy plan, można szybko przekształcić w kompletną propozycję finansowania, która spełni wymagania większości kredytodawców.Pozycja Koncepcja restrukturyzacji organizacyjnej ZPOW "Pektowin" w Jaśle.(2000) Gajecki Andrzej; Kozina, AndrzejPrzemiany społeczno-gospodarcze, jakie dokonują się w Polsce, stawiają firmom poważne wyzwania. W otoczeniu przedsiębiorstw nastąpiła całkowita zmiana „reguł gry”. Gospodarka rynkowa wymaga od przedsiębiorstw elastyczności działania i umiejętności jego dostosowania się nie tylko do zmian już zaistniałych na rynku, ale również do przewidywalnych lub oczekiwanych.Proces restrukturyzacji konkretnego przedsiębiorstwa jest procesem wyjątkowym, silnie osadzonym w kontekście działania. Nie ma więc jednego uniwersalnego modelu restrukturyzacji przedsiębiorstw. Podczas przygotowania i realizacji procesu stosuje się jedynie podobne reguły postępowania, natomiast szczegółowe rozwiązania będą zależały od specyficznych uwarunkowań konkretnego przedsiębiorstwa.Celem pracy jest opracowanie koncepcji restrukturyzacji organizacyjnej dla ZPOW „PEKTOWIN” w Jaśle. Program ten ma przywrócić przedsiębiorstwu elastyczność działania i umiejętności dostosowywania się jego nie tylko do zmian już zaistniałych na rynku, ale również do przewidywanych lub oczekiwanych.Pozycja Metodyka wyceny przedsiębiorstw na podstawie "Build Inc." Sp. z o.o. w Mieszkowie(2001) Kłosowski Krzysztof; Kozina, AndrzejPodstawowym celem niniejszej pracy jest przedstawienie różnych metod wyceny przedsiębiorstw w zależności od okoliczności, które to wpłynęły na potrzebę dokonania takiego procesu. Klasycznymi powodami wymuszającymi przeprowadzenia wyceny są: transakcje kupna – sprzedaży, fuzje i przejęcia, podział firmy, likwidacja, wniesienia firmy w formie aportu, podwyższenie kapitału, ustalenie wartości ubezpieczenia, itd. Autor przedstawia istotę, cele, funkcje i metody wyceny przedsiębiorstw. Dokonana zostanie wycena przedsiębiorstwa sposobami będącymi w zakresie metod: dochodowych, majątkowych, mieszanych, porównawczych. Wybór metody wyceny determinują także określone czynniki, wśród których do najważniejszych należą: cel wyceny, aktualny stan gospodarki i prognozy jej rozwoju, stan rynku papierów wartościowych, specyfika branży oraz indywidualne cechy wycenianego przedsiębiorstwa. Nie bez znaczenia są również lokalne warunki, jakie występują w jego otoczeniu (ilość i jakość dostępnych informacji o przedmiocie wyceny, stan i perspektywy branży, stan i perspektywy rozwoju, sytuacja ekonomiczno – finansowa przedsiębiorstwa, przedmiot działalności gospodarczej).Pozycja Miejsce i rola kadry kierowniczej w procesie zmian reorganizacyjnych w Telekomunikacji Polskiej S.A.(2000) Tarnowska Katarzyna; Kozina, AndrzejObiektem badań będzie kadra kierownicza TP S.A. średniego i niższego szczebla zarządzania w Obszarze Telekomunikacji w Nowym Sączu. Zakres poruszanej problematyki spowodował konieczność sięgania do różnych źródeł informacji. Starano się skorzystać z publikacji naukowych i literatury na temat zarządzania zmianą, procesu zmian i miejsca kadry kierowniczej w tym procesie. Innym źródłem będą opinie osób zajmujący się praktycznie restrukturyzacją, a więc biorący czynny udział w tym procesie i profesjonalnie go wspomagający - pracownicy TP S.A. Celem ogólnym niniejszej pracy jest zaprezentowanie w świetle wybranych koncepcji teoretycznych oraz badań własnych miejsca i roli kadry kierowniczej w sytuacji zmian organizacyjnych. Szczególne znaczenie dla realizacji celu ogólnego pracy są badania empiryczne nad kadrą kierowniczą, ukierunkowane na:1. ocenę umiejętności wdrażania zmian, 2. charakterystykę postaw w procesie zmian.Pozycja Multiparty Negotiations – Research Problems Formulation(Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz, 2012) Kozina, AndrzejThe objective of this paper is to identify crucial research problems occurring in multiparty negotiations. The formulation of those problems is necessary to elaborate methodological framework for the analysis of such negotiations, in order to find effective tools of conducting them. Firstly, the general idea of multiparty negotiations was presented, pointing out their features in comparison with typical, two-party (bilateral) negotiations. Secondly, in the subsequent parts of the paper, crucial research problems of multiparty negotiations analysis were characterized, according to the dimensions of complexity of such negotiations, namely: informational and computational, social, procedural and strategic ones. Moreover some potential solutions to those problems were suggested as well. Summing up the paper, the subsequent areas of research were pointed out.Pozycja Negocjacje w sprawie zakupu maszyny dziewiarskiej przez firmę „Oczko” S.c. od partnera niemieckiego(Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University w Nowym Sączu, 1998) Kozina, Andrzej; Węgrzyński, TadeuszPrzedstawiony przypadek stanowi przykład negocjacji handlowych rzadziej spotykanych w praktyce niż typowe pertraktacje w zakresie kupna - sprzedaży produktów lub usług, gdyż dotyczy negocjacji w zakresie inwestycji. Ich przedmiotem jest maszyna dziewiarska, w roli nabywcy występuje polska firma dziewiarska "Oczko" S.c., natomiast dostawcą jest firma niemiecka.Pozycja Opracowanie Zrównoważonej Strategicznej Kart Wyników dla Rafinerii Nafty "Glimar" S.A. w Gorlicach(2001) Sztokało Iwona; Kozina, AndrzejStrategiczna karta wyników pozwala wszystkim pracownikom zrozumieć, czym jest strategia i czemu ona służy. Strategie firm są często bardzo ogólne i nie można ich przełożyć na konkretne działania, a karta wyników opisuje strategię prostym, a zarazem precyzyjnym językiem mierników jej realizacji, dzięki czemu realizacja strategii koncentruje się na osiąganiu wyznaczonych wartości mierników. Nie bez znaczenia w przypadku karty wyników jest również fakt, że pozwala ona spojrzeć na firmę kompleksowo, z różnych punktów widzenia. Równoważy ona interesy i cele długoterminowe z krótkoterminowymi, finansowe z niefinansowymi, często sprzeczne ze sobą. Strategiczna zrównoważona karta wyników jako nowe narzędzie zarządzania pozwala ponadto powiązać różne inicjatywy i działania prowadzone wewnątrz firmy i ukierunkować je na realizację wspólnych celów. Pozwala skonsolidować wysiłki związane z zarządzaniem wartością firmy i wynikami finansowymi (perspektywa finansowa), zarządzaniem efektywnością działań rynkowych (perspektywa klienta), zarządzaniem efektywnością procesów wewnętrznych i ich jakością (perspektywa procesów wewnętrznych) jak również przyszły rozwój (perspektywa rozwoju). Celem niniejszej pracy jest podjęcie próby skonstruowania strategicznej karty wyników dla Rafinerii Nafty „GLIMAR” S.A w Gorlicach oraz przedstawienie, jak i na ile to nowe narzędzie zarządzania, tak już popularne zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie Zachodniej sprawdzi się w polskich warunkach funkcjonowania firmy. Przedstawiono podstawy teoretyczno – metodologiczne zrównoważonej strategicznej karty wyników, oraz dokonano charakterystyki i oceny bieżącej sytuacji badanej firmy. Opracowano i opisano przebieg implementacji strategicznej karty wyników.Pozycja "Product Placement" jako efektywna forma reklamy produktu w filmie fabularnym(2001) Florek Grzegorz; Kozina, AndrzejGłównym problemem badawczym niniejszej pracy jest uzyskanie odpowiedzi na pytanie - Jaki powinien być i czym tak naprawdę jest efektywny product placement ?.Jako obiekt badań niniejszej pracy należy wymienić zjawisko stosowania nazwy produktu bądź też samego produktu w filmie fabularnym w celu jego promowania. Zjawisko to powszechnie określane jako product placement będzie naszym obiektem badań. Obiekt ten będzie sumą poszczególnych elementów składających się na product placement takich jak: gotowy film zawierający promowany produkt, sam produkt, przedsiębiorcy, producenci filmowi, agencje product placement, widzowie, scenarzyści (osoby mające największy wpływ gdzie i jak dany produkt zostanie umiejscowiony w przygotowywanym filmie) oraz inne pośrednie elementy które nie zostały wymienione. Celem nadrzędnym pracy jest analiza procesu product placement oraz przeanalizowanie zasadności stosowania tej formy reklamy na podstawie wybranych przykładów. Jako cele szczegółowe należy wymienić: 1.Klarowne zdefiniowanie czym jest a czym nie jest product placement; 2.Przeanalizowanie zagadnienia - jak powinien być zorganizowany proces opracowywania i wdrażania product placement; 3. Jakie powinny być relacje pomiędzy producentem filmowym (reżyserem) a dostawcą produktu (przedsiębiorcą); 4. Jak możemy badać skuteczność stosowania product placement; 5.Na podstawie wyników badań skuteczności product placment autor stara się uzyskać odpowiedz na pytanie - Kiedy odbiorca reklamy (widz kinowy) pozytywnie ocenia tę formę reklamy a kiedy ją po prostu nie akceptuje i odrzuca?. Przeanalizować i przedstawić przykłady product placement z Polski i z zagranicy; Odpowiedzieć na pytanie jakie korzyści a jakie zagrożenia wynikają że stosowania product placement.Pozycja Role i uprawnienia reprezentantów w negocjacjach w kategoriach teorii agencji(Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University w Nowym Sączu, 2007) Kozina, AndrzejThe paper aims at pointing out the possibilities of applying agency theory to the description and analysis of representation problem within corporate negotiations. Therefore the basic ideas of agency theory have been characterized at first. Then, by applying that theory the suggestions for solving two particular issues stemming from the representation problem in negotiations were discussed. Namely, the roles played by an agent in negotiations were described as well as the rules of delegating authority (commitment power) to the representative were presented.Pozycja Strategia marketingowa gabinetu kosmetycznego "Iwona" w Szczytnie(2001) Mazur Katarzyna; Kozina, AndrzejProblemem, który autorka starała się przeanalizować jest strategia marketingowa gabinetu kosmetycznego ”Iwona”. Gabinet ów jest usytuowany w Szczytnie, gdzie cieszy się renomą i uznaniem wśród mieszkańców, jednakże jego rozwój zatrzymał się na pewnym etapie. Autorka analizuje dotychczasową sytuację i na podstawie uzyskanych informacji udziela odpowiedzi na podstawowe pytanie stawiane przez właścicielkę gabinetu „ co można zrobić, aby zachęcić więcej klientów do korzystania z usług gabinetu kosmetycznego”. Cel głównym niniejszej pracy jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób można zwiększyć liczbę klientów korzystających z usług gabinetu kosmetycznego „Iwona”. Z kolei celami szczegółowymi będą: sposoby ulepszenia usługi oraz wykreowanie wizerunku firmy.