Przeglądaj wg Autor "Wiktor, Jan W."
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 21
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Analiza i ocena systemu dystrybucji przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym na przykładzie firmy Polo w Tychach(2008) Kaniuk Bartłomiej; Wiktor, Jan W.Dystrybucja jest jedną z zasadniczych funkcji realizowanych w każdym przedsiębiorstwie. Działania te są elementem marketingu firmy i decydują o rynkowej dostępności danego produktu. Zakres działań dystrybucyjnych może być rozmaicie realizowany, o czym decyduje ogólna strategia przedsiębiorstwa. Współczesne firmy mogą wykorzystywać różnorodne kanały dystrybucyjne, łączyć je ze sobą, stosować rozmaite rozwiązane w przepływie towarów, informacji i środków finansowych. Szczególne wyzwania stoją jednak w przypadku firm działających na międzynarodowych rynkach. W przypadku umiędzynarodowienia działalności pojawia się bowiem wiele rozmaitych problemów. Wiele rozwiązań z jednego rynku nie da się bezpośrednio przenieść gdzie indziej. Często pojawiają się także bariery rynkowe i prawne, odmienności w zakresie zachowań klientów, odmienna specyfika infrastruktury itd. Wszystkie te problemy należy uwzględnić w formułowaniu działań dystrybucyjnych i logistycznych. Sprawia to, że dystrybucja międzynarodowa jest znacznie bardziej złożona, niż w przypadku tej, realizowanej tylko na terenie jednego państwa. W warunkach gospodarki rynkowej i związanej z tym silnej konkurencji firm, poszukuje się ciągle metod podniesienia efektywności ich funkcjonowania, co objawia się zazwyczaj w redukcjach zbędnych kosztów oraz w innowacjach organizacyjnych i funkcjonalnych. Poszukiwanie zmian ma pełne uzasadnienie – tylko wtedy firma może na rynku zaoferować produkt po atrakcyjniejszej cenie niż konkurencja. Celem pracy jest analiza i ocena działań dystrybucyjnych w wymiarze międzynarodowym firmy Polo w Tychach. Firma ta działa w branży produktów elektroinstalacyjnych. Dynamiczny rozwój firmy sprawił, że rozwinęła ona także działalność na terenie innych państw.Pozycja Analiza produktów ubezpieczeń na życie. Na przykładzie wiodących na polskim rynku firm ubezpieczeniowych(2004) Patora, Piotr; Wiktor, Jan W.Praca ma na celu analizę produktów ubezpieczeń na życie oferowanych przez wiodące na polskim rynku towarzystwa ubezpieczeniowe. Przedstawiono podstawowe definicje, a także funkcje, strukturę i rodzaje ubezpieczeń. Zaprezentowano cele i funkcje zarządzania, oraz modele struktury organizacyjnej firmy ubezpieczeniowej. Opisano marketing produktów ubezpieczeniowych i jego znaczenie. Przedstawiono zagadnienia związane z produktem ubezpieczeniowym, jego ceną, dystrybucją i promocją oraz dokonano ogólnej charakterystyki ubezpieczeń na życie. Dokonano oceny ofert produktowych PZU Życie S.A., Amplico Life S.A., Commerial Union S.A., ING Nationale Nederlanden S.A. Omówiono rozwój polskiego rynku ubezpieczeń oraz przedstawiono charakterystykę konkurentów ubezpieczeń na życie.Pozycja Autopromocja agencji Public Relations na podstawie Agencji Euro M(2007) Gleń Maciej; Wiktor, Jan W.Warunki panujące na rynku gospodarczym, stawiają firmy w sytuacjach, w których muszą podejmować konkretne decyzje ściśle związane z ich wizerunkiem, aby odnieść sukces w swojej dziedzinie. Tradycyjne zarządzanie firmą często już nie wystarcza, dlatego też coraz bardziej powszechnie stosuje się działania w zakresu public relations, aby w jak najlepszy, pozytywny sposób wykreować przedsiębiorstwo w danym otoczeniu. Celem pracy jest ukazanie istoty i funkcji, narzędzi działań public relations, ich znaczenia podczas