Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text
Stały URI dla kolekcji
Przeglądaj
Przeglądaj Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text wg Autor "Białas, Franciszek"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Edvir - Platforma wspomagająca przeprowadzanie zdalnych lekcji w oparciu o komunikację audiowizualną(2012-02-18 00:07:59) Sawaściuk, Łukasz; Białas, FranciszekE-learning – jest zelektronizowaną formą nauczania, gdzie tradycyjne metody dydaktyki wspierane są przez nowoczesne urządzenia takie jak komputery osobiste, sprzęt mobilny, Internet oraz wszelkiego rodzaju elektroniczne nośniki danych. Systemy e-learning’owe najczęściej są jednym z elementów tradycyjnych kursów, jednak z racji swoich ogromnych możliwości stanowią trzon nauczania tuż obok typowych spotkań. Najnowsze platformy pozwalają na przeprowadzanie szkoleń i ukończenie kursów wraz z egzaminem w pełni zdalnie, zaletą takich kursów jest dostosowanie tempa nauczania do indywidualnych predyspozycji oraz nie jest uzależnione od miejsca zamieszkania. Szkolenia zdalne za pośrednictwem Internetu mają nieograniczony obszar działania, co zwiększa ich popularność. Z ekonomicznego punktu widzenia usługi e-learning’owe są tańsze zarówno dla usługodawcy, jak i usługobiorcy. Pozwalają na ograniczenie personelu nienaukowego uczelni, lokali do przeprowadzania zajęć, a ze strony kursanta nie generują kosztów podróży lub zmiany miejsca zamieszkania. Niskie koszty prowadzenia kursów sprzyjają zwiększeniu ich ilości i różnorodności. Celem projektu było stworzenie podstaw do systemu przeprowadzania zdalnych lekcji łączącego w sobie szeroką dostępność oraz swobodę w korzystaniu z kursów za pośrednictwem Internetu, z komunikacją audiowizualną, aby nie utracić w swym przekazie elementów typowo ludzkich, tak mocno zakorzenionych w naszej naturze jako podstawowych form przekazywania wiedzy. Następnymi celami było zapewnienie pełnej funkcjonalności dla przeprowadzania typowych wykładów, prac grupowych, zadawania pytań oraz dystrybucji materiałów do zajęć. Cały system powinien być łatwy w obsłudze i zarządzaniu, a ze strony użytkowników dostępny na różnych platformach i systemach operacyjnych.Pozycja Przygotowanie i realizacja filmu animowanego "Mr Spaceman" wykonanego w stylistyce "Low Poly"(2014-07-31 09:29:58) Antosiewicz, Maciej; Białas, FranciszekFilm przedstawia przygody pewnego dostawcy który musi sprostać nietypowemu zadaniu. Animacja została utrzymana w stylistyce „Low Poly” i osadzony w tematyce science fiction.Pozycja Vego 3D – projekt gry społecznościowej 3D w środowisku przeglądarki internetowej(2012-02-06 13:22:47) Raszyk, Łukasz; Białas, FranciszekCelem niniejszej pracy było nie tylko stworzenie podstaw do zbudowania dużej gry sieciowej, ale także udowodnienie, że jest to możliwe do osiągnięcia przy sporych ograniczeniach czasowych i narzędziowych, niezbyt dużej wiedzy z tej dziedziny oraz nawet możliwe do zrealizowania przez jedną osobę. Jeszcze niedawno wydawało się to całkiem nieprawdopodobne, aby produkcje MMO były tworzone przez małe zespoły, gdyż projekty na tę skalę wymagają ogromnych środków czasowych, finansowych oraz odpowiedniego zaplecza technicznego i osobowego. Jednak zastosowanie właściwych technologii, które wspomagają pracę, zawierają wiele gotowych rozwiązań i pozwalają tworzyć szybko i wygodnie optymalizuje pracę i pomaga skupić się na budowie mechaniki i rozwijaniu koncepcji projektu. To właśnie odpowiedni dobór narzędzi przyczynił się do realizacji i ukończenia założonych celów. Najlepszą rekomendacją i oceną tej pracy jest fakt, iż większość zastosowanych w niej rozwiązań stało się już bazą dla komercyjnego produktu (tzw. startupu), który został uruchomiony pod koniec 2011 roku. W związku z tym, wiele rozwiązań technicznych w Vego 3D zostało wypracowanych wcześniej, zanim doszło do realizacji niniejszej pracy dyplomowej. To również pokazuje jak szeroki temat obejmuje ta praca i ile czasu zostało poświęconego zgłębieniu wszystkich opisanych w pracy rozwiązań, których i tak znaczna część została zastąpiona przez inne, nowsze technologie.