Książki / rozdziały (CI)

Przeglądaj

Ostatnio dodane

Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
  • Pozycja
    Understanding and innovating business models: some basic methodological issues
    (Oficyna Wydaw. PTZP, 2013) Jasieński, Michał; Rzeźnik, Magdalena; Candi, M.
    We discuss basic components of the business model concept, with particular emphasis on rigorous and preferably quantitative methods of analysis of business models. We focus on factors which influence the process of developing customer value proposition - a crucial part of any business model. We also present an international collaborative project aimed at developing methods of making existing business models of SMEs more innovative.
  • Pozycja
    Innowatyka - nowy horyzont : innowacyjność naukowców, przedsiębiorców, menedżerów i urzędników
    (Centrum Innowatyki. Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University, 2014) Jasieński, Michał (red.)
    „Innowatyka“ jest terminem określającym obszar tematyczny dotyczący najnowszej rzeczywistości społeczno-ekonomicznej – świata Internetu, przepastnych i łatwo dostępnych baz danych i otwartych granic. Jest to świat, w którym tzw. efekt motyla (czyli nieliniowa, czasami kaskadowo narastająca zależność pomiędzy wydarzeniami pozornie błahymi i pozornie niepowiązanymi ze sobą) staje się faktem codziennym (zob. też Nesterowicz, 2001). W takim świecie, można poetycko powiedzieć, innowacje są paliwem postępu technologicznego i cywilizacyjnego – rozwój żywi się innowacjami. Podtytuł książki Toma Petersa (1998), guru zarządzania, mówi wszystko: „nie możesz odchudzić swojej drogi ku wielkości”. Stosując re-engineering, lean management i inne sztuczki usuwające z firmy wszystko co zbędne, a zapominając o nacisku na innowacje, menedżer nie zapewni firmie przyszłości. Co najwyżej, odroczy bankructwo. Dlatego innowacyjność jest ważna i musimy umieć ją badać i nią zarządzać i dlatego innowatyka ma zakres szerszy niż tradycyjne „zarządzanie innowacjami“ – obejmuje całą paletę umiejętności, pozwalających na wyjście poza status quo w firmie i zobaczenie nowych horyzontów zanim jeszcze może być mowa o zarządzaniu nimi. (fragment wstępu)
  • Pozycja
    Edukacja menedżerów w Polsce: więcej heurystyki i jakości
    (Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości, 2012) Jasieński, Michał
    Edukacja menedżerów w nowej, „sieciowej“, rzeczywistości ekonomicznej świata wymaga położenia nacisku na miękkie umiejętności budowania kapitału społecznego oraz stosowania metod heurystycznych dla rozwiązywania problemów. Pojawia się konieczność pokonania oporu przed innowacyjnością, poprzez budowanie nieformalnej kultury organizacyjnej, która pomoże rozkwitnąć kooperacji oraz kreatywności.
  • Pozycja
    Synergia z punktu widzenia ekogenetyki ilościowej: o złotych miksturach, magicznej interakcji i unikalnej korelacji typów i środowisk
    (Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University, 2009) Jasieński, Michał
    Synergy from the viewpoint of quantitative ecogenetics: golden mixtures, magical interactions and unique correlations of types and environments The problems encountered by ecogenetics of finding the best combinations of varieties and environments are very similar to those facing researchers or consultants in the areas of management, organizational behavior and applied psychology. It is difficult to define synergy and determine when synergy occurs, because that depends on our hypothesis and on the choice of a measurement scale. For example, multiplicative interactive effects of combined factors which could be interpreted as synergistic disappear if the measurements are expressed on a logarithmic scale. Nonlinearity of reaction norms of interacting types makes it almost impossible to interpolate and extrapolate the synergy effects beyond the described set of conditions. Effects declared as beneficially synergistic may also have side-effects or negative long-term consequences.