kształtowania kampanii PR, czego wynikiem może być bardzo ważna dla przedsiębiorstwa autopromocja. Opisane w teoretycznej części pracy rozważania zostały poparte praktycznym zastosowaniem instrumentów public relations w agencji PR, we Wrocławiu.Pozycja Dystrybucja jako element marketingu małej firmy na podstawie przedsiębiorstwa produkcyjno handlowo usługowego Domarex w Częstochowie(2005) Imiołczyk Karolina; Wiktor, Jan W.W zespole działań marketingowych przedsiębiorstwa istotne miejsce zajmuje dystrybucja. Obejmuje ona wszelkie decyzje oraz czynności związane z udostępnianiem wyprodukowanych wcześniej produktów finalnym nabywcom. Stanowi również ważny instrument oddziaływania na rynek oraz jest bezpośrednio odpowiedzialna za zapewnienie konsumentom możliwości nabycia produktów w odpowiednim czasie, miejscu, warunkach, ilości i po najniższej cenie. Dystrybucja powinna sprawić, by produkty były sprzedawane w warunkach, które stwarzają możliwości łatwego do nich dotarcia, skorzystania z najatrakcyjniejszej ceny, a oprócz tego, zaoferowaniu klientowi komfortu zakupu poprzez usługi posprzedażowe jak darmowa dostawa, montaż czy serwis. W ramach dystrybucji wyróżnić można dwa podstawowe obszary decyzyjne. Pierwszym z nich są kanały dystrybucji, czyli sposób w jaki produkty są sprzedawane, oraz dystrybucja fizyczna, zwana inaczej logistyką, czyli określenie sposobu przepływu towarów przez poszczególne ogniwa łańcucha. Zagadnienia te są przedmiotem rozważań w niniejszej pracy. Części praktycznej podjęte działania miały na celu identyfikację oraz ocenę sprawności systemu dystrybucji w firmie Domarex w Częstochowie. Wszystkie niezbędne dane o firmie Domarex zostały udostępnione przez jej właścicieli. Prezentacja obejmuje analizę i ocenę otoczenia konkurencyjnego firmy oraz analiza SWOT, a następnie analizę produktów i rynków firmy, organizacji systemu dystrybucyjnego, wielkości sprzedaży w poszczególnych ogniwach kanałów dystrybucji. Podjęta został próba sporządzenia krytycznej diagnozy systemu dystrybucji przedsiębiorstwa, a całość rozważań kończy sformułowanie zmian.Pozycja Funkcje agencji Public Relations w kształtowaniu komunikacji z rynkiem na przykładzie CAFE PR w Krakowie(2007) Twardawa, Michał Walter; Wiktor, Jan W.Tematem pracy jest rozpoznanie funkcji agencji public relations w kształtowaniu komunikacji z rynkiem na przykładzie agencji Cafe PR z Krakowa. Motywami decydującymi o wyborze pisania pracy z tego zakresu, były przede wszystkim: chęć poszerzenia zdobytej wiedzy podczas studiów magisterskich na temat marketingu oraz public relations, zainteresowania autora tym tematem oraz praktyka studencka, którą odbyłem w agencji public relations Cafe PR. Praktyka pozwoliła autorowi na poznanie schematów funkcjonowania agencji tego typu oraz dała dostęp do danych niezbędnych do części empirycznej pracy magisterskiej. Celem pracy było przeprowadzenie dogłębnej analizy i oceny działań agencji public relations na wszystkich szczeblach współpracy z klientem kluczowym.Pozycja Koncepcja marketingu instytucji non-profit na przykładzie "Westgate Foundation" oraz ośrodka "Mountain Heaven Centre" fundacji "Children in Crisis"(2004) Pastwa, Wioletta; Wiktor, Jan W.Celem pracy jest analiza działalności marketingowej w organizacjach non profit na przykładzie działalności „Westgate Foundation” oraz „Mountain Heaven Centre” fundacji Księżnej Yorku Sary Ferguson „Children in Crisis”. Przedstawiono podstawowe zagadnienia dotyczące organizacji niekomercyjnych - cechy organizacji niedochodowych, ich podział, aspekty związane z procesem zarządzania, regulacje prawne i finansowe aspekty działania, analizę szans i zagrożeń oraz porównanie trzeciego sektora w Polsce i w Irlandii. Opisano specyfikę marketingu w organizacjach niedochodowych ze szczególnym uwzględnieniem marketingu społecznego, strategii marketingowych oraz koncepcji marketingu-mix. Dokonano praktycznej analizy obiektów badawczych z uwzględnieniem zarysu historycznego, bieżącej działalności, finansowych aspektów funkcjonowania jednostek oraz zastosowaniu koncepcji marketingu-mix.Pozycja Konsumencka ocena jakości usług w przedsiębiorstwie na przykładzie ENION S.A. Oddział w Krakowie - Zakład Energetyczny Kraków(2005) Pawłowska, Anna; Wiktor, Jan W.Praca ma na celu ocenę jakości obsługi nabywców w przedsiębiorstwie ENION S.A. Oddział w Krakowie – Zakład Energetyczny Kraków i koncentruje się na jakości usług, jako jednym z podstawowych czynników funkcjonowania przedsiębiorstw, nie tylko usługowych, w dzisiejszej gospodarce. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Zagadnienia takie jak charakterystyka, klasyfikacja usług, cele i funkcje marketingu w usługach oraz istota i elementy marketingu – mix w usługach ujęto w rozdziale pierwszym. Rozdział drugi poświęcony został jakości w marketingu usług. Zdefiniowane zostały jakość usługi oraz proces zarządzania przez jakość. Poruszono kwestię marketingowej strategii w zarządzaniu jakością. Przedstawiono również systemy zapewniania jakości usług. Ocena jakości usług nie byłaby możliwa bez przeprowadzenia badań marketingowych, którym poświęcony został w pełni rozdział trzeci. Poza zdefiniowaniem instrumentu oceny jakości usług, jakim są badania marketingowe, przytoczono kwestię znaczenia wyników badań w działalności przedsiębiorstwa usługowego, przedstawiono klasyfikację i obszary badań marketingowych; zwrócono również uwagę na marketingowy proces badawczy. O ocenę jakości usług poproszono klientów Oddziału ENION S.A. w Krakowie – Zakład Energetyczny Kraków. W rozdziale czwartym zostały zawarte informacje dotyczące badanego przedsiębiorstwa. Rozdział ostatni poświęcony został badaniom własnym nad jakością obsługi klienta w przedsiębiorstwie ENION S.A. Oddział w Krakowie. Przedstawiono w nim założenia i wyniki badań, a także dokonano analizy i oceny wyników badań własnych nad jakością obsługi nabywców.Pozycja Kulturowe uwarunkowania marketingu międzynarodowego na przykładzie działalności korporacji McDonald's na rynku rosyjskim(2004) Komoliubio Olga; Wiktor, Jan W.Celem pracy jest prezentacja kulturowych uwarunkowań marketingu międzynarodowego na przykładzie działalności korporacji McDonald’s na rynku rosyjskim. Przedstawiono koncepcję marketingu międzynarodowego – istotę, strategie i narzędzia oraz przedstawiono istotę, rodzaje i znaczenie kultury w marketingu międzynarodowym. Opisano kulturową specyfikę rynku rosyjskiego oraz przedstawiono strategię adaptacji korporacji McDonald’s do uwarunkowań kulturowych rynku rosyjskiego.Pozycja Marketing w instytucjach non profit na przykładzie Stowarzyszenia Artystów i Podróżników Grupa Rosynant w Raciborzu(2005) Kazubski Marcin; Wiktor, Jan W.Celem niniejszej pracy jest wykazanie, iż marketing jest nieodłącznym elementem w zarządzaniu nie tylko przedsiębiorstwem komercyjnym, ale również organizacją typu non profit. Na przykładzie „Stowarzyszenia Artystów i Podróżników - Grupa Rosynant” w Raciborzu przedstawione zostały podobieństwa i różnice w doborze narzędzi marketingowych stosowanych przez organizacje nastawione na zysk oraz te, które skupiają się głównie na problemach społecznych. Starano się także wykazać, iż praktyczne zastosowanie metod marketingowych niesie wiele dobrych skutków dla organizacji pozarządowych, których działania mogą dzięki odpowiednim zabiegom marketingowym stać się szybsze, sprawniejsze, wydajniejsze i skuteczniejsze. Natomiast realizacja przyjętych zadań, jest celem nie tylko przedsiębiorstw komercyjnych, ale wszelkich grup społecznych, w tym stowarzyszeń i grup nieformalnych.Pozycja Plan marketingowy jako instrument zarządzania firmą na przykładzie sanatorium uzdrowiskowego "REVITA" w Muszynie(2004) Handzlik, Marek; Wiktor, Jan W.Celem pracy jest przedstawienie planu marketingowego i roli jaką pełni w przedsiębiorstwie. Przedstawiono funkcje i strukturę zarządzania marketingiem w przedsiębiorstwie, podstawowe zagadnienia dotyczące analizy i oceny sytuacji, planowanie marketingowe, zasady organizowania marketingu oraz jego miejsce w przedsiębiorstwie. Omówiono różne definicje i budowę planu marketingowego, tym takie elementy jak: ocena bieżącej sytuacji marketingowej, analiza problemów i możliwości, określenie celów marketingowych przedsiębiorstwa, planowanie strategii marketingowej, plan działań operacyjnych, prognozowanie sprzedaży i kontrola marketingowa. Opisano istotę, znaczenie i formy lecznictwa uzdrowiskowego oraz sytuację uzdrowisk polskich i turystyki uzdrowiskowej. Zaprezentowano projekt planu marketingowego dla sanatorium „Revita” - szczegółową charakterystykę spółki, jej otoczenie, konkurencję, cele marketingowe i strategię marketingową firmy.Pozycja Polityka cen jako instrument kompozycji marketingowej w przedsiębiorstwie handlowym na przykładzie firm "OYA " i "SUŁKOWSKI" w latach 2001-2003(2004) Machał Tomasz; Wiktor, Jan W.Celem pracy jest zidentyfikowanie i ocena znaczenia polityki cen w kompozycji marketingowej firmy handlowej na przykładzie przedsiębiorstw handlowych branży meblowej. Ukazano problematykę dotyczącą istniejących orientacji rynkowych przedsiębiorstw, ich specyfikacji oraz elementów marketingu stosowanych w przedsiębiorstwach. Przedstawiono cenę jako instrument marketingu, jej istotę oraz wzajemne relacje z pozostałymi elementami mieszanki „mix”. Omówiono politykę cen w przedsiębiorstwie handlowym, przedstawiono cele i kierunki polityki cenowej, zasady i techniki ustalania cen, a także proces kształtowania cen w oparciu o koszty, popyt i konkurencję. Dokonano omówienia polityki rabatów jako formy różnicowania cen w przedsiębiorstwie handlowym. Dokonano analizy i oceny polityki cen w placówkach handlowych branży meblowej w okresie od 2001 r. do 2003 r. na podstawie firm „OYA” i „SUŁKOWSKI” z Nowego Sącza.Pozycja Promocja miasta jako element marketingu terytorialnego na przykładzie miasta Nowy Sącz(2005) Szot Tatiana; Wiktor, Jan W.Niniejsza praca stanowi próbę oceny społecznego odbioru działań promocyjnych Urzędu Miasta Nowy Sącz. Jest na gruncie teoretycznym połączeniem wiedzy dotyczącej marketingu terytorialnego (jego funkcji, założeń, celów i strategii) z poznaniem praktyki podejścia mieszkańców do rodzaju i form komunikowania się Urzędu Miasta Nowego Sącza z nimi. Praca jest wynikiem przeprowadzonych badań marketingowych wśród mieszkańców oraz studentów Wyższej Szkoły Biznesu – NLU. Jej głównym założeniem było poznanie opinii mieszkańców i studentów na temat, w jaki sposób Urząd Miasta promuje Nowy Sącz i czy te działania są skuteczne Praca ta odzwierciedla relacje, jakie zachodzą pomiędzy założeniami marketingu a konkretną instytucją publiczną, która świadczy usługi na rzecz ludności.Pozycja Reklama jako forma komunikacji przedsiębiorstw z rynkiem w opinii społecznej(2005) Załubska Anna; Wiktor, Jan W.Głównym celem niniejszej pracy była analiza struktury społecznych ocen na temat przekazu reklamowego w mediach, a celami szczegółowymi analiza istoty i funkcji reklamy oraz istoty mediów a także analiza mechanizmu percepcji reklam i decyzji zakupowych nabywców. W realizacji tych celów pomocnymi okazały się podstawowe hipotezy (pytania badawcze) a mianowicie: 1. Jak reklama w mediach wpływa na wybory konsumentów? (pozytywnie/negatywnie), ـ2. Czym, jeśli nie reklamą sugeruje się przeciętny nabywca przy zakupach?, 3. Co wpływa na wybory konsumentów (opakowanie/cena/jakość itp.)?.Pozycja Rola agencji reklamowej w systemie komunikacji marketingowejna przykładzie projektu Anomolo stworzongo przez agencję Canenero Advertising w Osimo we Włoszech(2005) Skrzypek Przemysław; Wiktor, Jan W.Całość pracy oparta została na teoriach komunikacji marketingowej, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących działania, struktury oraz współczesnych zadań i problemów agencji reklamowej. Integralną część pracy stanowią również obserwacje i przemyślenia związane z moimi osobistymi doświadczeniami, jako pracownika opisanej agencji reklamowej Canenero Advertising. Dotyczą one zarówno funkcjonowania agencji i jej wewnętrznej struktury, jak i współpracy z klientem, podczas której widać najwyraźniej, zarówno problemy, jak i wielki potencjał agencji reklamowej.Pozycja Rola przedstawiciela handlowego w systemie dystrybucji przedsiębiorstwa na przykładzie firmy Altadis Polska S.A.(2004) Szczepanik Michał; Wiktor, Jan W.Celem pracy jest prezentacja roli przedstawiciela handlowego w systemie dystrybucji przedsiębiorstwa na przykładzie firmy Altadis Polska S.A. Przestawiono istotę i strukturę kanałów dystrybucji oraz zarządzanie kanałami dystrybucji. Opisano funkcje i zadania pośredników w kanałach dystrybucji. Przedstawiono organizację dystrybucji w firmie Altadis Polska S.A oraz opisano rolę przedstawiciela handlowego.Pozycja Strategia marketingowa Grupy Żywiec S.A. na rynkach zagranicznych(2007) Świętosławski, Jakub; Wiktor, Jan W.Obecnie każda firma winna posiadać w swojej strukturze marketing. Praca ma potwierdzić konieczność istnienia takiego elementu organizacyjnego, który z jednej strony zapewniłby stały dopływ informacji o wszystkich zjawiskach i procesach rynkowych, a z drugiej strony wskazywał pożądany kierunek działania firmy. Praca ma dwie części tzn. teoretyczną i praktyczną. W części teoretycznej zawarta została analiza wybranych aspektów wpływu internacjonalizacji przedsiębiorstw na kształtowanie się współczesnego marketingu oraz zaprezentowano dotychczasowe poglądy na strategie marketingowe przedsiębiorstw działających na rynkach międzynarodowych. Część praktyczna to przedstawienie strategii marketingowych, na przykładzie działalności Grupy Żywiec S.A. na rynkach zagranicznych. Rozdział pierwszy zawiera teoretyczne podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw. Omówione tutaj zostały podstawowe pojęcia dotyczące samej internacjonalizacji, jej motywów oraz korzyści, jakie uzyskujemy z umiędzynarodowienia działalności firmy. W rozdziale drugim opisano otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa, zakres prowadzonych badań marketingowych, natomiast w rozdziale trzecim strategie jego wejścia na rynek zagraniczny. W rozdziale czwartym przedstawiono definicje, rodzaje i przykłady strategii marketingowej. Efektem końcowym pracy jest przedstawienie w rozdziale piątym możliwej strategii marketingowej wprowadzenia na rynek międzynarodowy produktu w oparciu o działalność firmy piwowarskiej Żywiec S.A, będącej częścią liczącej się w świecie korporacji Heineken.Pozycja Strona WWW jako płaszczyzna komunikacji banków komercyjnych. Analiza porównawcza(2007) Pełka Paulina; Wiktor, Jan W.Niniejsza praca magisterska dotyczy zagadnień komunikacji marketingowej banków komercyjnych. Pod względem przestrzennym posiada ona zasięg ogólnopolski oraz obejmuje analizę sektora bankowego w latach 2002-2006. Temat poruszony w pracy magisterskiej został wybrany ze względu na obecną popularność Internetu i jego zasobów na całym świecie oraz ciągle rosnącą liczbę firmowych stron internetowych. W pracy autorka podejmuje próbę zbadania stopnia przydatności i skuteczności stron internetowych dla prowadzących na polskim rynku działalność banków komercyjnych. Celem pracy magisterskiej jest odpowiedź na pytanie, jak ważną płaszczyzną komunikacji banków komercyjnych w obecnych czasach jest strona internetowa oraz jakie cechy charakterystyczne posiadają analizowane witryny internetowe konkretnych sześciu banków komercyjnych działających w Polsce, którymi są: PKO Bank Polski, Pekao S.A., Bank Handlowy w Warszawie S.A., BGŻ S.A., Invest Bank S.A. oraz Euro Bank S.A. Powyższe banki dobrane zostały na podstawie wielkości ich przychodów uzyskanych w 2005 roku, które podzieliły je na banki duże, których przychody przewyższały wartość 2,5 mld zł, oraz na banki małe, które osiągnęły przychody nie wyższe niż1,3 mld zł. Kolejną kategorią, według której poszczególne banki zostały wcielone w skład grupy badawczej jest forma własności, poprzez którą zostały one podzielone na bank państwowy, którego właścicielem jest Skarb Państwa i banki prywatne: z przewagą kapitału polskiego prywatnych inwestorów oraz z przewagą kapitału zagranicznego prywatnych inwestorów.Pozycja System działań promocyjnych on-line przedsiębiorstwa na przykładzie firmy "Kowalstwo Artystyczne" w Iwkowej(2007) Mida Marek; Wiktor, Jan W.W warunkach konkurencji istotnym i skutecznym sposobem wprowadzenia firmy na konkretny segment rynku jest wykorzystanie strategii promocyjnej. Układa się ona w kompozycję promotion-mix, składającą się z reklamy, promocji sprzedaży, public relations i promocji osobistej. Coraz częściej obserwuje się zmianę zachowań klientów związanych ze zbyt dużym stopniem nasycenia tradycyjnymi narzędziami promocji. Z kolei klienci korzystniej postrzegają działania promocyjne prowadzone za pośrednictwem Internetu i promocji on-line. W dobie dynamicznego rozwoju technologii informatycznych coraz powszechniejsze zastosowanie mają elektroniczne media kontaktu firmy z rynkiem. W praktyce tworzą one nowe możliwości zastosowania w marketingu szczególnie istotne dla przedsiębiorstw działających na rynku. Należy do nich w szczególności Internet, a dokładniej jego część nazywana ogólnoświatową siecią - Word Wide Web. Szczególnie istotnym instrumentem w marketingu on-line są dostępne dla użytkowników prywatnych strony WWW przedsiębiorstw, na których znajdują się informacje o firmie, jej produktach oraz adresy elektroniczne, pod którymi klienci mogą składać zamówienia. Korzyści są wiec ogromne, zwłaszcza dla małych firm, firmy coraz częściej decydują się na ten rodzaj promocji swojego przedsiębiorstwa co w przeważającej mierze przynosi im wymierne korzyści. Celem niniejszej pracy jest analiza działań promocyjnych małej firmy z branży kowalstwa artystycznego, dokonana za pośrednictwem promocji internetowej w latach 2002-2006 oraz przedstawienie efektów tych działań zastosowanych przez niniejszą firmę. W pracy postawiono dwie hipotezy badawcze : 1.Czy w badanym przedsiębiorstwie występuje potrzeba promocji internetowej? 2. Czy realizacji promocji on-line w przedsiębiorstwie przyczynia się do lepszej efektywności opisywanej organizacji?Pozycja System organizacji sprzedaży jako element marketingu usług (na przykładzie Radisson Sas Hotel Kraków)(2006) Zębala, Robert; Wiktor, Jan W.Celem pracy, poprzez analizę systemu sprzedaży w Radisson SAS Hotel Kraków, jest udokumentowanie wpływu sprzedaży zorientowanej na klienta na wzrost przychodów firmy. Niniejsza praca ma również w swoim zamierzeniu ukazać rolę zarządzania współpracy z klientami jako źródła stabilnej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny i składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym przybliżono podstawowe zagadnienia z zakresu marketingu usług, z uwzględnieniem elementów odróżniających go od marketingu firm produkcyjnych i handlowych. W rozdziale drugim ukazano zarys rozwoju sprzedaży począwszy od sprzedaży tradycyjnej, opartej na transakcyjności, do sprzedaży nowoczesnej, charakteryzującej się partnerskim podejściem do klienta. W rozdziale trzecim wyjaśniono rolę bezpośrednich interakcji z klientem jako podstawowego elementu sprzedaży. Ponadto scharakteryzowano podstawowe typy osobowościowe klientów, których znajomość jest ważna przy podnoszeniu jakości kontaktów z klientami. W tym rozdziale dokonano również omówienia tematyki związanej z rozwojem i utrzymywaniem związków z klientami. W rozdziale czwartym scharakteryzowano korporację Rezidor SAS, jak również ukazano zarys rozwoju jednej z marek tej korporacji - Radisson SAS - w Polsce. W dalszej części rozdziału podjęto analizę organizacji działu sprzedaży Radisson SAS Hotel Kraków i przybliżono podstawowe działania sprzedażowe na rynku klientów korporacyjnych. W ostatniej części rozdziału zestawiono czynniki sprzyjające i zagrażające dalszej ekspansji Radisson SAS Hotel Kraków na lokalnym rynku klientów korporacyjnych.Pozycja System organizacji sprzedaży jako element marketingu usług (na przykładzie Radisson SAS Hotel Kraków)(2006) Zębala, Robert; Wiktor, Jan W.Celem pracy, poprzez analizę systemu sprzedaży w Radisson SAS Hotel Kraków, jest udokumentowanie wpływu sprzedaży zorientowanej na klienta na wzrost przychodów firmy. Praca ma również ukazać rolę zarządzania współpracą z klientami jako źródła stabilnej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny i składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym przybliżono podstawowe zagadnienia z zakresu marketingu usług, z uwzględnieniem elementów odróżniających go od marketingu firm produkcyjnych i handlowych. Ponadto przedstawiono podział usług na podstawie najczęściej spotykanych kryteriów oraz omówiono istotę usługi hotelarskiej. W rozdziale drugim ukazano zarys rozwoju sprzedaży począwszy od sprzedaży tradycyjnej, opartej na transakcyjności, do sprzedaży nowoczesnej, charakteryzującej się partnerskim podejściem do klienta. W rozdziale trzecim wyjaśniono rolę bezpośrednich interakcji z klientem jako podstawowego elementu sprzedaży. Ponadto scharakteryzowano podstawowe typy osobowościowe klientów, dokonano również omówienia tematyki związanej z rozwojem i utrzymywaniem związków z klientami. W rozdziale czwartym scharakteryzowano korporację Rezidor SAS, ukazano zarys rozwoju jednej z marek tej korporacji - Radisson SAS - w Polsce. W dalszej części rozdziału podjęto analizę organizacji działu sprzedaży Radisson SAS Hotel Kraków i przybliżono podstawowe działania sprzedażowe na rynku klientów korporacyjnych. Ponadto przedstawiono zagadnienie segmentacji klientów przez pryzmat zyskowności współpracy z nimi. W ostatniej części rozdziału zestawiono czynniki sprzyjające i zagrażające dalszej ekspansji Radisson SAS Hotel Kraków na lokalnym rynku klientów korporacyjnych.